09:00 uur 20-09-2021

Cedo onthult stappenplan voor duurzame bedrijfsgroei

  • Cedo is gericht op de overgang naar een meer circulair bedrijfsmodel
  • 10 nieuwe verbintenissen die vandaag zijn onthuld zullen ervoor zorgen dat Cedo een duurzaam, toekomstbestendig bedrijf is
  • In samenwerking met de Ellen MacArthur Foundation zal Cedo jaarlijks de voortgang meten en delen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Cedo, een van Europa’s grootste fabrikanten van gerecyclede plastic afvalzakken, heeft vandaag haar Roadmap for Sustainable Business Growth bekendgemaakt. Het plan is gebaseerd op drie pijlers: People, Planet en Products, en wordt geleverd met doelen die zijn ontworpen om de hulpbronnen van de aarde te beschermen en tegelijkertijd talent binnen het bedrijf aan te trekken en te ondersteunen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210920005044/nl/

Cedo CEO, Rik De Vos, says “Cedo is proud of our contribution to achieving the goals of sustainable business development outlined by the UN” (Photo: Business Wire)

Cedo CEO, Rik De Vos, says “Cedo is proud of our contribution to achieving the goals of sustainable business development outlined by the UN” (Photo: Business Wire)

“Ons plan is tot stand gekomen met grote betrokkenheid van alle medewerkers binnen ons bedrijf,” stelde Rik De Vos, CEO van Cedo. “Het traject naar circulariteit zal niet gemakkelijk zijn, maar ik heb een onmiddellijke verandering gezien in de besluitvorming en prioritering van acties nu we een doelgericht bedrijf zijn. We dragen actief bij aan het Europese en Britse wetgevingsdebat om deze transformatie te versnellen, terwijl we proactief en transparant articuleren en communiceren. Een droom is omgezet in een geweldig traject en het doet me enorm veel genoegen om de reactie van iedereen op onze ambitie te zien.”

People

Om klanten en werknemers beter van dienst te zijn, zet Cedo zich in om positief betrokken te raken bij zijn gemeenschappen in de zeven landen waarin het actief is, door in hen te investeren als werkgever en als lid van de gemeenschap, terwijl het bedrijf actief lokale milieu-, gezondheids- en welzijnsprojecten ondersteunt.

Met toonaangevende focus op duurzaamheid en lonende carrière- en ontwikkelingsmogelijkheden hoopt Cedo nieuw en divers talent aan te trekken om zich bij zijn tweeduizend medewerkers te voegen die net zo toegewijd zijn aan ecologische duurzaamheid als aan innovatie. “We erkennen dat onze economische groei als bedrijf alleen kan worden gerealiseerd door gewaardeerde collega’s en gemeenschappen, hoogwaardige producten en een gezonde planeet. Onze pijlers zijn afgestemd op deze overtuigingen. Echt succes kan alleen worden behaald door vooruitgang te boeken op alle drie de gebieden,” aldus De Vos.

Planet

Wat de planeet betreft, is het bedrijf vastbesloten om klimaatneutraliteit in al zijn wereldwijde activiteiten te bereiken, door meer gebruik van hernieuwbare energie en de verbetering van energie-efficiëntie.

Cedo zal ook het beheer van water verbeteren, met duidelijke bewakings- en verbeteringsplannen, terwijl het bedrijf het algehele waterverbruik in de activiteiten zal verminderen. Het bedrijf streeft ernaar om geen afval naar de vuilstort te brengen en heeft dit doel dit jaar al bereikt in het VK.

Product

Om circulariteit te bereiken, heeft Cedo beloofd om alleen gerecyclede, recyclebare of duurzame materialen te gebruiken voor zowel de verpakking als het productontwerp. “We zullen de Circulytics-meettool van de Ellen MacArthur Foundation gebruiken om transparant de voortgang te volgen om een circulair bedrijf te worden,” verklaarde Ton Emans, Director Recycling bij Cedo en President van Plastics Recyclers Europe. “We zijn lid van de Ellen MacArthur Foundation en deelnemers van het New Plastics Economy-initiatief sinds de oprichting in 2016, en door samen te werken hebben we er vertrouwen in dat we de komende jaren kunnen overstappen van een lineair naar een circulair bedrijfsmodel.”

Door samen te werken met klanten in 34 landen en te luisteren naar hun behoeften, streeft Cedo ernaar het plastic in zijn producten drastisch te verminderen en zich beter te concentreren op het gebruik van grondstoffen door middel van zijn eco-ontwerpproces, waarbij de juiste grondstof voor elk product en de bijbehorende beoogde levenscyclus worden geselecteerd. In de toekomst zal het bedrijf alleen aankopen doen bij leveranciers die voldoen aan zijn ethische, ecologische en sociale normen.

Al deze stappen die Cedo zet in de richting van duurzame bedrijfsgroei, worden gemeten en gedeeld in een nieuw, volledig transparant Grow With Purpose-rapport dat elk jaar wordt uitgebracht.

Ondersteuning van negen van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties

Cedo’s stappenplan voor duurzame bedrijfsgroei (Roadmap for Sustainable Business Growth) schetst niet alleen de benadering ten aanzien van zakendoen, maar legt ook uit hoe het bedrijf zal werken aan negen van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Dit zijn: Doel 3, Goede gezondheid en welzijn; Doel 5, Gendergelijkheid; Doel 8, Fatsoenlijk werk en economische groei; Doel 9, Industrie, innovatie en infrastructuur; Doel 12, Verantwoorde consumptie en productie; Doel 13, Klimaatactie; Doel 14, Leven onder water; Doel 15, Leven op het land en Doel 16, Vrede, rechtvaardigheid en sterke instituties.

In juli 2021 kondigde Cedo aan dat het een kwart van de weg heeft afgelegd om zijn doelstelling van 100 procent hernieuwbare energie te bereiken, waardoor het in 2030 een klimaatneutraal bedrijf zal worden.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Voor meer informatie en verzoeken om beeldmateriaal of interviews:

Miki Haines-Sanger

Golden Goose Communications

+44 7 900 690 574

miki@goldengoosepr.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr