15:44 uur 22-02-2022

Ariel India’s nieuwe film – #SeeEqual to #ShareTheLoad gaat viraal

Als mannen ShareTheLoad kunnen delen met andere mannen, waarom dan niet met hun vrouw?

MUMBAI, India–(BUSINESS WIRE)– Ariel lanceerde een nieuwe film – #SeeEqual, die een pertinente vraag oproept – “als mannen de last gelijk kunnen delen met andere mannen, waarom niet met hun vrouwen?”. Dit zet Ariels bekroonde beweging #ShareTheLoad voort, die sinds 2015 pleit voor gelijkheid binnen huishoudens.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk de volledige release hier: https://www.businesswire.com/news/home/20220222005702/en/

Tijdens de lockdown hebben miljoenen Indiase mannen zich overgegeven aan huishoudelijke taken, waarmee ze laten zien dat mannen klusjes op zich kunnen nemen. Het is niet verwonderlijk dat 73%* mannen in een enquête het erover eens waren dat ze hun deel van de huishoudelijke taken deden wanneer ze bij andere mannen of huisgenoten logeerden. Slechts 25% van de stedelijke huishoudens in India beweert echter dat mannen #ShareTheLoad gelijkelijk delen. Dezelfde mannen, die huishoudelijke taken deden als ze met andere mannen samenwoonden, slagen er niet in om dat te doen als ze bij hun vrouw wonen. Bovendien gelooft 80% van de vrouwen dat hun partners weten hoe ze huishoudelijke taken moeten doen, maar kiezen ze ervoor om ze niet te doen. Deze ‘keuze’ signaleert een mentaliteitsprobleem dat voortkomt uit jarenlange onbewuste vooringenomenheid. Ariel herinnert gezinnen eraan dat echte gelijkheid alleen tot uiting komt als huishoudelijke taken worden gedeeld. Want als we #SeeEqual zijn, #ShareTheLoad gelijk!

Ariel India’s New Film- #SeeEqual to #ShareTheLoad Goes Viral

If men can ShareTheLoad with other men, why not with their wives?

MUMBAI, India–(BUSINESS WIRE)– Ariel launched a new film – #SeeEqual, that raises a pertinent question – “if men can share the load equally with other men, why not with their wives?”. This takes forward Ariel’s award-winning movement #ShareTheLoad, advocating for equality within households since 2015.

This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220222005702/en/

Ariel India launches new film with the message - ‘When we #SeeEqual, we #ShareTheLoad’ in an attempt to drive conversation and give men one more reason to divide the responsibility of household chores (Photo: Business Wire)

Ariel India launches new film with the message – ‘When we #SeeEqual, we #ShareTheLoad’ in an attempt to drive conversation and give men one more reason to divide the responsibility of household chores (Photo: Business Wire)

During lockdown, millions of Indian men indulged in household duties, demonstrating men can take up chores. Unsurprisingly, 73%* men in a survey agreed that they did their share of household chores when they were staying with other men or roommates. However, only 25% of urban Indian households claim that men #ShareTheLoad equally. The same men, who did household chores when living with other men, fail to do so when living with their wives. Moreover, 80% women believe their partners know how to do household tasks but choose not to do them. This ‘choice’ signals a mindset issue arising from years of unconscious bias. Ariel is reminding families that true equality is only reflected when domestic chores are shared. Because when we #SeeEqual, we #ShareTheLoad equally!

Film- https://www.youtube.com/watch?v=DA64FF7MR58

The film, receiving overwhelming response globally, is reflective of today’s reality. On one hand, the woman refuses to accept inequality in her marriage, and on the other, it depicts what men are capable of. Whether they are friends, brothers, or a couple – they represent men of today who are open to change, who #SeeEqual and #ShareTheLoad.

Ariel has been advocating against household inequality for 7 years with #ShareTheLoad movement – https://www.ariel.in/en-in/about-ariel/share-the-load/the-share-the-load-journey.

“With Ariel #ShareTheLoad, we strive to trigger meaningful conversations, helping drive positive change. With #SeeEqual, we want to address years of unconscious bias and conditioning, that may be coming in the way of us all sharing the load. A recent World Economic Forum report claims that at the current pace of change, gender parity is still 135 years away! That is far too long for us to wait for something that comes naturally for men when they interact with each other. This year’s communication is based on this simple insight – when men can ShareTheLoad equally with other men, then why not with their wives? Because we know when we #SeeEqual, we #ShareTheLoad equally,” said Sharat Verma, Chief Marketing Officer, P&G India; Vice President, Fabric Care, P&G India.

Contacts

Saylee Mhapankar- 8879202918 – Ketchum Sampark

Check out our twitter: @NewsNovumpr