18:39 uur 08-11-2021

Hanshow kondigt in China nieuwe cameragestuurde AI-oplossingen aan, ontwikkeld in samenwerking met Microsoft en Sony Semiconductor Solutions

SHANGHAI–(BUSINESS WIRE)– Op de China International Import Expo (CIIE) van 2021 heeft Hanshow een commerciële cameragestuurde AI-retailoplossing aangekondigd, die in samenwerking met Microsoft en Sony Semiconductor Solutions Corporation (Sony) werd ontwikkeld. Deze oplossing combineert Sony’s intelligente vision sensor IMX500, ‘s werelds eerste beeldsensor uitgerust met AI-functionaliteit, met Microsoft Azure en zijn AI-mogelijkheden om AI-verwerking op edge mogelijk te maken. Als onderdeel van het Partner Enablement Program, via Microsoft AI & IoT Insider Labs, blijft de Microsoft Global ISV Hanshow deze intelligente oplossing upgraden om zijn wereldwijde klanten beter van dienst te zijn, met name in de detailhandel.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20211108005883/nl/

The new AI driven retail solution monitors out-of-stock products and sends notifications in real time. Photo created by aleksandarlittlewolf - www.freepik.com

The new AI driven retail solution monitors out-of-stock products and sends notifications in real time. Photo created by aleksandarlittlewolf – www.freepik.com

In een drukke winkel is het personeel vaak niet in staat om de status van de productschappen tijdig en nauwkeurig te controleren. Dit heeft tot gevolg dat producten niet op voorraad zijn of verkeerd zijn neergezet en leidt tot misgelopen omzet, ontevreden klanten en een onaantrekkelijk winkelbeeld. Tegelijkertijd is analyse van klantenstromen cruciaal voor detailhandelaren, om een beter inzicht te krijgen in het gedrag van klanten in hun winkels, zoals aantallen klanten, bezochte gebieden, klantenpaden, verblijftijd en loyaliteit.

De AI-retailoplossing van Hanshow monitort naast het optreden van out-of-stock de status van productvolumes, klantenstromen, verkoopniveaus en andere winkelinformatie. Dit maakt niet alleen realtime meldingen mogelijk van producten die niet op voorraad zijn, maar levert ook gegevens op die worden bewaard en geanalyseerd in functie van de tijd, zodat managers hun activiteiten en displays kunnen optimaliseren.

Deze verbeterde AI-retailoplossing omvat de AI-berekeningen van Hanshow (productherkenning), digitale reclametechnologie met media-inhoud in het schap op basis van het Azure AI- en IoT-platform en gegevensverzameling en -analyse door Sony’s IMX 500 intelligente vision-sensor. Hiermee worden ook nieuwe verkoopmogelijkheden aangeboord voor retailers en meer gegevens gecreëerd over het gedrag van klanten, ter ondersteuning van gerichte reclame.

De sensor voert metadata (semantische informatie die bij beeldgegevens hoort) uit in plaats van beeldinformatie. Hiermee wordt het dataverkeer verminderd en worden privacykwesties opgelost, omdat er geen persoonlijke informatie wordt verzameld. Een soortgelijke oplossing van Hanshow is al in gebruik bij supermarkten. Een grote supermarktketen zag een daling van bijna 50% in de tijd dat producten niet op voorraad waren door het gebruik van soortgelijke AI-technologie.

Deze oplossing en samenwerking tussen de drie partijen zijn ontstaan uit het Partner Enablement Program van Microsoft, opgezet om bestaande technologische ecosystemen te verrijken door gekwalificeerde partners te werven met ervaringen, verkoop- en marketingmiddelen, om hun time-to-market te versnellen via de Microsoft AI & IoT Insider Labs.

Hanshows ervaring in de wereldwijde detailhandel, in combinatie met de technologische ondersteuning van Microsoft en Sony “kan co-innovatie-initiatieven stroomlijnen om de snel veranderende en gediversifieerde detailhandel beter van dienst te zijn, waardoor detailhandelaren wendbaarder en winstgevender kunnen worden. Samen met Microsoft en Sony onderzoeken we ook de toepassing van deze oplossing in de productie en andere sectoren” aldus Shiguo Hou, CEO van Hanshow.

Over Hanshow

Hanshow is een wereldleider in de ontwikkeling en productie van elektronische schapetiketten en digitale winkeloplossingen. Als innovatieleider in de sector zet Hanshow zich in om zijn wereldwijde klanten een reeks op maat gemaakte IoT-touchpoints en digitale winkeloplossingen van wereldklasse te bieden. Hanshow’s slimme platforms en systemen bieden klantgerichte inzichten waarmee detailhandelaren hun activiteiten kunnen stroomlijnen en bieden diverse oplossingen ter ondersteuning van optimale prijsstrategieën om consumenten een meer persoonlijke ervaring te bieden. Hanshow bedient momenteel meer dan 20.000 winkels in meer dan 50 landen. Neem contact op met Hanshow: https://www.hanshow.com/Form.html

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media-informatie:
Steve Blake steve.blake@hanshow.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr