18:34 uur 08-06-2020

Reply Creative Challenge 2020: Ducati, Martini, MSC, FCA en OBI aan het werk met creatieve bureaus van Reply om de creatieve talenten van morgen te vinden

MEER DAN 500 PROJECTEN INGEZONDEN VOOR DE KWALIFICATIEFASE VAN DE GROOTSTE CREATIEVE UITDAGING VAN EUROPA

TURIJN, Italië–(BUSINESS WIRE)– Meer dan 500 projecten zijn ingezonden tijdens de eerste fase van Reply’s Creative Challenge 2020, de grootste online creatieve teamgebaseerde competitie in Europa – onderdeel van het Reply Challenges-programma – dat studenten en jonge creatieven uit heel Europa samenbrengt voor de ontwikkeling van concepten die bedacht zijn door de meest gevestigde artdirectors en professionals op het gebied van marketing en communicatie.

Meer dan 6.200 creatieve talenten (77% meer in vergelijking met 2019) uit meer dan 70 landen over de hele wereld, verdeeld in meer dan 1.000 teams (86% meer), beantwoordden de oproep tot actie van Reply en bepaalden hun persoonlijke en innovatieve manieren om een bedrijf opnieuw op te starten. Met een gemiddelde leeftijd tussen 18 en 29 jaar hebben de deelnemers zichzelf op de proef gesteld door samen te werken in hechte en efficiënte teams, ondanks de beperking van sociale contacten.

Het centrale thema voor de uitdaging van dit jaar is de steeds bredere verspreiding van sociale media en de rol die digitale ervaring speelt in de communicatie van merken en bedrijven. Samen met digitalisering vraagt de uitdaging jonge creatieven om de modellen en strategieën van betrokkenheid die we gebruiken om contact te leggen met consumenten opnieuw te bekijken om te herstarten en te reageren op de verspreiding van de pandemie.

‘Veerkracht’ is het leidmotief geweest van de instructies die zijn toegewezen aan de vijf competitiecategorieën – Employer Branding, Brand Activation, Service Design, Branded Content, Social Media / Instagram – door de creatieve bureaus van het Reply-netwerk en de creatieve professionals van de 5 competitiepartners: Ducati, MSC Crociere, Martini, FCA, OBI. De instructies varieerden van lanceringsevenementen op Instagram tot tests voor de beperking van sociale contacten, tot nieuwe manieren om talent aan te trekken voor een bedrijf door creatief denken, tot hoe de stroom naar fysieke winkels opnieuw geactiveerd kan worden, tot technieken om klanten te helpen, tot de creatie van nieuwe ideeën die zullen helpen een historisch merk voor altijd levend en aantrekkelijk te maken, de categorie die de meeste inzendingen heeft opgeleverd.

De finale, gepland voor woensdag 1 juli, zal de 5 finalistenteams (1 voor elke categorie) samenbrengen die de komende dagen door het panel zullen worden geselecteerd op basis van innovatie en kwaliteit van hun voorstellen. De laatste uitdaging zal jonge creatieven in direct contact brengen met de beste marketing- en communicatieprofessionals op Europees niveau, een geweldige kans die de weg naar hun toekomst zou kunnen openen.

Lees meer over de Creative Challenge 2020 op challenges.reply.com.

Reply

Reply [MTA, STAR: REY] is gespecialiseerd in het ontwerpen en implementeren van oplossingen op basis van nieuwe communicatiekanalen en digitale media. Reply is een netwerk van zeer gespecialiseerde bedrijven die ondersteuning biedt aan belangrijke Europese industriële groepen die actief zijn in de sectoren telecommunicatie en media, industrie en dienstverlening, bankwezen, verzekeringen en overheidsdiensten bij de bepaling en ontwikkeling van bedrijfsmodellen die zijn gebaseerd op de nieuwe paradigma’s van AI, cloud computing, digitale media en het Internet of Things. De dienstverlening van Reply omvat: consulting, systeemintegratie en digitale diensten www.reply.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mediacontacten:
Reply
Fabio Zappelli

f.zappelli@reply.com

Aaron Miani

a.miani@reply.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr