02:45 uur 01-12-2022

NielsenIQ publiceert nieuw rapport over impact van duurzaamheid op sector van verpakte consumentengoederen

Klimaatverandering zal bedrijven dwingen om bedrijfsmodellen te heroverwegen en in de komende vijf jaar te transformeren

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– Vandaag heeft NielsenIQ ‘The Changing Climate of Sustainability’ uitgebracht, een nieuw rapport gericht op de impact van klimaatverandering op de sector van verpakte consumentengoederen. In de komende vijf jaar wordt verwacht dat governance en kosten de fabrikanten, merken en detailhandelaren zullen dwingen om te transformeren en zich toe te leggen op echte, duurzame bedrijfsmodellen om de risico’s op korte en lange termijn te beperken.

“Duurzaamheid staat al een tijdje op de bedrijfsagenda, als een langzaam opkomende prioriteit waarbij sommige bedrijven proactieve beslissingen hebben genomen om voorop te lopen en andere een afwachtende houding aannemen,” aldus Regan Leggett, Foresight Leader, NielsenIQ. “Uit de hand lopende energiekosten, mislukte oogsten en verstoring van de toeleveringsketens dwingen bedrijven allemaal om bestaande bedrijfsmodellen toekomstbestendig te maken of onzekerheid en hogere kostenimplicaties te dragen.”

Te midden van uitdagingen in de toeleveringsketens, inflatiedruk en voorzichtige consumentenbestedingsintenties, geeft het rapport aan dat consumenten beter geïnformeerd zijn over duurzaamheid en vragen om actie en verantwoordelijkheid van bedrijven. Het nieuwe rapport behandelde belangrijke gebieden, waaronder:

  1. Hoe uit de hand lopende kosten de bestaande bedrijfsmodellen op hun kop zetten vanwege de impact van klimaatverandering.
  2. Hoe escalerende governance en regelgeving het duurzaamheidsmomentum stimuleren.
  3. Hoe het sentiment van consumenten aan het veranderen is van ‘leuk om te hebben’ naar een nieuwe uitgangswaarde in hun besluitvorming.
  4. Welke rol spelen verschillende belanghebbenden om de duurzaamheidsagenda vooruit te helpen? Wie worden er vertrouwd door de consument? En op welke manieren kunnen bedrijven consumenten helpen duurzamere keuzes te maken?
  5. Hoe ziet de toekomst van duurzaamheid eruit voor detailhandelaren, merken, consumenten en de overheid?
  6. Welke acties moeten bedrijven nu ondernemen om toekomstige doelen en toezeggingen van overheden te halen?

“Consumenten willen hulp om duurzaam te leven en te consumeren; niet alle bedrijven hebben echter duurzame praktijken,” stelde Nicole Corbett, Vice President Thought Leadership, NielsenIQ. “In de afgelopen tien jaar hebben consumenten opgeroepen tot een groene revolutie die niet is uitgekomen, en greenwashing en passiviteit van merken en retailers hebben ervoor gezorgd dat consumenten een wisselend vertrouwen hebben in deze partijen om doelen te verwezenlijken.”

Het veranderende klimaat van duurzaamheid heeft een kritiek moment bereikt, en de komende vijf jaar zullen er ingrijpende veranderingen plaatsvinden naarmate bedrijven transformeren om te voldoen aan de nieuwe eisen, richtlijnen en realiteiten van het zakendoen. Authentieke actie van proactieve en oprechte bedrijven zal een strategisch voordeel hebben, naarmate sectoren zich haasten om aan de vereisten te voldoen en duurzame inspanningen te verplichten.

Ga voor de laatste rapportinzichten naar: https://nielseniq.com/global/en/insights/analysis/2022/the-changing-climate-of-sustainability-has-reached-a-critical-moment/.

Over NielsenIQ

NielsenIQ, een wereldwijd informatiedienstenbedrijf, levert de gouden standaard in consumenten- en retailmetingen door het meest verbonden, complete en bruikbare inzicht in de zich ontwikkelende wereldwijde omnichannel-consument. NielsenIQ is de bron van vertrouwen voor de industrieën die we bedienen en de pionier die de volgende eeuw van consumenten- en retailmetingen definieert. Onze gegevens, verbonden inzichten en voorspellende analyses optimaliseren de prestaties van CPG- en retailbedrijven en brengen deze dichter bij de gemeenschappen die ze bedienen en waarvan ze de groei helpen stimuleren.

NielsenIQ, een Advent International-portfoliobedrijf, is actief in meer dan 90 markten en dekt meer dan 90% van de wereldbevolking. Ga voor meer informatie naar NielsenIQ.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Azië/Pacific: Tarini Mathur Kaul (tarini.mathurkaul@nielseniq.com)

Europa, Midden-Oosten, Afrika: Sebastien Monard (sebastien.monard@nielseniq.com)

Latijns-Amerika: Ari Rodriguez (ari.rodriguez@nielseniq.com)

Noord-Amerika: Gillian Mosher (gillian.mosher@nielseniq.com)

Check out our twitter: @NewsNovumpr