10:41 uur 17-12-2020

GreenPark Sports vormt een wereldwijd partnerschap met LaLiga

Nieuw opgericht partnerschap heeft tot doel wereldwijde voetballiefhebbers met elkaar in contact te brengen via Metaverse for Sports Fans

LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)– GreenPark Sports, de op fans gerichte uitgever en ontwikkelaar van mobiele games en sociale ervaringen, heeft een wereldwijde samenwerking aangekondigd met de wereldberoemde Spaanse voetbalcompetitie LaLiga. GreenPark en LaLiga zullen tijdens de meerjarige deal nauw samenwerken om de volgende generatie voetbalfans te betrekken bij GreenParks virtuele metaverse voor sport- en e-sport-fans.

Met de toewijding om lokale fangemeenschappen en netwerken te fascineren, stelt het partnerschap fans in staat om een van de 20 teams van de competitie te selecteren terwijl ze hun teamgeest versterken met behulp van hun in-game avatar. Als ‘superfan’ van GreenPark kunnen spelers hun avatar ook digitaal uitrusten met authentieke en aangepaste LaLiga-teamuitrusting, terwijl ze deelnemen aan hindernissenparcours, dansgevechten en verschillende andere minigames, waaronder enkele die gebruikmaken van realtime scoren en statistieken. In-game valuta kan ook worden ingewisseld voor exclusieve beloningen en digitale fan-uitrusting.

“Als een van de toonaangevende sportmerken ter wereld verkennen we continu alle unieke wegen om onze fans wereldwijd te verbinden en te betrekken. Dit partnerschap zal ons dichter bij de gaming-gemeenschap over de hele wereld brengen en hen de mogelijkheid bieden om het beste voetbal ter wereld te volgen, LaLiga”, zei Oscar Mayo, hoofd marketing en internationale ontwikkeling bij LaLiga. “We zijn ervan overtuigd dat onze samenwerking met GreenPark Sports ons zal helpen de volgende generatie fans te bereiken door een opwindende virtuele arena te bieden waar ze deel van kunnen uitmaken.”

GreenPark Sports werd begin 2021 gelanceerd en creëert meeslepende sociale platforms voor de nieuwe generatie sport- en e-sport-fans. De gratis te spelen mobiele app biedt in-game-ervaringen, waardoor fans het kunnen uitvechten door een verscheidenheid aan uitdagingen en de onbetwiste ‘beste fans’ van hun competitie kunnen worden. Spelers kunnen zowel virtueel beloningen als exclusieve tastbare beloningen verdienen.

“LaLiga vertegenwoordigt enkele van de grootste merken in de hele sport, en de brandende passie van hun fans is ongeëvenaard,” zei Tony Grillo, vice president bedrijfsoperaties bij GreenPark. “We kijken ernaar uit om samen speciale ervaringen voor hun fans te creëren en hen hun energie in GreenPark te zien brengen!”

De nieuwe samenwerking volgt de aankondigingen van GreenPark met de National Basketball Association (NBA) eerder deze maand en de League of Legends Championship Series (LCS) in januari.

Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws over GreenPark Sports, volgt u de organisatie hier via haar officiële website en op Twitter en Facebook.

Assets: GreenPark x LaLiga-partnerschap

OVER GREENPARK

GreenPark Sports, opgericht in 2018, is een uitgever en ontwikkelaar van fan-forward, digitale ervaringen en mobiele games voor de nieuwe generatie sport- en e-sport-fans. GreenPark Sports werd mede opgericht door Chad Hurley (medeoprichter/voormalig CEO van YouTube), Nick Swinmurn (oprichter/voormalig CEO van Zappos) en Ken Martin (medeoprichter van BLITZ/voormalig CCO) en werd opgericht om de rol van de digitale fan als een actieve deelnemer aan de live sport/e-sport waar ze van houden tot leven te brengen.

OVER LALIGA

LaLiga is een wereldwijde, innovatieve en maatschappelijk verantwoorde organisatie die toonaangevend is in de vrijetijds- en entertainmentsector. Het is een particuliere sportvereniging die bestaat uit de 20 naamloze sportbedrijven (SAD’s) en clubs van LaLiga Santander en de 22 van LaLiga SmartBank, en is verantwoordelijk voor het organiseren van professionele voetbalcompetities in Spanje. In het seizoen 2019/20 bereikte LaLiga wereldwijd 2,8 miljard mensen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Madrid (Spanje), is aanwezig in 55 landen via elf kantoren en 46 afgevaardigden. De organisatie voert haar maatschappelijk werk uit via zijn stichting en was ‘s werelds eerste professionele voetbalcompetitie die een competitie voor intellectueel gehandicapte voetballers oprichtte: LaLiga Genuine Santander.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Kelley Garnier

B/HI, namens GreenPark

kelley_garnier@bhimpact.com

Josué Sánchez

LaLiga, internationaal PR-manager

jsanchezc@laliga.es

Check out our twitter: @NewsNovumpr