14:00 uur 08-03-2022

Ted Baker maakt gebruik van het schaalbare platform van BigCommerce om een op maat gemaakte webwinkel te lanceren en internationaal bekender te worden als digital-first merk

Beste integratie op de markt van headless multi-storefront e-commerceoplossing van BigCommerce, Bloomreach Commerce Experience Cloud en Wunderman Thompson Commerce geeft prioriteit aan digitale groei in lijn met transformatieplan

AUSTIN, Texas–(BUSINESS WIRE)– BigCommerce (Nasdaq: BIGC), een toonaangevend Open SaaS-e-commerceplatform voor snelgroeiende en gevestigde merken, heeft vandaag de lancering aangekondigd van een samen te stellen, moderne e-commerce-ervaring voor Ted Baker, het lifestylemerk uit het Verenigd Koninkrijk. Met de transformationele multi-storefront (MSF) headless oplossing van BigCommerce gebruikt Ted Baker één BigCommerce-winkel om meerdere unieke storefronts te runnen. Ted Baker maakt gebruik van het partnernetwerk van BigCommerce, dat voortdurend wordt uitgebreid, om zijn positie als digital-first merk te versterken.

BigCommerce heeft samengewerkt met Wunderman Thompson Commerce om de contentbeheeroplossing van Bloomreach en Bloomreach Discovery, hun oplossing voor handelswaar en zoeken, naadloos te integreren in de Ted Baker-winkel, zodat Ted Baker klanten meer impactvolle, relevante winkelervaringen kan bieden.

Via het nieuwe headless platform met meerdere storefronts kan Ted Baker de internationale online aanwezigheid vanuit één winkel beheren en de dagelijkse werkzaamheden van back-endmedewerkers stroomlijnen, terwijl het moderne en soepele klantervaringen biedt die zijn afgestemd op de behoeften van elke markt. De 12 regionale online etalages van het bedrijf worden volledig gelokaliseerd zodat de luxe modeverkoper kan voldoen aan de behoeften van zijn groeiende klantenbestand. Klanten kunnen browsen in de taal van hun voorkeur, zoals Engels, Frans, Duits en Spaans, en aankopen doen in hun eigen valuta, waaronder ponden, dollars en euro’s.

“Het hanteren van een digital-first benadering die ons streven ondersteunt om onze klanten een eersteklas winkelervaring te bieden en merkbekendheid op te bouwen buiten Europa, staat centraal in de toekomstgerichte groeistrategie van Ted Baker”, aldus Leon Shepherd, Chief Information Officer van Ted Baker. “Met het schaalbare maar robuuste platform hebben BigCommerce en de ondersteunende partners een oplossing op maat gecreëerd die de complexiteit van de back-end vereenvoudigt, ons hoogwaardige productaanbod laat zien en het klanttraject verbetert bij elke uitbreiding naar nieuwe markten.”

“We vinden het geweldig om samen te werken met een wereldberoemd mode- en lifestylemerk uit het Verenigd Koninkrijk, dat zijn bedrijf digitaal transformeert om groei te stimuleren en zijn concurrentiepositie te verbeteren”, zegt Jim Herbert, Senior Vice President en General Manager EMEA bij BigCommerce. “De headless multi-storefront-oplossing van BigCommerce, die wordt gebruikt via API’s voor grote bedrijven en partneroplossingen, stelt Ted Baker in staat om uitgebreide product- en klantervaringen te leveren en zo de online verkoop te versterken.”

“Met de lancering van deze site verstevigt Ted Baker zijn positie als digitale koploper in de luxewereld. Personalisatie, mogelijk gemaakt door AI-optimalisatie, zal een cruciale rol spelen in de toekomst van verkoop”, zegt Tjeerd Brenninkmeijer, EVP van EMEA, Bloomreach. “We zijn blij met de samenwerking met BigCommerce en Wunderman Thompson Commerce om deze moderne winkel tot leven te brengen voor Ted Baker-klanten over de hele wereld.”

“Internationale merken hebben een sterk aanpasbaar e-commerceplatform nodig dat aan de behoeften van zowel klanten als het bedrijf kan voldoen”, aldus Neil Stewart, Global CEO van Wunderman Thompson Commerce. “Vanaf het begin was ons doel met Ted Baker om de winkelervaring te moderniseren, met behulp van headless oplossingen van een breed scala aan toonaangevende partners. Met BigCommerce en Bloomreach konden we het digitale transformatietraject van Ted Baker ondersteunen en het bedrijf helpen een tech-stack op te bouwen die eenvoud, efficiënt sitebeheer en de best mogelijke klantervaring biedt voor 12 regionale storefronts.”

Wunderman Thompson Commerce heeft BigCommerce en Bloomreach verder geïntegreerd met de backofficesystemen van Ted Baker voor productgegevens, orderverwerking en omnichannel functionaliteit in de winkel. Dankzij de ingebouwde integraties van BigCommerce met Adyen, Klarna, PayPal en Avalara kan Ted Baker in verschillende landen geschikte betaalmethoden aanbieden en de juiste belastingtarieven toepassen. Er zijn ook plannen voor integratie met het SaaS-systeem voor ordermanagement van Fluent Commerce.

De lancering van de nieuwe website van Ted Baker past in een tijd van aanhoudende groei voor de Britse e-commercemarkt, een wereldwijde trend die is versneld door de pandemie. Alleen al in het Verenigd Koninkrijk zal de online verkoop naar verwachting in 2022 $ 199 miljard bereiken, waarbij de online verkoop momenteel 26,9% van de totale detailhandelsomzet vertegenwoordigt. De lancering ondersteunt ook Ted Bakers voortdurende inzet om het e-commerce-aanbod te ontwikkelen en digitale en omnichannel groei te stimuleren.

Ted Baker voegt zich bij een groeiende lijn van bekende modemerken, waaronder Rivet and Hide, La Perla, Grenson, Olive Clothing, Badgley Mischka, Peter Christian, Bohemian Traders en Closet London, die allemaal gebruikmaken van het Open SaaS-platform van BigCommerce om hun online bedrijf sterker en innovatiever te maken.

Meer weten over de e-commerceoplossingen van BigCommerce voor mode en kleding? Klik hier.

Over Ted Baker:

Het Britse lifestylemerk Ted Baker, opgericht in 1988, staat voor de onverwachte verhalen en momenten die het leven op een leuke manier ongerijmd maken. De nieuwe herfst-/wintercollectie viert de langverwachte terugkeer van het stadsleven en combineert hedendaagse en traditionele invloeden, met de nadruk op onmisbare kwaliteit en veelzijdige styling.

Over BigCommerce

BigCommerce (Nasdaq: BIGC) is een toonaangevend software-as-a-service (SaaS) e-commerceplatform waarmee verkopers van elke omvang hun bedrijf online kunnen opbouwen, innoveren en laten groeien. BigCommerce biedt verkopers geavanceerde functionaliteit, maatwerk en prestaties voor grote ondernemingen met eenvoud en gebruiksgemak. Tienduizenden B2B- en B2C-bedrijven in 150 landen en tal van branches gebruiken BigCommerce om prachtige, boeiende online winkels te creëren, waaronder Ben & Jerry’s, Molton Brown, S.C. Johnson, Skullcandy, SoloStove en Vodafone. Het hoofdkantoor is gevestigd in Austin en BigCommerce heeft kantoren in Londen, Kiev, San Francisco en Sydney. Ga voor meer informatie naar www.bigcommerce.com of volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook.

BigCommerce® is een geregistreerd handelsmerk van BigCommerce Pty. Ltd. Handelsmerken en dienstmerken van derden zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Contacts

Mediacontact

Angel Flores

angel.flores@bigcommerce.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr