12:31 uur 27-02-2023

Solera demonstreert technologie voor efficiëntere autoclaims op Insurtech Insights 2023

Solera Solution versnelt het claimproces voor verzekeraars en klanten

ZEIST, Nederland–(BUSINESS WIRE)– Solera, de wereldwijde leider in levenscyclusbeheer van voertuigen, laat zien hoe de toekomst van datagedreven contactloze claims en risicobeheer voor voertuigen eruit ziet op Insurtech Insights Europe op 1 en 2 maart. Het bedrijf presenteert tijdens de conferentie de enige end-to-end oplossing voor voertuigclaims en risicobeheer die gebruikmaakt van de kracht van kunstmatige intelligentie (AI) en visuele intelligentie (VI) van Qapter VI, e-Driving en Mentor. Deze aanpak maakt een soepeler en efficiënter contactloos claimtraject mogelijk voor auto- en wagenparkverzekeraars.

Consumenten willen snellere en betere afhandeling van hun schadeclaim

Volgens Solera’s 2022 Innovation Index zou 70% van de consumenten van verzekeraar wisselen voor een snellere digitale claimervaring, volledig inzicht in het claimproces (56%) en snellere claimafhandeling (53%). Daarnaast willen consumenten meer nauwkeurigheid: 65% zegt dat ze een schadehersteller zouden kiezen die AI gebruikt om het risico op fouten in het claimproces te minimaliseren.

De technologie van Solera helpt verzekeraars om aan deze vraag te voldoen door het claimproces te versnellen door geautomatiseerde, AI-gestuurde besluitvorming. Dit brengt de gemiddelde schadeschattingstijd terug van twee uur naar tien minuten, en verhoogt de reparatie-index van de beheerde claim met meer dan 10% , volgens Solera Data Insights.

Door alle elementen van het schadetraject in één platform te integreren, wordt het delen van gegevens sneller en nauwkeuriger, waardoor verzekeraars de schadekosten sneller kunnen inschatten. Dit leidt tot een betere ervaring voor klanten en een beter klantbehoud voor verzekeraars.

Om verzekeraars te helpen deze nieuwe technologie te gebruiken bij risicobeheer , organiseert Solera verschillende sessies tijdens Insurtech Insights in The O2, InterContinental London:

  • De omnichannelbenadering herdefinieert hoe u naar het claimtraject kijkt

    Bill Brower, Vice President of Industry Relations bij Solera, bespreekt hoe een omnichannelbenadering de klantervaring kan verbeteren, claimprocessen kan stroomlijnen en bedrijfsgroei kan stimuleren. Deze sessie vindt plaats op 1 maart om 9:30.
  • Waarom zijn AI en datagestuurde technologieën nodig om duurzaam en ESG-compliant te zijn

    Neem deel aan een rondetafelgesprek waarin deelnemers delen hoe het verbinden van mensen en technologie – zowel bij het beheer van het schadetraject als bij risicobeheer – niet alleen meer efficiëntie en kostenbesparing oplevert, maar ook de productiviteit en klanttevredenheid verhoogt en een positieve impact heeft op de samenleving. Deze sessie vindt plaats op 2 maart om 10:20.

Bill Brower, Vice President of Industry Relations bij Solera: “Contactloze claims zijn niet alleen de toekomst van de verzekeringssector, ze zijn het heden. Klanten verwachten een Amazon-achtige ervaring van elk bedrijf waarmee ze communiceren. Nog te vaak worden verzekeraars tegengehouden door onnauwkeurige gegevens, subjectieve schadebeoordelingen en trage responstijden. We moeten het claimtraject herevalueren om de ervaring te bieden die klanten verwachten. Geavanceerde technologieën zoals AI kunnen verzekeraars helpen om de efficiëntie en nauwkeurigheid van het hele proces te verbeteren.”

Bezoek de website voor meer informatie over Solera of om u aan te melden voor een van de sessies, of kom langs bij stand S9.

Over Solera

Solera is wereldleider op het gebied van software-as-a-service, data en services voor het beheer van de levenscyclus van voertuigen. Via vier bedrijfstakken – voertuigclaims, voertuigreparaties, voertuigoplossingen en fleet-oplossingen – is Solera de thuisbasis van vele toonaangevende merken in het voertuiglevenscyclus-ecosysteem, waaronder Identifix, Audatex, DealerSocket, Omnitracs, LoJack, Spireon, eDriving/Mentor, Explore, CAP HPI, Autodata en anderen. Solera stelt haar klanten in staat om te slagen in het digitale tijdperk door hen een “one-stop-shop”-oplossing te bieden die hun activiteiten stroomlijnt, datagestuurde analyses biedt en de klantbetrokkenheid verbetert, wat volgens Solera klanten helpt de verkoop te stimuleren, klantbehoud te bevorderen en winstmarges te verbeteren. Solera bedient wereldwijd meer dan 300.000 klanten en heeft partners in meer dan 100 landen. Ga voor meer informatie naar www.solera.com.

Contacts

Contactgegevens:

Paul Maris/Martine Korthals

solera@whizpr.nl
+31 6 2890 9985 / +31 6 51362813

Check out our twitter: @NewsNovumpr