20:19 uur 20-12-2021

Gupshup lanceert op WhatsApp gebaseerde handelsoplossing om mobiele etalages voor alle bedrijven mogelijk te maken

Doel is om op WhatsApp gebaseerde etalages te creëren voor duizenden bedrijven in 2022

SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– Gupshup, de leider in conversatieberichten, heeft vandaag de lancering aangekondigd van een op WhatsApp gebaseerde handelsoplossing waarmee elk bedrijf een digitale ‘etalage’ op WhatsApp kan creëren. Bedrijven kunnen gesprekstrajecten in elke fase van het koopproces mogelijk maken: pre-aankoop, aankoop en post-aankoop. Op basis van de onlangs gelanceerde handelsmogelijkheden van WhatsApp, kan Gupshup een bedrijf helpen de volledige koopervaring op WhatsApp te beheren. Met meer dan twee miljard actieve maandelijkse gebruikers in 180 landen die WhatsApp gebruiken, is dit het ideale gespreksplatform voor bedrijven. Deze complete handelsoplossing maakt ook gebruik van de onlangs gelanceerde 1-Click Bill Pay-functie van Gupshup, waarmee bedrijven betalingen kunnen innen via WhatsApp en andere berichten-apps.

Met de op WhatsApp gebaseerde handelsoplossing van Gupshup kan een bedrijf een productcatalogus maken op WhatsApp, met klanten praten via AI-aangedreven chatbots voor productontdekking, hen begeleiden bij het afrekenen en betalen, en hen 24/7 ondersteunen met chatbots en live agenten. Nieuwe interactieve elementen, zoals berichten voor meerdere producten, maken het voor bedrijven eenvoudiger om hun aanbod via de winkelcatalogus te presenteren.

Dit stelt bedrijven in staat hun aanbod te presenteren door middel van een gestructureerde ervaring met afbeeldingen en georganiseerde productdetails. Klanten kunnen ook voorkeursitems toevoegen aan hun winkelwagentje op WhatsApp, in realtime communiceren met de bedrijven en betalen via de onlangs gelanceerde 1-Click Bill Pay-link van Gupshup, allemaal zonder het chatvenster te verlaten. Veel bedrijven maken al gebruik van WhatsApp voor trajecten vóór en na de aankoop, en met de nieuw beschikbare handelsfuncties kunnen ze nu het hele kooptraject voor klanten beheren in ‘s werelds populairste berichten-app.

Een paar interessante feiten over WhatsApp for Business1:

  • Dagelijks sturen meer dan 175 miljoen mensen een bericht naar een zakelijke account op WhatsApp2
  • 68 procent van de gebruikers zegt dat WhatsApp de gemakkelijkste manier is om contact op te nemen met een bedrijf3
  • 71 procent heeft meer vertrouwen in een bedrijf na berichten op WhatsApp3

“Gupshup biedt het meest geavanceerde, uitgebreide en gebruiksvriendelijke conversatieplatform voor commerce,” aldus Gaurav Kachhawa, Chief Product Officer, Gupshup. “Ons doel is om elk bedrijf, groot en klein, in staat te stellen snel en gemakkelijk aan de slag te gaan met handel via WhatsApp en het volledige potentieel van deze mogelijkheid te benutten om hun bedrijf te transformeren.”

“Als een van de eerste Solution Provider-partners van WhatsApp hebben we al duizenden bedrijven over de hele wereld geholpen om met WhatsApp Business live te gaan. Onze deskundige verkoop- en oplossingsteams, samen met een netwerk van wereldwijde partners, helpen bedrijven hun digitale transformatie te versnellen,” verklaarde Ravi Sundararajan, COO, Gupshup. “We zien een sterke vraag naar de nieuwe handelsfuncties en de eerste resultaten voor bedrijven zijn veelbelovend. Dit zal zeker een revolutie teweegbrengen in de manier waarop bedrijven e-commerce uitvoeren.”

Ontdek de op WhatsApp gebaseerde handelsoplossing van Gupshup

Over Gupshup

Gupshup maakt een betere klantbetrokkenheid mogelijk door middel van conversatieberichten. Gupshup is het toonaangevende platform voor conversatieberichten, met meer dan 6 miljard berichten per maand. In verschillende branches gebruiken duizenden grote en kleine bedrijven in opkomende markten Gupshup om gesprekservaringen op te bouwen op het gebied van marketing, verkoop en ondersteuning. Het carrier-grade platform van Gupshup biedt een enkele messaging-API voor meer dan 30 kanalen, een uitgebreide toolkit voor het opbouwen van gesprekservaringen voor elk gebruik en een netwerk van partnerschappen met opkomende markten tussen messaging-kanalen, apparaatfabrikanten, ISV’s en operators. Met Gupshup hebben bedrijven gesprekken tot een integraal onderdeel van hun succes op het gebied van klantbetrokkenheid gemaakt. Gupshup is aanwezig in India, LATAM, Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten, Oost-Europa, Afrika en de Verenigde Staten. Ga naar www.gupshup.io. Praat met de Gupshup-bot.

  1. https://blog.whatsapp.com/two-billion-users-connecting-the-world-privately/?lang=en
  2. https://blog.whatsapp.com/shopping-payments-and-customer-service-on-whatsapp
  3. “Motivations and Mindsets in Messaging” van Sentient Decision Science (onderzoek in opdracht van Facebook onder 8.157 mensen die dagelijks Messenger, WhatsApp en/of Instagram Direct gebruiken), 18 jaar en ouder in de VS, het VK, BR en IN, juni 2018.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Pers
Richard Laermer

RLM PR

gupshup@rlmpr.com
(212) 741-5106 x 216

Check out our twitter: @NewsNovumpr