Forrester: Europese klanten vertrouwen hun banken niet
Geconfronteerd met economische uitdagingen en stijgende kosten voor het levensonderhoud, verwachten klanten meer empathie en betrouwbaarheid van hun banken
LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Volgens Forrester’s (Nasdaq: FORR) Financial Services Customer Trust Index, getuigt geen enkele Engelse, Franse of Italiaanse bank van veel vertrouwen ten overstaan van hun klanten. Bovendien zijn veel klanten van mening dat Europese banken een groot gebrek hebben aan empathie en betrouwbaarheid, de meest cruciale attributen die nodig zijn om hun vertrouwen veilig te stellen, vooral in een onzeker economisch klimaat.
Forrester hield een enquête bij ongeveer 7.400 online volwassenen in Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk over hun eerste bank om het vertrouwen te meten en te peilen. Op basis van de zeven vertrouwensniveaus van Forrester, biedt de Financial Services Customer Trust Index gegevens en inzichten aan de hand waarvan merken het vertrouwen van klanten kunnen beoordelen, leemten kunnen opsporen en voorrang geven aan verbeteringen die groei stimuleren.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230628805983/nl/
Contacts
Naomi Thomas
nathomas@forrester.com