06:25 uur 14-02-2020

Tommy Hilfiger viert een meer inclusief modelandschap tijdens tweede editie van de Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge

Twee winnaars werden geselecteerd door een panel van experts, waaronder dhr. Tommy Hilfiger, Daniel Grieder, CEO, Tommy Hilfiger Global en PVH Europe, en Noor Tagouri, journalist, activist en spreker

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Tommy Hilfiger, dat eigendom is van PVH Corp. [NYSE: PVH], kondigt Apon Wellbeing en A Beautiful Mess aan als winnaars van de Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge 2019. Meer dan 400 aanvragen werden ontvangen voor de tweede editie van het wereldwijde programma, dat is bedoeld om startende en opschaalbedrijven te ondersteunen bij het ontwikkelen van oplossingen die inclusieve en positieve verandering in de mode bevorderen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200213005993/nl/

Shannon Keith (Sudara), Lisa Flynn (Sudara), Katrin Ley, Yasir Arafat (Apon Wellbeing), Steven Serneels, Saif Rashid (Apon Wellbeing), Daniel Grieder, Tommy Hilfiger, Martijn Hagman, Naz Kawan (A Beautiful Mess), Fleur Bakker (A Beautiful Mess) and Noor Tagouri (Photo: Business Wire)

Shannon Keith (Sudara), Lisa Flynn (Sudara), Katrin Ley, Yasir Arafat (Apon Wellbeing), Steven Serneels, Saif Rashid (Apon Wellbeing), Daniel Grieder, Tommy Hilfiger, Martijn Hagman, Naz Kawan (A Beautiful Mess), Fleur Bakker (A Beautiful Mess) and Noor Tagouri (Photo: Business Wire)

“Bij Tommy Hilfiger streven we ernaar niets te verspillen en iedereen te verwelkomen. Van begin tot eind ben ik geïnspireerd door deze getalenteerde groep sociale ondernemers wiens innovaties het modelandschap duurzamer en inclusiever maken,” aldus Tommy Hilfiger. “Ik ben trots de winnaars van dit jaar, Apon Wellbeing en A Beautiful Mess, te feliciteren. Dit is nog maar het begin voor deze startups en we zullen deze ondernemers die zo vastbesloten zijn om een positieve impact in onze branche te maken, blijven begeleiden en ondersteunen.”

“De winnaars van de tweede Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge vertegenwoordigen de toekomst van de mode-industrie,” stelde Daniel Grieder, CEO, Tommy Hilfiger Global en PVH Europe. “Aangezien onze branche snel blijft evolueren, is het belangrijk om samen te werken, zowel binnen als buiten het modelandschap, en innovaties naar voren te brengen die onze bedrijven ten goede kunnen transformeren. Felicitaties aan alle winnaars en finalisten!”

Apon Wellbeing werd beloond met € 75.000. De in Bangladesh gevestigde scale-up opent winkels met eerlijke prijzen voor dagelijkse benodigdheden in fabrieken, met producten die worden aangeboden met een korting van 10% ten opzichte van externe prijzen en een puntenregeling die werknemers verzamelen voor gratis ziektekostenverzekeringen en gezondheidsdiensten.

“Wanneer je in opkomst bent in de mode-waardeketen, helpt de onderschrijving van een merk als TOMMY HILFIGER de start-ups en scale-ups enorm in hun groei en de vergroting van hun impact,” verklaarde Saif Rashid, oprichter en Managing Director van Apon Wellbeing. “Maar het belangrijkste is de strategische ondersteuning en het mentorschap die geboden worden door de Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge. De steun van TOMMY HILFIGER al vormgegeven aan ons bedrijfsmodel, onze strategie, onze communicatie en onze manier van denken over de toekomst.”

De Nederlandse start-up A Beautiful Mess ontving ook € 75.000. A Beautiful Mess runt een creatieve ruimte om vluchtelingen te helpen bij het realiseren van sociale en economische onafhankelijkheid door duurzame kledingproducten te creëren.

“Wij hebben grote spelers in de mode-industrie nodig om circulaire productie-initiatieven op te schalen, en dat is precies wat de Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge te bieden heeft,” merkte Naz Kawan, Makerspace Director van A Beautiful Mess, op. “Een op samenwerking gebaseerde, geïntegreerde aanpak is noodzakelijk als we de supply chain van de mode-industrie willen transformeren. Met de steun van dit wereldwijde programma werken we aan een meer circulair, transparant en inclusief modelandschap.”

De winnaars ontvingen ook een jaar lang mentorschap met de wereldwijde experts van Tommy Hilfiger en INSEAD, evenals een plaats in het INSEAD Social Entrepreneurship Program (ISEP).

Een derde start-up, Sudara, werd geselecteerd als de ‘Audience Favorite Vote’ en werd beloond met € 10.000. Sudara, gevestigd in India en de Verenigde Staten, is een opschaalbedrijf in pyjama’s en loungewear dat professionele en naaivaardigheden ontwikkelt bij vrouwen die zijn ontsnapt uit of een groot risico lopen om verhandeld te worden voor uitbuiting in de sexindustrie.

“De Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge gaat helemaal over het gebruik van mode als een kracht voor het goede, wat direct aansluit bij ons merkdoel,” verklaarde Shannon Keith, oprichter en voorzitter van Sudara Inc. “We zijn bijzonder enthousiast over het winnen van de ‘Audience Favorite Vote’, omdat het laat zien dat wat we doen echt resoneert met de teams bij TOMMY HILFIGER, die zich inzetten om het verschil te maken in de mode-industrie.”

Tijdens een meerstappenproces van meerdere maanden dat in mei 2019 begon, werden meer dan 420 deelnemers teruggebracht tot zes finalisten die werden uitgenodigd om hun bedrijfsplan te ontwikkelen en te verfijnen met de steun van een toegewijd team van experts in sociale ondernemingen. Tijdens het Final Event van het programma, dat plaatsvond op de Campus of the Future van Tommy Hilfiger in Amsterdam op 13 februari 2020, presenteerden de zes finalisten hun concepten aan een prestigieus jurypanel. Daarin hadden zitting dhr. Tommy Hilfiger; Daniel Grieder, CEO, Tommy Hilfiger Global en PVH Europe; Noor Tagouri, journalist, activist en spreker; Martijn Hagman, CFO, Tommy Hilfiger Global & COO, Tommy Hilfiger Global en PVH Europe; Willemijn Verloop, Founding Partner, Social Impact Venture; Steven Serneels, CEO en bestuurslid, EVPA; en Katrin Ley, Managing Director, Fashion for Good.

De visie van Tommy Hilfiger is om mode te creëren die niets verspilt en allen verwelkomt. Lees meer over de duurzaamheidsinspanningen op de lange termijn van het merk, met name op het gebied van inclusiviteit en circulariteit, op: https://global.tommy.com/en_int/about-us-corporate-sustainability.

Vrienden en volgers van het merk worden uitgenodigd om deel te nemen aan het gesprek op sociale media met #TommyHilfiger en @TommyHilfiger.

Over Tommy Hilfiger

Met een merkenportfolio met onder meer TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS is Tommy Hilfiger een van ‘s werelds meest erkende premium designer lifestyle-groepen. De focus ligt op het ontwerpen en verkopen van hoogwaardige op maat gesneden kleding en sportkleding voor heren, collectiekleding en sportkleding voor dames, kinderkleding, denimcollecties, ondergoed (inclusief badjassen, nachtkleding en loungewear), schoenen en accessoires. Via geselecteerde licentiehouders biedt Tommy Hilfiger aanvullende lifestyleproducten zoals brillen, horloges, parfum, zwemkleding, sokken, kleine lederwaren, huisartikelen en bagage. De TOMMY JEANS -productlijn bestaat uit spijkergoed en schoenen voor heren en dames, accessoires en parfum. Merchandise onder de merken TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS is wereldwijd verkrijgbaar voor consumenten via een uitgebreid netwerk van winkels van TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS, toonaangevende speciaalzaken en warenhuizen, geselecteerde online winkels en op tommy.com.

Over PVH Corp.

PVH stelt de norm voor stijl als een van de meest bewonderde mode- en lifestylebedrijven ter wereld. Wij geven merken kracht die de mode vooruit helpen – voor altijd. Ons portfolio omvat de iconische merken TOMMY HILFIGER, CALVIN KLEIN, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warners, Olga en Geoffrey Beene, alsook het digitaal gerichte merk voor intieme kledingstukken True & Co. Wij verkopen een verscheidenheid van goederen onder deze en andere nationaal en internationaal bekende merken die we in beheer of gelicentieerd hebben. PVH heeft meer dan 38.000 medewerkers die actief zijn in meer dan 40 landen, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 9,7 miljard. Dat is de Kracht van PVH.

*Het merk Speedo is tot in het oneindige gelicentieerd voor Noord-Amerika en het Caribisch gebied van Speedo International, Limited.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Tommy Hilfiger
Baptiste Blanc

Sr. Director, Communications and Earned Media

E-mail: Baptiste.Blanc@tommy.com
Tel: +31 62904 2334

Check out our twitter: @NewsNovumpr