09:30 uur 04-04-2023

Uit een virtueel evenement van Clarity AI blijkt dat 52% van de consumenten vindt dat informatie over duurzaamheid bij hun aankopen een must is

87% van de respondenten denkt dat duurzaamheidsinformatie over hun aankopen vóór 2030 een must zal zijn, en 44% denkt dat dit tegen 2025 het geval zal zijn

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Clarity AI, het toonaangevende platform voor duurzaamheidstechnologie, host een virtueel evenement op 28 maart 2023, dat meer dan 900 deelnemers van ‘s werelds toonaangevende consumentenmerken en e-commerceplatforms bijeenbracht. Het evenement werd bijgewoond door topsprekers van Klarna, Clarity AI, Greenbiz en Lyst, die een reeks onderwerpen bespraken met betrekking tot duurzaamheid in consumentenproducten.

Het evenement werd bijgewoond door een aantal van ‘s werelds meest prominente merken en bedrijven, waaronder Danone, Citi, Bridgestone, Procter & Gamble, Amazon, eBay, Target, Wayfair, Kimberly-Clark, Panasonic, Estee Lauder en AT&T.

Het omvatte ook een enquête onder de aanwezigen, die inzichten opleverde over de houding van de consument tegenover duurzaamheid. Meer dan de helft van de respondenten (52%) zei dat zij geloven dat hun klanten duurzaamheidsinformatie als een must beschouwen bij het nemen van aankoopbeslissingen. Bovendien zei 44% van de respondenten dat zij denken dat dit tegen 2025 een vereiste zal zijn, en dat aantal stijgt tot 87% als we vooruitkijken naar 2030.

Op de vraag welke duurzaamheidscriteria voor hun klanten het belangrijkst zijn, vielen drie categorieën op: voeding en dranken, mode, en elektronica, goed voor 65% van de antwoorden. Hiervan was koolstofuitstoot de meest kritische metriek, met 60% van de respondenten die zegt dat hun klanten deze informatie willen zien. Ook het ontstaan van afval was een belangrijk punt van zorg, met 27% van de respondenten die dit als prioriteit aanmerken.

“We vonden het geweldig om zo’n informatief en tot nadenken stemmend evenement te organiseren. De inzichten uit de enquête tonen aan dat duurzaamheid een steeds belangrijkere overweging voor consumenten wordt, en deze analytische paardenkracht die nodig is om duurzaamheidsinzichten te creëren over merken en de producten die ze produceren op zo’n grote schaal is dat de enige levensvatbare oplossing om dit aan te pakken geavanceerde technologie is, zoals machine learning”, aldus Chris Ciompi, Chief Marketing Officer bij Clarity AI. “We zijn verheugd om voorop te lopen in deze industrie en bedrijven te helpen deze geavanceerde technologieën te benutten om deze veranderende verwachtingen van de consument beter te begrijpen en eraan te voldoen.”

Voor een herhaling van het evenement, klikt u hier.

Over Clarity AI

Clarity AI is een technologieplatform voor duurzaamheid dat machine learning en big data gebruikt om investeerders, organisaties en consumenten ecologische en sociale inzichten te verschaffen. Vanaf april 2023 analyseert het platform van Clarity AI meer dan 70.000 bedrijven, 360.000 fondsen, 198 landen en 199 lokale overheden – een grotere reikwijdte dan elke andere speler op de markt – en levert het gegevens en analyses voor beleggen, consumentenonderzoek, bedrijfsonderzoek en rapportage voor duurzaamheidsregelgeving wereldwijd. Clarity AI heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en het Midden-Oosten, en haar netwerk van beleggers beheert tientallen biljoenen aan beheerd vermogen, terwijl haar consumentenpartnerschappen het mogelijk maken deel uit te maken van miljoenen dagelijkse e-commercetransacties en om honderden miljoenen consumenten te bereiken bij meer dan 400.000 handelaren.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media Contactpersoon
Edelman

clarityAI@edelmansmithfield.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr