19:29 uur 08-12-2023

KLM, Heineken en IKEA behoren tot de winnaars van de 2023 – 2024 World Branding Awards

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– De 17e editie van de World Branding Awards bekroonde het succes en de prestaties van enkele van ‘s werelds beste merken als nationale, regionale en wereldwijde winnaars. Tijdens de 2023 – 2024 World Branding Awards werden meer dan 1.500 merken uit meer dan 40 landen genomineerd als “Merk van het Jaar”. Daarvan werden er minder dan 200 tot winnaar uitgeroepen.

De officiële prijsuitreiking vond plaats in Kensington Palace in het Verenigd Koninkrijk. Meer dan 100 gasten uit de hele wereld waren aanwezig en David Croft, een veelgeprezen televisiepresentator, trad op als gastheer.

Wereldwijde winnaars die hun uitmuntendheid en onberispelijke branding in hun branche bewezen, zijn onder andere Sunsilk (Verenigd Koninkrijk), LURPAK (Denemarken), Marriott International (Verenigde Staten) en The Body Shop (Verenigd Koninkrijk).

Winnaars uit Nederland zijn Heineken en KLM. Andere winnaars van het nationale niveau zijn City Chain (Hong Kong), Cine Yelmo (Spanje), Café Amazon (Thailand), Sukiya (Japan), Boots (Verenigd Koninkrijk), Blacklist Coffee Roasters (Australië), Tsui Wah (Hong Kong), Janji Jiwa (Indonesië), Sparco (Italië) en Banco De Chile (Chili), om er maar een paar te noemen.

Dit jaar werden maar 14 merken geselecteerd voor de Regional Tier award, waaronder Nippon Rent-A-Car (Japan), GIG (Koeweit), MR.DIY (Maleisië), M-150 (Thailand), HECOM (Hong Kong) en VITADAY (Thailand). Deze merken werden verkozen tot de favorieten van de consumenten in 4 of meer landen waarvan 3 of meer gebieden in een specifieke geografische regio.

“Deze huldiging onderstreept onze constante inspanningen die van vitaal belang zijn voor het bouwen van uitstekende merken. Om als merk relevant te blijven, moeten merken een imago opbouwen dat aanslaat en standhoudt. Dit betekent niet alleen een cultuur en gemeenschap opbouwen rond het merk door middel van marketing, maar ook ervoor zorgen dat alle generaties het merk interessant blijven vinden,” zei Richard Rowles, voorzitter van het World Branding Forum.

Dit jaar namen wereldwijd meer dan 150.000 consumenten deel aan het nominatieproces. Gemiddeld zijn er slechts 5 winnende merken in elk land, een bewijs dat het winnen van een World Branding Award een aanzienlijke prestatie is.

Ga voor meer informatie en een volledig overzicht van de winnaars naar awards.brandingforum.org.

OVER WORLD BRANDING AWARDS

World Branding Awards is de belangrijkste onderscheiding van het World Branding Forum, een geregistreerde non-profitorganisatie. De awards erkennen de prestaties van enkele van ‘s werelds beste merken.

SOCIAL MEDIA

Facebook: https://www.facebook.com/worldbrandingforum/

Twitter: https://twitter.com/WorldBranding

Instagram: https://www.instagram.com/worldbranding/

LinkedIn: https://linkedin.com/company/world-branding-forum

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

E-mail: editorial@brandingforum.org

Check out our twitter: @NewsNovumpr