01:00 uur 03-09-2022

Gendergelijkheid kan niet 132 jaar wachten

Verklaring van Julia A. Simon, Chief Legal en Chief Diversity & Inclusion Officer bij Mary Kay

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Hieronder vindt u een verklaring van Julia A. Simon, Chief Legal en Chief Diversity & Inclusion Officer, Mary Kay Inc., over de publicatie van het Global Gender Gap Report van 2022 van het Wereld Economisch Forum.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220831005221/nl/

Julia Simon, Chief Legal Officer and Chief Diversity & Inclusion Officer (Photo Credit: Mary Kay Inc.)

Julia Simon, Chief Legal Officer and Chief Diversity & Inclusion Officer (Photo Credit: Mary Kay Inc.)

Volgens een ontnuchterende bevinding uit het Global Gender Gap Report van 2022 van het Wereld Economisch Forum is gendergelijkheid in ons leven onbereikbaar. Volgens het rapport zal het zelfs 132 jaar duren voordat gendergelijkheid een realiteit wordt en 151 jaar om de genderkloof op het gebied van economische participatie en kansen te dichten. Geen enkel land van de 146 onderzochte landen heeft pariteit bereikt.

Dat is het slechte nieuws.

Het goede nieuws? Er is nog tijd om dat allemaal te veranderen. De bevindingen van 2022 hebben me geschokt, maar ze hebben me niet afgeschrikt. Ze mogen u ook niet afschrikken.

Gendergelijkheid is niet alleen een voorwaarde voor menselijke ontwikkeling, maar ook voor duurzame economische groei. Een rijke hoeveelheid gegevens laat zien dat het zonder gendergelijkheid onmogelijk is om armoede terug te dringen, voedselzekerheid te bereiken, klimaateffecten aan te pakken of een vreedzamere en inclusievere samenleving te garanderen. Gendergelijkheid is niet ‘iets leuks om te hebben.’ Het is ook niet alleen een voordeel van ontwikkelde landen. Het is een essentiële vereiste voor alle landen om zich te ontwikkelen en te bloeien.

Om verdere terugval te verzachten, moeten de structurele belemmeringen die de arbeidsparticipatie van vrouwen beperken, waaronder hun herintreding en behoud op de arbeidsmarkt na COVID-19, worden aangepakt. Er is ook behoefte aan gericht beleid dat de talentontwikkeling van vrouwen in de industrieën van de toekomst ondersteunt en hun doorgroei naar leidinggevende en managementposities bespoedigt.

De particuliere sector speelt een cruciale rol bij het aanpakken van genderkloven op de werkplek en bij het ontwikkelen van de pijplijn van vrouwen voor leidinggevende posities. Als bedrijf dat bijna 60 jaar geleden werd opgericht door een zakenvrouw die barrières doorbrak, is dit iets persoonlijks voor Mary Kay.

In 2019 ondertekende Mary Kay de Women’s Empowerment Principles (WEPs) en in 2021 werd het bedrijf een Commitment Maker van de Generation Equality Forum Action Coalitions om de vooruitgang op het gebied van gendergelijkheid te versnellen voor de bevordering van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen.

Mary Kay neemt deel aan het UN Global Compact Target Gender Equality accelerator-programma 2022-2023 om de implementatie van ambitieuze bedrijfsdoelstellingen voor de vertegenwoordiging en leiderschap van vrouwen in het bedrijf en in onze toeleveringsketen voort te zetten. Door het goede voorbeeld te geven en ons geloof in een grotere inclusie van vrouwen weer te geven, zet Mary Kay onze waarden en verplichtingen om in daden:

Vertegenwoordiging en leiderschap van vrouwen bij Mary Kay (gegevens van augustus 2022):

  • 62% van ons wereldwijde personeelsbestand is vrouw
  • 50% van ons leiderschapsteam is vrouw
  • 53% van onze vice-presidenten en hoger zijn vrouwen
  • 57% van onze directeuren en hoger zijn vrouwen
  • 59% van onze managers en hoger zijn vrouwen
  • 70% van onze marktleiders zijn vrouwen
  • 60% van onze leiders in onze top 10 markten zijn vrouwen

Genderresponsieve inkoop- en leveranciersdiversiteit bij Mary Kay (supply chain-gegevens van alleen de VS van februari 2021):

  • 66% van ons inkoopteam is vrouw
  • 12% van onze indirecte leveranciers zijn vrouwen, eigendom van minderheden of veteranen
  • 5% van onze directe leveranciers zijn vrouwen, eigendom van minderheden of veteranen

Onze 10-jarige duurzaamheidsstrategie, getiteld Enriching Lives Today for a Sustainable Tomorrow, streeft een holistische benadering na om gendergelijkheid en empowerment van vrouwen te bevorderen met de volgende belangrijke toezeggingen om tot 2030 te bereiken:

  • Wereldwijd 5 miljoen vrouwen economisch empoweren
  • Zorgen voor toegang tot onderwijs voor 250.000 vrouwen en meisjes wereldwijd
  • Meer dan 10 miljoen vrouwen wereldwijd voorzien van ondersteuningsdiensten voor gendergerelateerd geweld, en
  • Een 10-jarige beleidsagenda ontwikkelen om vrouwenrechten aan te pakken

Geïnspireerd door onze missie als onderneming voor de ontwikkeling van ondernemerschap, opgericht door een vrouw voor vrouwen, zetten we ons in om het ondernemerschap van vrouwen te bevorderen en de belemmeringen voor de economische empowerment van vrouwen weg te nemen. We hebben deze visie in 2019 naar de Verenigde Naties gebracht en samen met 6 VN-agentschappen hebben we de Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA) opgezet om een faciliterend ecosysteem voor vrouwelijke ondernemers te creëren.

Het is nu tijd om te handelen. Aan de zijlijn blijven staan en 132 jaar wachten is gewoon geen optie. De Sustainable Development Impact Meeting over ‘Advancing Gender Equality’, die deze maand in New York plaatsvindt, is een kans voor leiders uit de publieke en particuliere sector om instrumenten en strategieën voor het dichten van de genderkloof te identificeren. We zijn het aan toekomstige generaties verplicht om onze inspanningen te mobiliseren om de transformatieve veranderingen aan te brengen die zo hard nodig zijn voor vrouwen en meisjes.

OVER MARY KAY

Mary Kay Ash, een van de oorspronkelijke glazen plafondbrekers, richtte in 1963 haar droomschoonheidsbedrijf op met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Als onderneming voor de ontwikkeling van ondernemerschap zet Mary Kay zich in om vrouwen sterker te maken op hun traject door middel van onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging, netwerken en innovatie. Mary Kay zet zich in om te investeren in de wetenschap achter schoonheid en de productie van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en geuren. Mary Kay gelooft in het verrijken van het leven van vandaag voor een duurzame toekomst, door samen te werken met organisaties van over de hele wereld die zich richten op het bevorderen van uitmuntende bedrijfsvoering, het ondersteunen van kankeronderzoek, het bevorderen van gendergelijkheid, het beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, het verfraaien van onze gemeenschappen en het aanmoedigen van kinderen om hun dromen te volgen. Lees meer op marykayglobal.com, vind ons op Facebook, Instagram en LinkedIn, of volg ons op Twitter.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

972.687.5332 or media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr