19:35 uur 28-07-2021

Gupshup haalt nog eens $ 240 miljoen op om wereldwijde Conversational Messaging-visie te versnellen

Investering vestigt Gupshup als leider in Conversational Messaging, versnelt productinnovatie die digitale handel mogelijk maakt, M&A-activiteiten en wereldwijde GTM-uitbreiding

SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– Gupshup, de leider in Conversational Messaging, heeft vandaag aangekondigd dat het nog eens $ 240 miljoen aan vervolgfinanciering heeft opgehaald van een toonaangevende groep investeerders, waaronder Fidelity Management and Research Company LLC, Tiger Global, Think Investments, Malabar Investments, Harbor Spring Capital, bepaalde accounts beheerd door Neuberger Berman Investment Advisers LLC, White Oak, Neeraj Arora en anderen. Deze financieringsronde volgt op de verzameling van $ 100 miljoen van Tiger Global in april, met een waardering van $ 1,4 miljard.

Gupshup gaat deze investering gebruiken om zijn visie voort te zetten en voor de secundaire aankoop van aandelen van huidige en voormalige werknemers en eerdere investeerders. Gupshup blijft investeren in productinnovatie voor het mogelijk maken van digitale handel en het uitbreiden van go-to-market-initiatieven in mobile-first economieën over de hele wereld. Gupshup onderzoekt ook M&A-mogelijkheden om zijn zakelijke kansen uit te breiden. Het bedrijf kondigde eerder een uitbreiding van zijn leiderschapsteam aan met aanstellingen van leidinggevenden in Corporate Development, International Business Development, Sales, Customer Success, Marketing en IT.

“We zien een substantiële groei in de digitale economie van India,” aldus Shashin Shah, Managing Principal bij Think Investments. “Het platform van Gupshup is een essentiële tool voor bedrijven die een digitale footprint opbouwen. We zijn verheugd om samen te werken met Gupshup, gezien de leidende positie, de innovatiegedreven groei en het aantrekkelijke financiële profiel van het bedrijf.”

“We volgen de vooruitgang van Gupshup al lange tijd en zijn van mening dat ze het meest geëvolueerde platform voor klantcommunicatie zijn in India en in toenemende mate in andere opkomende markten, met een leidende positie in de meest aantrekkelijke en snelstgroeiende subsegmenten van de markt,” stelde Sumeet Nagar, Managing Director, Malabar Investments. “Volgens ons hebben Beerud en team de unieke kans om de bereikbare markt uit te breiden op basis van nieuwe aanbiedingen en het bedrijf aanzienlijk op te schalen, wat een perfect recept is voor massale waardecreatie. Ik ken Beerud al meer dan dertig jaar en wij allemaal bij Malabar zijn verheugd om samen te werken met Gupshup in de volgende fase van hun traject.”

“Wij zijn van oordeel dat de digitalisering van India zich in de vroege stadia van transformationele groei bevindt, mogelijk gemaakt door een kritieke communicatie-infrastructuur,” verklaarde Subir Jajoo, een partner bij Harbor Spring Capital. “Gupshup heeft een toonaangevend platform gebouwd om de betrokkenheid van de zakelijke consument te vergroten, en het doet ons genoegen samen te werken met het bedrijf terwijl het de digitale ervaring blijft verbeteren door middel van innovatie, betrouwbaarheid en klantenservice.”

“Gesprekken zijn de nieuwe digitale etalage voor bedrijven – vrijwel elk bedrijf zal eraan moeten werken,” merkte Beerud Sheth, mede-oprichter en CEO van Gupshup, op. “We transformeren de digitale handel over de hele wereld met Conversational Messaging. We kijken ernaar uit om samen te werken met onze nieuwe investeerders, gezien hun ongelooflijke staat van dienst in het ondersteunen van categorie-creërende bedrijven. We zijn ook tevreden over de mogelijkheid om gedeeltelijke liquiditeit en geweldige rendementen te bieden aan vroege investeerders en werknemers die hun vertrouwen in Gupshup stellen.”

Het mogelijk maken van digitale handel met Conversational Messaging helpt bedrijven in verschillende sectoren bij het laten deelnemen van hun klanten aan AI-aangedreven gesprekstrajecten in messaging apps, verspreid over marketing-, handels- en ondersteuningsworkflows. Klanten kunnen producten ontdekken, ervoor betalen, de levering ervan volgen, feedback geven en ondersteuning krijgen, terwijl ze chatten met hun favoriete merken zoals ze zouden doen met vrienden en familie.

De laatste financieringsronde van Gupshup was in april 2021. Het bedrijf heeft in 2021 $ 340 miljoen opgehaald. Gupshup groeide de afgelopen jaren snel en sloot 2020 af met een jaarlijkse omzet van ongeveer $ 150 miljoen.

Aanvullende bronnen

About Gupshup

Gupshup maakt een betere klantbetrokkenheid mogelijk door middel van Conversational Messaging. Gupshup is het toonaangevende platform voor Conversational Messaging, met meer dan 6 miljard berichten per maand. In verschillende branches maken duizenden grote en kleine bedrijven in opkomende markten gebruik van Gupshup om gesprekservaringen op te bouwen via marketing, verkoop en ondersteuning. Het carrier-grade platform van Gupshup biedt een enkele messaging-API voor meer dan 30 kanalen, een uitgebreide toolkit voor het opbouwen van conversatie-ervaringen voor elke use case en een netwerk van partnerschappen voor opkomende markten tussen messaging-kanalen, apparaatfabrikanten, ISV’s en operators. Met Gupshup hebben bedrijven gesprekken tot een integraal onderdeel van hun succes op het gebied van klantbetrokkenheid gemaakt. Gupshup is aanwezig in India, LATAM, Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten, Oost-Europa, Afrika en de Verenigde Staten. Ga naar www.gupshup.io. Praat met de Gupshup-bot.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Pers
Richard Laermer

RLM PR | gupshup@rlmpr.com | (212) 741-5106 x 216

Check out our twitter: @NewsNovumpr