17:43 uur 02-09-2019

Tmall Culture fascineerde Parijs met het Zomerpaleis en het Oude Zomerpaleis en wil een brug zijn die wereldwijde musea verbindt met een miljard Chinese klanten

PARIJS–(BUSINESS WIRE)– Op 26 augustus werd ‘Chinese Emperors’ Imperial Wonderland’, de reconstructie van een meeslepende ervaring van het sprookjesland van het Zomerpaleis en de 12 bronzen Chinese dierenriembeelden uit het Oude Zomerpaleis, georganiseerd door Tmall Culture onder de wereldwijde internetgigant Alibaba, in samenwerking met de Publiciteitsafdeling van het CPC Beijing Comité en China Cultural Tourism and Creativity, in Hôtel Salomon de Rothschild in Parijs. Het grote overzeese debuut van Tmall Culture betoverde Parijs met zijn Chinese smaak.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190902005210/nl/

Chinese and French celebrities in cultural and art industries participated in the Wine reception commemorating strategic announcements. (Photo: Business Wire)

Chinese and French celebrities in cultural and art industries participated in the Wine reception commemorating strategic announcements. (Photo: Business Wire)

Bij de openingsceremonie waren aanwezig Tong Zhiwei, vice-minister van de Publiciteitsafdeling van het CPC Haidian District van het Beijing Comité; Li Shaoping, cultureel adviseur bij de Chinese ambassade in Frankrijk; en Di An, algemeen toezichthouder van Tmall Home Textiles. De loco-burgemeester van Tours, dat door zijn vele koninklijke tuinen en kastelen de reputatie heeft ‘de tuin van Frankrijk’ te zijn, was een speciale gast op de tentoonstelling. Hij verwelkomde de tentoonstelling voor culturele uitwisseling over tuinen van harte.

Een opvallend kenmerk van deze kunsttentoonstelling waren de culturele en creatieve producten met een koninklijk tuinthema ontwikkeld door Tmall Culture. In de afgelopen jaren zijn culturele en creatieve producten snel een bloeiende onderneming in China geworden. Als het grootste B2C-handelsplatform ter wereld verhoogt Tmall zijn investeringen in de culturele en creatieve industrie. Tmall is dagelijks een brug aan het worden via welke wereldwijd gerenommeerde musea en kunstinstellingen toegang krijgen tot de Chinese markt. Onlangs werd Tmall Culture 2.0 aangekondigd, waardoor alle musea wereldwijd binnen 3 jaar winkels op Tmall kunnen openen en ze geholpen kunnen worden grensoverschrijdende samenwerking met 10.000 merken aan te gaan, met als gevolg dat een miljard mensen consument kunnen worden van culturele en creatieve producten. Momenteel hebben 24 bekende musea over de hele wereld hun winkels geopend op Tmall, waarop meer dan 2400 merken hebben deelgenomen aan deze bloeiende activiteiten.

Dit jaar markeert bovendien de 55e verjaardag van het aangaan van diplomatieke banden tussen China en Frankrijk. Tmall Culture maakte zijn internationale debuut in een culturele hoofdstad zoals Parijs om zowel de culturele als commerciële uitwisseling tussen China en Frankrijk te vergemakkelijken.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Ye Xiaoqian

86 15901935605

xiaoqian.yxq@alibaba-inc.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr