17:29 uur 22-06-2021

Publicatie van jaarverslag van Norge Mining plc

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Norge Mining plc (‘Norge Mining’ of het ‘Bedrijf’), het Anglo-Noorse exploratiebedrijf dat een minerale hulpbron van wereldklasse ontwikkelt in het zuidwesten van Noorwegen, is verheugd de publicatie aan te kondigen van zijn jaarverslag en jaarrekening voor het jaar eindigend op 31 december 2020.

Naast wettelijke informatie bevat het jaarverslag een tweetalig overzicht van Norge Mining, samen met details van het boeiende Bjerkreim-exploratieproject van het Bedrijf, dat is gericht op de EU kritieke grondstoffen vanadium, titanium en fosfaat.

Gegevens over hulpbronnen die dit jaar zijn gepubliceerd, geven een totale schatting van de minerale hulpbronnen in Bjerkreim van 1,79 miljard ton en een exploratiedoel van 2,4 tot 4,0 miljard ton.

Het jaarverslag en de rekeningen van het Bedrijf kunnen worden bekeken via deze link: https://norgemining.com/wp-content/uploads/2021/06/Norge-Mining_AnnualReport2020_FINAL_WEB.pdf

John Vergopoulos, Chief Executive Officer van Norge Mining, verklaarde:

“2020 was een zeer belangrijk jaar voor Norge Mining, waarin we meer dan 24.000 m aan boringen in Noorwegen hebben voltooid. Dit jaar hebben we tot nu toe nog eens 10.000 meter aan boringen afgerond en bevestigd dat het Bjerkreim-exploratieproject een afzetting van vanadium, titanium en fosfaat van wereldklasse vertegenwoordigt, allemaal EU kritieke grondstoffen.

“We bevinden ons nu in een opwindende fase van het project met een verkennend onderzoek dat aan de gang is. Deze studie, waarbij Bechtel de rol van Study Manager heeft, moet in het eerste kwartaal van volgend jaar worden afgerond en zal de volgende stappen bepalen voor de ontwikkeling van het Bjerkreim-project.”

Over Norge Mining plc

Norge Mining plc is een Anglo-Noors bedrijf op het gebied van natuurlijke hulpbronnen dat zich richt op de exploratie van mineralen in Noorwegen.

Het Bedrijf bezit 46 exploratievergunningen, in totaal meer dan 400 vierkante kilometer in het zuidwesten van Noorwegen in een gebied waarvan bekend is dat het vanadium, titanium, fosfaat en goud bevat. Norge Mining voert momenteel een verkenningsprogramma uit, voortbouwend op eerdere studies van de Norway Geological Survey (NGU). De eerste schattingen van minerale hulpbronnen van het Bjerkreim-exploratieproject hebben afzettingen van wereldklasse van de EU kritieke grondstoffen vanadium, titanium en fosfaat bevestigd.

De ambitie van Norge Mining is om een substantieel, duurzaam en strategisch belangrijk exploratie- en mijnbouwbedrijf te worden, gericht op Noorwegen.

Het bedrijf werd opgericht in november 2018, heeft zijn hoofdkantoor in het VK en heeft een 100% eigen Noorse dochteronderneming, Norge Mineraler AS.

Ga voor meer informatie naar www.norgemining.com.

Voor mediavragen:
Buchanan Communications