23:19 uur 16-05-2022

NielsenIQ lanceert retailmedia-oplossing om inkomsten te genereren met activa en ROI voor retailers te meten

Met NielsenIQ Activate kunnen retailers hun eigen data gebruiken om nieuwe inkomstenstromen te versnellen

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NielsenIQ, een wereldwijd bedrijf voor informatiediensten, heeft vandaag de lancering aangekondigd van NielsenIQ Activate, een software-as-a-service (SaaS)-oplossing waarmee retailers hun omzetkansen kunnen versnellen via retailmedia en uitgebreide klantinzichten die shoppers activeren met gepersonaliseerde promotionele aanbiedingen.

NielsenIQ Activate bestaat uit speciale applicaties voor hypergerichte doelgroepopbouw, aanbod- en advertentiebeheer en end-to-end metingen. Met deze SaaS-tool, onderdeel van het NielsenIQ Connect-platform, kunnen retailers duurzame inkomsten genereren door geld te verdienen met hun retailmedia-activa via fysieke en digitale kanalen. Bovendien kunnen retailers de geloofwaardigheid bij merken vergroten en hen op de hoogte brengen van de inzichten die ze nodig hebben om de aandacht van hun klanten te trekken, op die inzichten te reageren en de ROI van hun activiteiten via alle kanalen te meten.

“We zijn toegewijd aan het voortzetten van ons erfgoed door de volgende eeuw van consumenten- en retailmetingen te definiëren,” aldus Xavier Facon, wereldwijd hoofd Retail Media, NielsenIQ. “NielsenIQ Activate zorgt voor de samenvoeging van de mogelijkheid om een gedetailleerd beeld van klanten te krijgen via alle kanalen, met het verzamelen van inzichten in de risico’s en kansen voor advertenties op één enkel platform. Hierdoor kunnen retailers gemakkelijk campagnes lanceren op basis van voorspellende doelgroepopbouw en metingen verzamelen over de impact van advertenties in alle kanalen, terwijl ze voor afstemming zorgen met merkpartners.”

NielsenIQ Activate erkent dat elke retailer anders is en biedt retailers de mogelijkheid om retailmedia in huis te halen en de flexibiliteit om deze in hun individuele ecosystemen te integreren. Bovendien kunnen retailers persona’s en precieze doelgroepen opbouwen, verspreid over duizenden klantkenmerken; out-of-the-box klantgerichte omnichannel-inzichten verkrijgen voor betere besluitvorming; de tijd om te lanceren verkorten en gepersonaliseerde klantbetrokkenheid in realtime meten, via eigen en externe media; en afstemmen met merken op de behoeften van de klant om het genereren van inkomsten via data en media te maximaliseren.

“NielsenIQ schaalt groei op mondiaal niveau en bouwt een sterke basis voor de volgende eeuw van consumenten- en retailmetingen – metingen die snel, flexibel en verbonden zijn,” verklaarde David Johnson, Global President Retail, NielsenIQ. “De markt evolueert en het is onze taak om ervoor te zorgen dat de meetindustrie met de tijd meegaat. Als toonaangevend wereldwijd informatieservicebedrijf in deze branche, doen we er alles aan om het snel veranderende retaillandschap en de uiteenlopende behoeften van onze klanten nauwkeurig weer te geven.”

Door de mogelijkheden van de recente acquisities, Precima en CiValue, te combineren, kan NielsenIQ Activate personalisatiemogelijkheden ondersteunen die incrementeel zijn ten opzichte van de kernmogelijkheden van NielsenIQ, waarop de retailsector vertrouwt voor kritische besluitvorming en gepersonaliseerde ervaringen. NielsenIQ blijft een voorvechter van verandering door middel van zijn retailproducten en samenwerkingsprogramma’s, waardoor retailers en merken hun aandeel kunnen vergroten door gebruik te maken van realtime klantgegevens en inzichten, en hen in staat te stellen de juiste set activeringen te krijgen om naar deze data te handelen en ze te meten.

“De eenvoudige, intuïtieve oplossingen van CiValue en Precima maken optimaal gebruik van geavanceerde technologie en krachtige datawetenschap, die, in combinatie met de wereldwijde prestatiemetingen van NielsenIQ, retailers echt zullen verbinden met CPG-fabrikanten,” stelde Beni Basel, medeoprichter en CEO van CiValue. “Geen enkel ander platform kan retailers en merken helpen samen te werken om de klantwaarde te vergroten met een eenvoudig en intuïtief AI-platform dat hun klanten centraal stelt bij strategische besluitvorming.”

Ga voor meer informatie over NielsenIQ Activate naar https://nielseniq.com/global/en/solutions/nielseniq-activate/.

Over NielsenIQ

NielsenIQ is de leider in het bieden van de meest complete, onbevooroordeelde kijk op consumentengedrag wereldwijd. Aangedreven door een baanbrekend consumentengegevensplatform en ondersteund door uitgebreide analytische mogelijkheden, maakt NielsenIQ gedurfde, zelfverzekerde besluitvorming mogelijk voor ‘s werelds toonaangevende bedrijven en retailers in consumentengoederen.

Door uitgebreide datasets te gebruiken en alle transacties gelijk te meten, geeft NielsenIQ klanten een toekomstgerichte kijk op consumentengedrag om de prestaties op alle retailplatforms te optimaliseren. Onze open filosofie over data-integratie maakt de meest invloedrijke consumentendatasets ter wereld mogelijk. NielsenIQ levert de volledige waarheid.

NielsenIQ, een Advent International-portfoliobedrijf, is actief in bijna 100 markten en bestrijkt meer dan 90% van de wereldbevolking. Ga voor meer informatie naar NielsenIQ.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Gillian Mosher

VP, Communication

647-282-9714

Gillian.Mosher@nielseniq.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr