08:55 uur 12-08-2021

Kantar door onafhankelijk onderzoeksbureau uitgeroepen tot sterke presteerder in klantanalyserapport

NEW YORK & LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Kantar, ‘s werelds toonaangevende datagestuurde analyse- en merkadviesbureau viert vandaag zijn opname als Strong Performer in The Forrester Wave™: Customer Analytics Service Providers, Q3 2021-rapport.

De Forrester Wave stelt:

  • Kantar “blinkt uit in analyses van klantretentie en toont het vermogen om ‘stille churn’ te definiëren en te voorspellen, een bijzonder uitdagend probleem voor retailers.”
  • De provider blinkt ook uit in het analyseren van de waarde van de klant en prijsanalyses, en heeft het loyaliteitspuntenprogramma van een horecagigant getransformeerd.
  • De klanttevredenheid van Kantar is “zeer hoog”, en als gevolg daarvan ook het klantenbehoud.
  • Kantar scoorde bij de hoogste op het criterium van de uitvoeringsroadmap.

Volgens Forrester ontving Kantar sterke verwijzingen van gerefereerde klanten waarin staat: “Verschillende klantreferenties hebben langdurige relaties met de provider, met één opmerking: ‘We beschouwen ze als een harde leider. Ze brengen het beste van het beste op tafel.’ Ondernemingen die hun klanten kwantitatief en kwalitatief willen begrijpen, moeten overwegen om samen te werken met Kantar.”

Kantar Named a Strong Performer in Customer Analytics Report by Independent Research Firm

NEW YORK & LONDON–(BUSINESS WIRE)– Kantar, the world’s leading data-driven analytics and brand consulting company today celebrates its inclusion as a Strong Performer in The Forrester Wave™: Customer Analytics Service Providers, Q3 2021 report.

The Forrester Wave states:

  • Kantar “excels at customer retention analytics, showcasing the ability to define and predict ’silent churn’, a particularly challenging problem for retailers.”
  • The provider also excels at customer lifetime value analysis and pricing analytics, having transformed a hospitality giant’s loyalty points program.
  • Kantar’s client satisfaction is “very high”, and as a result so is client retention.
  • Kantar scored among the highest in the execution roadmap criterion.

According to Forrester, Kantar received strong referrals from referenced clients stating, “Several client references have long-term relationships with the provider, with one noting: ‘We look at them as a tough leader. They bring the best of the best to the table.’ Enterprises that want to understand their customers quantitatively and qualitatively should consider partnering with Kantar.”

Appreciating the recognition Chris Petranto, Global Head of Kantar Analytics commented “Since the launch of the Analytics Practice in 2018 we have been relentlessly focused on helping clients develop the deepest possible understanding of their customers. To be recognized in a Forrester Wave and receive a Strong Performer rating, in our opinion, further validates our impact on helping businesses grow with speed and profitability.”

The Forrester Wave™: Customer Analytics Service Providers, Q3 2021 report can be found at Download The Forrester Wave™: Customer Analytics Service Providers, Q3 2021 (kantar.com) More information about Kantar’s advanced analytics capabilities can be found at Customer Analytics (kantar.com)

-end-

About Kantar: Kantar is the world’s leading data, insights and consulting company. We have a complete, unique and rounded understanding of how people think, feel and act; globally and locally in over 90 markets. By combining the deep expertise of our people, our data resources and benchmarks, our innovative analytics and technology, we help our clients understand people and inspire growth.

Contacts

Caroline Taylor, Director, AxiCom on behalf of Kantar

Caroline.taylor@Axicom.com
+353 86 778 9810

Check out our twitter: @NewsNovumpr