20:53 uur 05-02-2024

ProducePay krijgt $38 miljoen bij elkaar om de voorspelbaarheid en de transparantie te verbeteren binnen de wereldwijde toeleveringsketen van verse producten

De financiering zal worden aangewend om de groei van de bedrijfsactiviteiten te versnellen en om de impact van duurzaamheid wereldwijd uit te breiden door voedselverspilling en het gebrek aan afstemming tussen vraag en aanbod te verminderen

LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)– ProducePay, het agtech-bedrijf dat als een van de meest innovatieve bedrijven is erkend door Fast Company en een van de nieuwste Unicorn Innovators door de World Economic Forum voor haar transformerende werk dat de toeleveringsketen van verse producten versterkt, maakte vandaag een financiering Serie D van $38 miljoen bekend. De financieringsronde werd aangevoerd door Syngenta Group Ventures, de risicokapitaaltak van Syngenta Group, een van de grootste landbouwtechnologiebedrijven ter wereld die op wetenschap gebaseerde innovaties levert om landbouwers van over de hele wereld te helpen om voedselveiligheid te verzekeren en de klimaatverandering aan te pakken. Andere deelnemers aan de financieringsronde omvatten de nieuwe investeerder CF Private Equity, maar ook bestaande investeerders zoals G2 Venture Partners, Anterra Capital, Astanor Ventures, Endeavor8, Avenue Venture Opportunities, Avenue Sustainable Solutions en Red Bear Angels. Wegens de overtekende vraag blijft de financieringsronde serie D open terwijl aanvullende investeerders het bedrag afronden.

In het kader van een missie om de wereldwijde landbouwsector te transformeren door economische verspilling en voedselafval te elimineren, geeft het Predictable Commerce Platform van ProducePay telers en kopers een ongeëvenaard niveau van transparantie en voorspelbaarheid in de steeds volatieler wordende toeleveringsketen van verse producten. ProducePay zal het recente kapitaal aanwenden om haar wereldwijde uitbreiding naar Europa, Azië, Afrika en Australië te versnellen, maar ook om de ontwikkeling van geavanceerde technologie en services aan te zwengelen, waaronder volledige ‘Predictable Commerce Programs’ in samenwerking met leiders en innovators binnen de hele sector van verse producten. Op vandaag heeft het bedrijf wereldwijd meer dan $4,5 miljard aan transacties in verse producten ondersteund.

“Extreme weersomstandigheden, aanbodtekort en prijsschommelingen zijn slechts een handgreep uit de voorbeelden van factoren die bijdragen tot de steeds groter wordende volatiliteit in de sector van verse producten,” zegt Patrick McCullough, CEO van ProducePay. “Onze exponentiële groei en mondiale schaalbaarheid heeft een uitstekende groep investeerders aangetrokken die het bedrijf hebben gewaardeerd op een belangrijke stijgingsronde sinds onze laatste financiering. We appreciëren hun steun nu we ProducePay naar een hoger niveau brengen om telers, marketeers en retailers van over de hele wereld te helpen om deze volatiliteit met meesterschap te beheren om onderbrekingen in hun activiteiten te vermijden, terwijl tegelijk de massieve hoeveelheid economische verspilling en voedselafval wordt verminderd, die gevolgen hebben voor elk raakvlak binnen de toeleveringsketen.”

Het recente partnerschap van het bedrijf met Four Star Fruit, een van de grootste telers en verzenders van tafeldruiven ter wereld, lag aan de grondslag van een uniek ‘Predictable Commerce Program’ dat in een tijdspanne van amper de eerste zes maanden op betekenisvolle wijze de efficiëntie verbeterde en het afval verminderde binnen de transacties van Four Star. Sinds de aanvang van het partnerschap in maart 2023, bevorderde het programma:

  • 90% vermindering van het afwijzingspercentage tot bijna 0%
  • 31% minder dagen in transit voor verse producten
  • 50% minder stops langs het leveringstraject naar retail
  • 41% minder dagen in gekoelde opslag
  • Een vermindering van 356 ton CO2e die anders door voedselafval zou worden uitgestoten.

ProducePay en haar investeerders beogen om dit succes bij andere partners, meer productcategorieën en meer regio’s over de hele wereld te herhalen.

David Pierson, algemeen directeur van Syngenta Group Ventures, legt uit: “De missie van ProducePay sluit nauw aan bij de inzet van Syngenta voor innovatie en meer duurzaamheid voor de landbouw. Door telers van over de hele wereld te verbinden met kwaliteitsvolle retailers en kopers, maakt ProducePay het mogelijk om voedselverspilling en economisch afval te verminderen, terwijl landbouwers betere financiële veiligheid krijgen. We zijn dan ook enthousiast over deze kans om nauw samen te werken aan een sterkere toekomst voor de landbouw.”

Voor meer informatie over ProducePay gaat u naar ProducePay.com.

OVER PRODUCEPAY

ProducePay werd opgericht door Pablo Borquez Schwarzbeck, een landbouwer van de vierde generatie. Het bedrijf elimineert economische verspilling en voedselafval veroorzaakt door de volatiele, ondoorzichtige en gefragmenteerde aard van de hedendaagse internationale toeleveringsketen van verse producten. Het Predictable Commerce Platform van dit AgTech-bedrijf geeft telers en kopers een betere controle over hun activiteiten door ongeëvenaarde toegang te bieden tot elkaar, kapitaal, handel, inzichten en grotere zichtbaarheid van de toeleveringsketen. Consumenten krijgen versere producten op effficiëntere wijze, en ze weten dat het op verantwoorde wijze is geteeld en geleverd. Deze transformerende aanpak ontsluit economische waarde en creëert een duurzamere sector van internationale verse producten. Voor meer informatie over ProducePay gaat u naar ProducePay.com.

OVER SYNGENTA GROUP

Syngenta Group is een van de grootste landbouwtechnologiebedrijven ter wereld, met wortels die dateren van meer dan 250 jaar geleden. Met meer dan 59.000 werknemers en activiteiten in meer dan 100 landen, streeft het bedrijf ernaar om de landbouw te transformeren aan de hand van op wetenschap gebaseerde technologische innovaties om grote productiviteit en hoogwaardige voeding te leveren, terwijl tegelijk de klimaatverandering wordt bestreden en de natuur wordt hersteld. Syngenta Group werkt met landbouwers om Regeneratieve Landbouw te bevorderen, een op resultaten gebaseerde voedingsproductiesysteem dat de gezondheid van de bodem bevordert en herstelt, het klimaat, waterbronnen en biodiversiteit beschermt, en de productiviteit en winstgevendheid van landbouwbedrijven verbetert. Syngenta Group, die geregistreerd is in Shanghai, in China, met hoofdzetel van het management in Zwitserland, haalt kracht uit haar vier bedrijfseenheden: Syngenta Crop Protection, met hoofdzetel in Zwitserland; Syngenta Seeds, met hoofdzetel in de Verenigde Staten; ADAMA®, met hoofdzetel in Israël; en Syngenta Group China. Deze bedrijven zorgen samen voor toonaangevende manieren binnen de sector om klanten van over de hele wereld te dienen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Marika.Kelly@padillaco.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr