09:28 uur 02-02-2022

Gupshup neemt Knowlarity, toonaangevend bedrijf op het gebied van op AI gebaseerde spraak, over en versterkt daarmee zijn portfolio voor conversationeel contact

Gupshup breidt zijn berichtenoplossingen uit met de toonaangevende spraakoplossingen van Knowlarity en consolideert daarmee zijn leidende positie op het gebied van conversationeel contact.

SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– Gupshup, wereldwijd toonaangevende bedrijf op het gebied van conversationeel contact, heeft de overname bekendgemaakt van Knowlarity Communications. Knowlarity is wereldleider op het gebied van cloudcommunicatie en biedt cloudtelefonie, automatisering van contactcenters, op AI gebaseerde spraakassistenten en oplossingen voor spraakanalyse aan meer dan 6000 klanten in 65 landen. De overname vormt een aanvulling op de toonaangevende Conversational Messaging-suite van Gupshup. Daarmee vestigt Gupshup zich ook als leider op het gebied van spraak- en videocommunicatie. Knowlarity is actief in de markt voor conversationeel contact die op het punt staat een revolutie teweeg te brengen in de wereld van contactcenters, IVR-systemen en slimme spraaksystemen, goed voor een totale adresseerbare markt (TAM) van bijna USD 18 miljard1 in 2024.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220202005131/nl/

De omzet van Knowlarity groeide 50% ten opzichte van het voorgaande jaar, terwijl de internationale omzet buiten India in dezelfde periode 100% groeide. Knowlarity biedt oplossingen met ongekende betrouwbaarheid en intelligentie, die bedrijven in staat stellen beter contact te onderhouden met hun klanten door middel van spraak- en video-oplossingen op basis van AI voor een beter rendement. De oplossingen van Knowlarity worden gebruikt in meerdere sectoren, waaronder BFSI, consumentengoederen, IT/ITeS en de gezondheidszorg, en in verschillende klanttrajecten, waaronder verkoop en leadgeneratie, klantenservice en ondersteuning, geautomatiseerde oproepen, enquêtes en feedback, logistiek en bezorging, en thuiswerken. Het bedrijf beschikt over samenwerkingsverbanden met toonaangevende partners uit de industrie, zoals Google Cloud voor spraakanalyse, en integraties met ‘s werelds toonaangevende CRM-systemen, zoals Salesforce, Freshworks, Hubspot, Zoho en andere. Knowlarity heeft het hoogste aantal Unicorn-klanten op de spraakmarkt in India.

“Nu de communicatie tussen bedrijven en klanten steeds conversationeler wordt, spant Gupshup zich in om bedrijven meer mogelijkheden te bieden om klanten een rijke beleving te bieden. Met de toevoeging van de producten van Knowlarity kunnen bedrijven nu naadloze gesprekservaringen opbouwen, zowel via berichten- als spraakkanalen,” aldus Beerud Sheth, medeoprichter en CEO van Gupshup. “Knowlarity is de duidelijke marktleider op het gebied van spraak. Hun uitgebreide productsuite strekt zich uit van cloudtelefonie tot automatisering van contactcenters, en gekoppeld aan de uitstekende klanttractie zal dit de leidende positie van Gupshup verder versterken. Het verheugt me zeer het Knowlarity-team te verwelkomen in de Gupshup-familie.”

“Wij van Knowlarity zijn verheugd onderdeel te zijn van Gupshup. Dit zal leiden tot rijkere ervaringen voor onze bestaande en toekomstige klanten, alsmede verrijking van onze producten en aanzienlijke mogelijkheden voor geografische uitbreiding. Onze op innovatie gerichte culturen waarbij de klant centraal staat zijn perfect op elkaar afgestemd en we zien aanzienlijke synergieën en nieuwe producten ontstaan uit de samenvoeging van de twee uitstekende teams,” aldus Yatish Mehrotra, CEO van Knowlarity.

“De noodzaak voor bedrijven om effectieve communicatie met hun klanten te onderhouden, is de sleutel tot het opbouwen van sterkere en langdurige relaties, ongeacht de sector, de omgeving of de markt. De pandemie heeft deze behoefte verder benadrukt en geleid tot een hogere vraag naar oplossingen voor unified en naadloze communicatie die bedrijven in staat stellen via alle kanalen contact te onderhouden met hun klanten. Het samengaan van Gupshup en Knowlarity creëert een uniek productaanbod voor klanten in verschillende geografische gebieden, waarmee de leidende positie die beide bedrijven hebben bereikt op het gebied van conversationeel contact en cloudgebaseerde communicatie wordt versterkt. Sequoia India was al in een vroeg stadium overtuigd van de waarde van Knowlarity en is nog steeds heel enthousiast over de mogelijkheden in deze sector. We zijn zeer enthousiast over deze mijlpaal en kijken uit naar een duurzame samenwerking,” aldus Sandeep Kher, directeur van Sequoia Capital India en South East Asia.

“Onze investering in en samenwerking met Knowlarity door de jaren heen versterkt onze overtuiging dat India SaaS-bedrijven van wereldklasse voortbrengt. Gupshup en Knowlarity passen perfect bij elkaar. We willen de teams van Gupshup en Knowlarity feliciteren en het allerbeste toewensen bij het vormen van een sterk samenwerkingsverband in de komende jaren,” aldus Subeer Monga, Partner bij Mayfield India.

“Klanten willen met bedrijven kunnen communiceren via tekst, spraak en andere kanalen van hun voorkeur. Knowlarity is de pionier op het gebied van bedrijfstelefonie in opkomende markten. Gupshup is de marktleider op het gebied van berichtenverkeer. Door de overname van Knowlarity door Gupshup ontstaat de grootste en meest geavanceerde communicatieleider in de snelgroeiende opkomende markteconomieën,” aldus Ambarish Gupta, mede-oprichter van Knowlarity.

In 2021 was Gupshup uitgegroeid tot een Unicorn, geschat op een waarde van USD 1,4 miljard, en werd USD 340 miljoen opgehaald van Tiger Global, Fidelity Management and Research Co. LLC en andere grote internationale beleggers. Dit is de tweede overname van Gupshup in de afgelopen vier maanden, na de overname van Dotgo, ‘s werelds toonaangevende platform voor RCS (Rich Communications Services).

De transactie zal naar verwachting eind februari 2022 worden afgerond, onder voorbehoud van voltooiing van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden. DC Advisory trad op als de exclusieve financiële adviseur van Knowlarity bij de transactie.

Over Gupshup

Gupshup maakt het mogelijk een betere met de klant op te bouwen door middel van conversationeel contact. Gupshup is het toonaangevende platform voor conversationele contacten en is de motor achter meer dan 6 miljard berichten per maand. Duizenden grote en kleine bedrijven uit verschillende sectoren in opkomende markten gebruiken Gupshup om conversationele omnichannelervaringen op te zetten voor marketing, verkoop en ondersteuning. Gupshup biedt één berichten-API voor meer dan 30 berichtenkanalen, op AI gebaseerde spraakoplossingen, een uitgebreide toolkit voor het opbouwen van conversationele ervaringen, meer dan 500 integraties met toonaangevende systemen voor CRM, e-commerce en systemen voor marketingautomatisering en een netwerk van samenwerkingsverbanden in opkomende markten voor berichten-apps, fabrikanten van apparaten, ISV’s en mobiele operators. Met Gupshup hebben bedrijven conversaties tot een integraal onderdeel van hun succes bij het opbouwen van een relatie met hun klanten gemaakt. www.gupshup.io

Over Knowlarity

Knowlarity maakt geautomatiseerde communicatie mogelijk door operators de mogelijkheid te bieden online werken via de cloud. Knowlarity stelt bedrijven in staat om te werken binnen een effectief communicatienetwerk via cloudoplossingen als Click-to-call, nummermaskering, multi-level IVR-systemen, WhatsApp Business API, gratis telefoonnummers, Embeddable Video Platform, oplossingen met AI-functionaliteit als Speech Analytics en VoiceBot/ChatBot, enzovoort. Knowlarity heeft het vermogen om uw teams te voorzien van virtuele werkoplossingen om ervoor te zorgen dat de bedrijfsvoering niet wordt verstoord door werken vanaf elke locatie mogelijk te maken. Knowlarity is opgericht door Ambarish Gupta and Pallav Pandey. https://www.knowlarity.com

  1. Gartner Forecast Analysis. Contact center worldwide, Jan 2021

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Pers
Richard Laermer

RLM PR | gupshup@rlmpr.com | (212) 741-5106 x 216

Check out our twitter: @NewsNovumpr