20:44 uur 05-10-2020

Onderzoek: online verkoop van smartphones ondersteunt groei in VK, Duitsland, Spanje

Hoewel een goedkopere deal belangrijk is, nemen Britse smartphonegebruikers gemak nog het meest in overweging, zelfs na COVID-19

SAN DIEGO & BUENOS AIRES & LONDEN & NEW DELHI & HONGKONG & BEIJING & TAIPEI & SEOUL–(BUSINESS WIRE)– Net als in andere delen van de wereld zijn Europese landen hard getroffen door COVID-19 als het gaat om de verkoop van smartphones. Uit onze laatste Consumer Lens-onderzoeken blijkt dat veel consumenten hier hebben gekozen voor een verlaging van het budget voor de volgende smartphone en voor een verlenging van de eigendomsperiode voor de volgende aankoop. Een lichtpuntje is de hogere dan normale groei in online aankopen van smartphones.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20201005005854/nl/

Reasons for Choosing a Purchase Source (Graphic: Counterpoint Consumer Lens)

Reasons for Choosing a Purchase Source (Graphic: Counterpoint Consumer Lens)

In dit artikel behandelen we drie grote markten in Europa – het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje – om inzicht te krijgen in de voorkeuren van de consument voor de wijzen van de volgende aankoop, gebaseerd op de Consumer Lens-enquêtes.

Offline versus Online

Met ~35% van de smartphoneverkopen die in het VK online plaatsvindt, is het aandeel van de online verkoop sinds het eerste kwartaal van 2020 geleidelijk toegenomen. Interessant is dat deze groei werd voortgezet, zelfs nadat de fysieke winkels werden geopend na de lockdowns als gevolg van COVID-19.

Een groot deel van de consumenten in het VK zou idealiter de aankoop op een betrokkenere manier willen ervaren. Kopers die kiezen voor vooruitbetalingen, zullen bijvoorbeeld minder snel kiezen voor online bronnen zoals Amazon.com of Buymobile.com. Uit ons onderzoek blijkt dat voor meer dan 90% van de respondenten elektronicawinkels en supermarkten tot de eerste drie kanaalopties behoren.

In andere landen wordt de voorkeur gegeven aan online modi:

In Duitsland kocht 35% van de respondenten hun huidige telefoon online. Voor hun volgende aankoop is online voor 95% van de respondenten een van de belangrijkste kanalen.

In Spanje was dit aandeel 30% voor de huidige smartphones. Bij de volgende aankoop koos 76% online als een van de belangrijkste kanalen.

Wat de consument nu drijft

VK: de meeste respondenten zullen hun volgende smartphoneaankoop doen in de winkel van een operator. De reden: gemak, gevolgd door de kans dat het goedkoper is.

Ongeacht de demografie kijken de meeste Britse consumenten nog steeds naar de voordelen van contractsmartphones.

Duitsland en Spanje: hoewel operators de consumenten in Duitsland en Spanje niet zo beïnvloeden, is volledige vooruitbetaling de meest geprefereerde methode. Ook kiezen consumenten in deze landen het meest voor online retailers zoals Amazon. Elektronicawinkels en grootwinkelbedrijven zijn ook grote opties.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Glen Cardoza

glen.cardoza@counterpointresearch.com

Counterpoint Research

press@counterpointresearch.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr