08:44 uur 05-12-2019

TELUS International neemt Competence Call Center over

Fusie resulteert in aanzienlijke schaalvergroting, uitbreiding van het digitaal geïntegreerde oplossingenportfolio en vergroting van de Europese aanwezigheid

Door de gestegen waarde van de onderneming van circa US$ 3,8 miljard bevindt TELUS International zich nu in een goede positie voor een toekomstige beursgang die voor de komende 12-24 maanden op de planning staat

LAS VEGAS–(BUSINESS WIRE)– TELUS International, een bedrijf dat is gespecialiseerd in innovatie van de klantbeleving door het ontwerpen, opbouwen en leveren van digitale oplossingen van de volgende generatie voor wereldmerken, is verheugd bekend te maken dat het bedrijf plannen heeft voor de overname van Competence Call Center (CCC), een vooraanstaande leverancier van bedrijfsservices met een hoge toegevoegde waarde, met nadruk op customer relationship management en content moderation. De overname wordt de grootste transactie in de geschiedenis van TELUS International, met een verkoopprijs van circa € 915 miljoen, hetgeen overeenkomst met circa US$ 1 miljard (circa C$ 1,3 miljard), onder voorbehoud van de gebruikelijke aanpassingen tijdens de voltrekking.

De fusie met CCC zal na voltooiing naar verwachting de waarde van de onderneming TELUS International aanzienlijk verhogen tot circa US$ 3,8 miljard (circa C$ 5 miljard). Dit zal de aandeelhouders van het bedrijf, waaronder TELUS Corporation en fondsen die zijn gelieerd aan Baring Private Equity Asia (BPEA), de succesvolle groeistrategie van TELUS International een sterke impuls te geven door middel van een potentiële beursgang in de toekomst die op de planning staat voor de komende 12-24 maanden In een persbericht van TELUS Corporation wordt meer informatie gegeven over de voorgenomen overname.

“De bekendmaking van vandaag is een stap naar de volgende mijlpaal in het streven van ons bedrijf en team tot het versterken van onze drive en ons momentum om klantbelevingen te bieden met digitale functionaliteit en aanraakbediening. De vraag naar dergelijke systemen onder consumenten groeit op dit moment snel. Er is met name veel vraag naar ondersteuning van de Duitse taal en op het snelgroeiende terrein van content moderation,” aldus Jeff Puritt, President en CEO van TELUS International. “Na de fusie groeit TELUS International in grootte, bereik en reikwijdte tot bijna 50.000 uiterst geïnspireerde teamleden die werken aan klantbelevingen, digitale transformatie, content moderation, IT-lifecycle, adviezen en digitale consultancy, risicobeheer en back-officeondersteuning in meer dan 50 talen, vanuit meer dan 50 uitvoeringscentra in 20 landen verspreid over Noord- en Midden-Amerika, Europa en Azië.”

CCC werd in 1998 opgericht in Oostenrijk. Tegenwoordig bevindt het hoofdkantoor van het bedrijf zich in Berlijn, Duitsland. Het bedrijf levert bekroonde services in 11 Europese landen en heeft meer dan 8500 werknemers in dienst. Door de geografische voetafdruk van het bedrijf groeit het wereldwijde bereik van TELUS International met nog eens 10 landen1. CCC werkt samen met internationale topmerken, hoofdzakelijk uit snelgroeiende sectoren als technologie, media en telecommunicatie, detailhandel en reizen en horeca – belangrijke groeisectoren voor TELUS International. De overname van CCC resulteert in een aanzienlijke diversificatie van de activiteiten en het klantenbestand van TELUS International in Europa.

Op grond van de overeenkomst wordt CCC in zijn geheel overgenomen door TELUS International. De overname wordt naar verwachting vroeg in het eerste kwartaal van 2020 voltrokken.

“Dit is een memorabele dag voor het volledige team van Competence Call Center. We verheugen ons op de vereniging van de gelijkaardige zorgzame culturen van de twee bedrijven, gericht op ontwikkeling en betrokkenheid van teamleden om een uitstekende dienstverlening aan klanten te bevorderen,” aldus Christian Legat, CEO van CCC. “We delen het gepassioneerde streven van TELUS International om de klanten op de eerste plaats te zetten en verheugen ons erop samen als één organisatie de kracht, reikwijdte en prestaties van onze samengevoegde capaciteiten te versterken ten gunste van onze cliënten en onze teams.”

“Wanneer de fusie eenmaal is afgerond, is TELUS International toonaangevend te midden van de grootste leveranciers van bedrijfsservices wereldwijd,” vervolgt Puritt. “Bovendien proberen we, naast de aanzienlijke strategische en financiële waarde die we verwachter te realiseren door het voltrekken van deze overname, tegelijkertijd de gelegenheid te grijpen om het bereik van onze steun aan de gemeenschap uit te breiden naar de aanvullende gebieden waar we binnenkort actief zijn door een betekenisvolle bijdrage te leveren aan gezonde, bloeiende en duurzame plaatselijke economieën en gemeenschappen waar onze nieuwe teamleden wonen, werken en hun kinderen grootbrengen.”

Over TELUS International

TELUS International richt zich op het menselijk aspect bij het ontwerpen, opbouwen en leveren van technologisch hoogstaande digitale oplossingen van de volgende generatie met aanraakfunctionaliteit. Met bijna 40.000 teamleden en uitvoeringscentra verspreid over Noord- en Midden-Amerika, Europa en Azië stimuleert TELUS International de innovatie van de klantbeleving door middel van digitale functionaliteit, bevlogen teamwerk, flexibel denken en een zorgzame cultuur waarin de klanten op de eerste plaats staan. Het bedrijf biedt oplossingen op het terrein van klantbeleving, digitale transformatie, IT-lifecycle, adviezen en digitale consultancy, risicobeheer en back-officeondersteuning. TELUS International werkt samen met enkele van ’s werelds meest revolutionaire namen uit snelgroeiende sectoren als technologie, financiële diensten en fintech, games, reizen en horeca en de gezondheidszorg, hetgeen de groei van het bedrijf in elke fase aanwakkert. Het bedrijf is klanten van dienst in meer dan 40 talen. Meer informatie: telusinternational.com

Over TELUS

TELUS (TSX: T, NYSE: TU) is een dynamisch, wereldwijd toonaangevend communicatie- en IT-bedrijf met een jaaromzet van C$ 14,6 miljard en 14,5 miljoen aangesloten klanten verspreid over de sectoren draadloos, data, IP, spraak, televisie, entertainment, video en beveiliging. We wenden onze wereldwijd toonaangevende technologie aan om opmerkelijke uitkomsten voor de mensen te realiseren. Bij ons staat de klant reeds van oudsher op de eerste plaats en dat klinkt door in elk aspect van onze activiteiten. Hierdoor hebben we ons ontwikkeld tot afgetekend leider op het gebied van het leveren van uitstekende klantenservice en klantentrouw. TELUS Health is de grootste IT-leverancier voor de zorgsector in Canada, en TELUS International levert de meest innovatieve oplossingen voor bedrijfsprocessen aan enkele van ’s werelds bekendste merken.

We worden gedreven door onze gepassioneerde sociale doelstelling om alle Canadezen voorgoed te verbinden. Onze uiterst zinvolle en consistente filosofie om te geven aan onze leefgemeenschap heeft onze teamleden en gepensioneerden geïnspireerd sinds het jaar 2000 al meer dan C$ 700 miljoen en 1,3 miljoen dagen aan dienstverlening bij te dragen. Door deze ongekende vrijgevigheid en dit ongeëvenaarde vrijwilligerswerk onderscheidt TELUS zich als het meest vrijgevige bedrijf ter wereld. Ga naar telus.com voor meer informatie over TELUS.

Over Baring Private Equity Asia

Baring Private Equity Asia (BPEA) is een van de grootste en meest gerenommeerde bedrijven voor alternatieve beleggingen voor particulieren in Azië, met een totaal beheerd kapitaal van meer dan US$ 18 miljard. Het bedrijf voert een private equity beleggingsprogramma, financiert buy-outs en verstrekt groeikapitaal aan bedrijven voor uitbreidingen of overnames, met nadruk op de regio Azië/Oceanië. Verder investeert het bedrijf in ondernemingen uit alle delen van de wereld die kunnen profiteren van expansie naar de regio Azië/Oceanië. BPEA beheert daarnaast fondsen die zijn gericht op particulier vastgoed en particuliere kredieten. Het bedrijf bestaat al 22 jaar en heeft meer dan 180 werknemers in dienst, verspreid over kantoren in Hongkong, China, India, Japan, Singapore en Australië. BPEA beschikt momenteel over meer dan 40 portfoliobedrijven die actief zijn in heel Azië met in totaal 220.000 medewerkers en een omzet van circa US$ 39 miljard. Zie voor meer informatie bpeasia.com.

Uitspraken met betrekking tot de toekomst:

Dit persbericht bevat uitspraken over verwachte gebeurtenissen in de toekomst, met inbegrip van uitspraken over de geplande overname van Competence Call Center (CCC) door TELUS International, de verwachte timing van de transactie, de verwachte voordelen van de transactie en plannen voor de integratie ervan (met inbegrip van uitspraken betreffende de verwachte omzet van CCC en de verwachte omzet en EBITDA van TELUS International voor 2019), potentiële plannen voor en de timing van een beursgang (IPO) van TELUS International, alsmede de verwachte waarde van de onderneming van TELUS International na de overname. De aard van uitspraken met betrekking tot de toekomst noodzaakt TELUS bepaalde aannames en voorspellingen te doen en hierdoor zijn de uitspraken onderhevig aan inherente risico’s en onzekerheden. Het kan niet worden gegarandeerd dat de overname zal plaatsvinden conform de verwachtingen en op de voorwaarden die worden beschreven in dit persbericht, dat de vereiste regulatieve goedkeuringen worden verkregen, dat de verwachte financiële resultaten of de verwachte voordelen van de transactie (met inbegrip van de verwachte toename van de waarde van de onderneming TELUS International) wordt gerealiseerd, of dat een beursgang van TELUS kan worden voltooid binnen de beoogde periode of sowieso kan worden voltooid. Er is een aanzienlijk risico dat de uitspraken met betrekking tot de toekomst niet nauwkeurig zullen blijken te zijn. De uitspraken met betrekking tot de toekomst in dit persbericht weerspiegelen onze verwachtingen op de datum van dit persbericht. Er is derhalve geen rekening gehouden met veranderingen die zich na deze datum voordoen. Lezers worden gewaarschuwd niet al te veel vertrouwen te stellen in uitspraken met betrekking tot de toekomst, aangezien diverse factoren ertoe kunnen leiden dat de gebeurtenissen in de werkelijkheid in aanzienlijke mate zullen afwijken van hetgeen wordt uitgedrukt in de uitspraken met betrekking tot de toekomst. Dit nieuwsbericht is dan ook onderworpen aan de disclaimer en wordt gekwalificeerd door de aannamen, kwalificaties en risicofactoren waarnaar wordt verwezen in de bespreking en analyse van het management van TELUS voor het derde kwartaal van 2019 en het jaarrapport van 2018, en in andere bekendmakingen van TELUS en documenten die zijn ingediend bij de commissie voor de aandelenhandel in Canada (in SEDAR op sedar.com) en in de Verenigde Staten (in EDGAR op sec.gov). TELUS wijst elke intentie of verplichting om uitspraken met betrekking tot de toekomst bij te werken of te herzien van de hand, tenzij de wet anders voorschrijft.

_______________________________

1Bosnië en Herzegovina, Duitsland, Frankrijk, Letland, Oostenrijk, Polen, (Roemenië, waar TELUS International reeds vertegenwoordigd is), Slowakije, Spanje, Turkije, Zwitserland

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

TELUS International Media Relations
Ali Wilson

(604) 328-7093

Ali.Wilson@telusinternational.com

TELUS Media Relations
François Gaboury

(438) 862-5136

francois.gaboury@telus.com

TELUS Investor Relations
Robert Mitchell

(647) 837-1606

ir@telus.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr