10:39 uur 29-01-2021

2020: eem ongekend jaar in DiDi-cijfers

PEKING–(BUSINESS WIRE)– 2020 was een jaar als geen ander voor de wereld, voor de bijna 600 miljoen gebruikers en chauffeur-partners van DiDi, en voor de 13.000 medewerkers van het bedrijf. Aan het begin van een nieuw jaar vol hoop, willen we graag even de tijd nemen om terug te kijken naar enkele van de hoogtepunten van 2020, als eerbetoon aan de veerkracht van onze mensen en steden.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210129005175/nl/

DiDi 2020 in Numbers (Graphic: Didi Chuxing)

DiDi 2020 in Numbers (Graphic: Didi Chuxing)

  • Het beschermen van lokale gemeenschappen is onze hoogste prioriteit.

Offline zijn in 2020 meer dan 11 miljoen sets gratis maskers en ontsmettingsmiddel gedistribueerd aan miljoenen chauffeurs en koeriers wereldwijd. DiDi-chauffeurmanagers hebben geholpen meer dan 1 miljoen beschermende afscheidingen te plaatsen in DiDi-auto’s om infectie via druppeltjes te voorkomen. Hi-tech of low-tech, we hebben er alles aan gedaan om technologie te gebruiken die werkt.

Online hebben alle meer dan 30 miljoen chauffeur-partners van DiDi een gezondheidsroutine aangenomen bestaande uit het gebruik van maskers, temperatuurmeting en ontsmettingsmaatregelen voordat ze aan hun dagelijkse dienst beginnen.

We staan pal om onze steden te helpen. Wereldwijd hebben honderdduizenden chauffeurs en koeriers van DiDi meer dan 6 miljoen gratis of gereduceerde ritten verzorgd of maaltijden bezorgd voor eerstelijns zorgverleners en hulpbehoevenden. Onze technici creëerden diverse open-source technologische hulpmiddelen, van maskerverificatie tot contactonderzoek, voor steden van over de hele wereld.

  • Onze veiligheidsnormen zijn hoger en krachtiger.

Internationaal gezien is het aantal grote veiligheidsincidenten bij DiDi met 50,8% procent gedaald ten opzichte van een jaar daarvoor. Het aantal geschillen en conflicten tijdens ritten daalde met 42,3%. Het aantal seksueel gerelateerde klachten daalde met 71,4%.

Dit is mogelijk gemaakt door voortdurende investeringen in beveiliging. Verspreid over onze internationale markten hebben de algoritmen van DiDi voor risicoanalyse en -beheer 361 miljoen controlehandelingen in gang gezet, van veiligheidsherinneringen en waarschuwingen tot geofencing en actieve individuele ingrepen.

Maar we hadden het nooit kunnen doen zonder u en uw veiligheidsbewustzijn. Chauffeurs en passagiers buiten China activeerden de geavanceerde veiligheidsopties meer dan 25 miljoen keer. Meer dan 1,3 miljoen keer werd gebruikgemaakt van geluidsopname tijdens de rit. Meer dan 23 miljoen ritten werden gedeeld met naasten.

  • Met deze robuuste normen voor gezondheid en veiligheid, hielpen we gemeenschappen sterker en meer inclusief te worden.

In 2020 hebben wereldwijd meer dan 4 miljoen chauffeurs en koeriers zich ingeschreven voor gebruik van het platform van DiDi. Velen daarvan waren op zoek naar mogelijkheden voor extra inkomsten om de uitdagingen die werden veroorzaakt door de pandemie het hoofd te bieden. Van de nieuw geregistreerde chauffeur-partners in internationale markten in 2020 was 13,6% vrouw. Samen met onze vrouwelijke medewerkers, die goed zijn voor 40% van het personeelsbestand van DiDi, hebben de vrouwelijke chauffeurs geholpen de diversiteits- en inclusiecijfers van het platform te verhogen.

  • Mede dankzij deze partners waren we in staat onze veerkracht te behouden en nieuwe groei te realiseren.

Het aantal dagelijkse ritten wereldwijd bereikte in oktober 2020 een nieuwe recordhoogte van 60 miljoen. We hebben ook meerdere nieuwe diensten gelanceerd, waaronder collectieve inkoop en koeriers- en vrachtdiensten om te kunnen voldoen aan de vraag vanuit een nieuwe klantendynamiek. Nu bedrijven zich steeds meer richten op efficiëntie, beleefde DiDi Enterprise Solutions, waarmee kan worden bespaard op kosten voor personeels- en zakelijk vervoer, eveneens een groei van 12% in het aantal klanten ten opzichte van een jaar daarvoor.

In 2020 werden zes nieuwe markten geopend: Rusland, Peru, Panama, Argentinië, de Dominicaanse Republiek en Nieuw-Zeeland. Het aantal voltooide ritten buiten China bereikte 1 miljard.

  • Ten slotte weerspiegelden onze cijfers ook bijzondere momenten in het leven in alle steden waar we actief zijn:

    • Kleine ondernemingen bleken onvermoeibaar: een eigenaar van een levensmiddelenwinkel in Brazilië, onze stergebruiker wereldwijd, verrichte 2017 ritten in 2020 voor persoonlijke bezorging.
    • En dan is er altijd wel iemand die een hele lange rit wil maken: een Braziliaanse gebruiker maakte in 2020 een rit van 999,7 kilometer.
    • Een lekkere maaltijd brengt troost en een goed gevoel: ee meest frequente DiDi Food-gebruiker, een Mexicaanse fijnproever, verrichtte in 2020 maar liefst 749 bestellingen bij 216 restaurants.
    • De populairste tijd van de dag om een bestelling voor maaltijdbezorging te plaatsen was 15.00 uur in Mexico, 19.00 uur in Japan en 20.00 uur in Brazilië.
    • In 2020 was het gerecht dat het meest werd besteld in Japan, Mexico en Brazilië respectievelijk een grote portie rundvleesnoedels, traditionele Pizza pepperoni en een bief- of kipburger.

In deze tijden van onzekerheid, hoorden we meer verhalen van liefde, volharding en onze gemeenschappelijke strijdvaardigheid. We maken dan ook een diepe buiging voor iedereen! En we gaan samen nog krachtiger verder in 2021, met nieuwe hoop en nieuwe ambities.

Over Didi Chuxing

Didi Chuxing (“DiDi”) is ’s werelds toonaangevende platform voor mobiel transport en lokale diensten. Het bedrijf levert een volledig assortiment van via een app te bestellen diensten aan meer dan 550 miljoen gebruikers in Azië/Oceanië, Latijns-Amerika en Rusland, waaronder taxi-oproepen, particuliere vervoersdiensten, P2P-vervoersdiensten, bus-, fiets- en e-bikediensten, aangewezen bestuurdersdiensten, automobieloplossingen, bezorging en logistiek en financiële diensten. Tientallen miljoenen auto-eigenaren, chauffeurs en bezorgpartners die flexibele werk- en verdienmogelijkheden vinden op het DiDi-platform, voeren jaarlijks meer dan 10 miljard passagiersritten uit. Het dagelijkse aantal ritten van de kernmobiliteitsdiensten van DiDi bedroeg in de eerste week van oktober 2020 meer van 60 miljoen.

DiDi maakt zich sterk voor samenwerking met beleidsmakers, de taxisector, de automobielindustrie en onze gemeenschappen om de wereldwijde uitdagingen op het gebied van transport, milieu en werkgelegenheid te overwinnen met innovaties voor intelligent lokaal transport door gebruik te maken van de mogelijkheden van AI. We streven er voortdurend naar om betere leefomstandigheden en een grotere sociale waarde te creëren door te bouwen aan een veilig, inclusief en duurzaam ecosysteem van transport en lokale diensten voor de steden van de toekomst.

Meer informatie: www.didiglobal.com/news.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Informatie voor de media:

Didi Chuxing
globalpr@didiglobal.com

Sard Verbinnen & Co
DidiChuxing@sardverb.com
VS +1 415 618 8750

HK +852 3842 2200

Check out our twitter: @NewsNovumpr