07:46 uur 30-07-2021

BOW Group neemt Musart over en voegt innovatieve kunstmarkt toe aan haar aanbod

Overname zal het portfolio van de groep aanvullen en de digitale en retailvoetafdruk in de nieuwe sector verbreden

MIAMI–(BUSINESS WIRE)– BOW Group heeft vandaag aangekondigd dat het de overname van Musart.com, een snelgroeiende online bestemming voor het kopen van originele kunstwerken en gelicentieerde producten, succesvol heeft afgerond. Deze transactie stelt BOW Group in staat om nieuwe kansen te grijpen in de bloeiende digitale kunstmarkt.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210729006280/nl/

From left to right: 1) Medicom Toy collaboration BE@RBRICK / Van Gogh Museum. 2) Musart Skateboard Triptych collaboration / Banco de México - Diego Rivera Frida Kahlo Museums Trust. 3) Medicom Toy collaboration / Keith Haring Foundation. 4) Reason Clothing collaboration / Basquiat Estate. (Photo: Musart)

From left to right: 1) Medicom Toy collaboration BE@RBRICK / Van Gogh Museum. 2) Musart Skateboard Triptych collaboration / Banco de México – Diego Rivera Frida Kahlo Museums Trust. 3) Medicom Toy collaboration / Keith Haring Foundation. 4) Reason Clothing collaboration / Basquiat Estate. (Photo: Musart)

“BOW Group en Musart delen dezelfde passie voor goed en toch toegankelijk design dat consumenten op elk moment van de dag emoties bezorgt,” aldus Boris Brault, oprichter en CEO van BOW Group. “Samen met het unieke productbeheer en de gevestigde relaties met toonaangevende instellingen van Musart, kunnen we de bloeiende online kunstmarkt veroveren dankzij onze wereldwijde e-commerce-, logistieke en ontwikkelingsmogelijkheden. Met Musart in ons portfolio breiden we ons aanbod uit en vergroten we het groeipotentieel van ons bedrijf buiten IoT- en lifestyle-objecten. Vandaag de dag is de kunstwereld fundamenteel aan het veranderen, als gevolg van disruptie door nieuwe spelers en media; we willen deelnemen aan die verschuiving door consumenten te helpen toegang te krijgen tot kunstwerken en accessoires, in verschillende vormen, voor elke prijs.”

Sinds de oprichting in 2014 heeft Musart duizenden verzamelobjecten verkocht. Opgericht door de Franse kunstliefhebber en ondernemer Vincent Gregoire, is het de missie van Musart om kunst toegankelijk te maken, zodat iedereen de mogelijkheid krijgt om «een museumstuk te bezitten».

Samenwerkingen met musea, stichtingen en culturele organisaties van wereldklasse stellen Musart in staat om niet alleen exclusieve en authentieke items te brengen, maar ook om iconische kunstenaars te eren zoals Basquiat, Cattelan, Da Vinci, Dali, Haring, Hokusai, Kahlo, Klimt, Kusama, Magritte, Michelangelo, Miró, Modigliani, Mondriaan, Picasso, Pollock, Van Gogh, Warhol. Gelicentieerde items, genummerde en gesigneerde stukken omvatten de wereldberoemde Kaws, Medicom Toy Be@rbricks en Kidrobot, evenals nieuwe veelbelovende talenten. De selectie bestrijkt meerdere productcategorieën: sculpturen, woondecoratie en kantooraccessoires, schrijfwaren, boeken, kleding, enz… met prijzen variërend van $ 20 tot $ 20.000.

Klanten ontvangen niet alleen een kunstwerk, maar ook een korte biografie van de bijbehorende kunstenaar voor elke aankoop, wat een bewijs is van de toewijding van Musart aan het democratiseren van kunst en haar educatieve roeping. Musart, met hoofdkantoor in Miami, heeft eerst een retailtraject doorlopen en is begonnen aan een succesvolle digitale ervaring met zijn eigen website en 5-sterren Central Seller-pagina op Amazon, die vandaag meer dan 1000 referenties en een zeer actieve gemeenschap van verzamelaars samenbrengt.

Door zich te voegen bij BOW Group, zal Musart profiteren van het 360°-platform van de groep, inclusief een volwassen digitaal D2C-ecosysteem, meerdere magazijnlocaties om consumenten over de hele wereld te bedienen en het R&D-centrum BOW Industries om zijn licentie- en private-labelactiviteiten af te handelen. Een van de eerste doelstellingen is om de verkoopactiviteiten van Musart buiten de VS uit te breiden, vooral in Europa. Hoewel Musart het aanbod van BOW Group ongetwijfeld zal diversifiëren vanuit een B2C-standpunt, zal het ook voldoen aan de vraag van B2B- en zakelijke klanten met een geheel nieuwe reeks opwindende geschenkobjecten.

Musart-oprichter Vincent Gregoire verklaarde: “Ik ben verheugd om toe te treden tot BOW Group. We delen dezelfde ondernemersmentaliteit en consumentgerichte benadering. Deze integratie markeert een nieuw hoofdstuk voor Musart, een hoofdstuk dat ons zeker zal helpen ons volledige potentieel op wereldwijde schaal te bereiken en de nieuwe ontwrichtende veranderingen van onze industrie, zoals NFT’s, te omarmen. Door gebruik te maken van de bestaande digitale bronnen, e-commerce en supply chain-infrastructuur van BOW, zullen we ons bedrijf naar een ander niveau tillen, door innovatieve online ervaringen zoals AR-technologie te bieden en tegelijkertijd kunst voor iedereen toegankelijk te blijven maken.”

Volg Musart

Instagram: https://www.instagram.com/musartboutique/

Facebook: https://www.facebook.com/musartboutique/

Over BOW Group

BOW Group is een wereldwijde speler en een veelzijdig platform dat wereldwijd actief is met twee consumentenmerken: Lexon, de editor voor ontwerpobjecten, en MyKronoz, de IoT-specialist – beide aangedreven door haar eigen R&D- en productiecentrum, BOW Industries. Daarnaast is BOW Group de eigenaar van de luxe concept-storeketen Legacy.

Elk jaar verkoopt BOW Group ongeveer 2 miljoen stuks producten in 90 landen en via 9000 verkooppunten, dankzij de internationale erkenning en het netwerk van toonaangevende ontwerpers die zijn gevierd met meer dan 200 ontvangen onderscheidingen, waaronder 7 Red Dot Design Awards gewonnen door haar twee merken in 2021.

BOW Group heeft inmiddels meer dan 100 talenten verspreid over vier kantoorlocaties: Parijs, Genève, Miami en Shenzhen.

Sinds juli 2015 heeft BOW haar kapitaal opengesteld voor NextStage AM en vervolgens in 2017 voor PM Equity Partner – het corporate venture-fonds van Philip Morris International.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Annabel Corlay

a.corlay@group-bow.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr