20:52 uur 23-07-2019

Alibaba.com opent platform ter ondersteuning van kleine bedrijven uit de VS om wereldwijd te gaan verkopen

Toonaangevend internationaal B2B e-commerceplatform introduceert nieuwe functies voor ondersteuning van verkopers, waaronder transacties binnen de VS, nieuwe ecosysteemdeelnemers en een landelijke tour van ‘Build Up’-evenementen om kleine bedrijven te helpen live te gaan

Alibaba.com, een van ‘s werelds grootste B2B e-commercemarktplaatsen en een business unit van Alibaba Group (NYSE: BABA), heeft vandaag haar platform geopend om Amerikaanse bedrijven te ondersteunen bij de verkoop van hun producten aan miljoenen Alibaba.com-kopers in de VS en verspreid over de hele wereld. Nu hebben de bijna 30 miljoen kleine en middelgrote bedrijven (KMO’s) in de VS – vooral fabrikanten, groothandelaren en distributeurs – betere toegang tot de wereldwijde B2B e-commercemarkt van $ 23,9 biljoen, een kans die zes keer groter is dan de wereldwijde B2C e-commercemarkt.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190723005860/nl/

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Het bedrijf onthult bovendien een verbeterd ecosysteem van deelnemers. Dit zijn onder andere Anchor Sellers en B2B-dienstverleners die de missie van Alibaba.com delen om het voor het KMO’s gemakkelijker te maken om zaken te doen.

Om Amerikaanse KMO’s te helpen met succes toegang te krijgen tot de B2B e-commercekans van $ 23,9 biljoen, coproduceert Alibaba.com ook een reeks ‘Build Up’ workshops en webinars met lokale kamers van koophandel en B2B-organisaties in het hele land, waaronder SCORE, een van de grootste non-profitnetwerken van vrijwillige, deskundige zakelijke mentoren van het land.

“Alibaba streeft ernaar ondernemers te ondersteunen en hen te helpen succes te hebben op hun eigen voorwaarden,” aldus John Caplan, hoofd van North America B2B bij Alibaba Group. “Met 10 miljoen actieve zakelijke kopers in meer dan 190 landen en regio’s zijn we de B2B-handel opnieuw aan het vormgeven door de tools en services te bieden die nodig zijn voor Amerikaanse KMO’s om te concurreren en te slagen in de wereldwijde markt van vandaag de dag.”

BELANGRIJKE NIEUWE PLATFORMVERBETERINGEN

Alibaba.com heeft belangrijke functies toegevoegd waarmee Amerikaanse KMO’s lokaal (binnen de VS) en wereldwijd zaken kunnen doen:

Amerikaanse zakelijke verkopers

Amerikaanse zakelijke kopers

  • Gestroomlijnde mogelijkheid om één digitale winkel op te bouwen en te beheren op het wereldwijde Alibaba.com-platform
  • Waardevolle transactiemogelijkheden, inclusief online betaling*
  • CRM- en communicatiehulpmiddelen om het directe eigenaarschap van klantrelaties te vergemakkelijken
  • Verbeterde digitale marketinghulpmiddelen om aan de B2B-vraag te voldoen die bij hen past
  • Optie om te werken met het in de VS gevestigde Seller Success-team van Alibaba.com
  • Toegang tot een groeiend aantal in de VS gevestigde leveranciersopties op de landingspagina van us.alibaba.com, naast duizenden wereldwijde leveranciers
  • Een robuustere onderzoeksfunctionaliteit waarmee kopers discussies en onderhandelingen kunnen beginnen
  • Uitgebreide productselectie variërend van gebruiksklaar tot volledig aangepast
  • Verbeterde product- en leverancierszoekfunctionaliteit zodat kopers snel de meest geschikte optie kunnen vinden, d.w.z. aangepaste versus eindproducten, en op soorten en locaties van leveranciers

* Betaling op het platform zal vanaf 25 juli 2019 beschikbaar zijn voor transacties binnen de VS (behalve in New York en Nevada).

“We zagen al vroeg de mogelijkheid om via Alibaba.com de wereldwijde groei te bespoedigen,” stelde Evan Gettinger, mede-oprichter van Gett Clean, een in de VS gevestigde fabrikant van professionele schoonmaakproducten die een aanzienlijke toename van vragen over haar producten op het platform heeft kunnen constateren. “Met de nieuwe combinatie van beschikbare platformtools en de toevoeging van grote verkopers van naammerken, verwachten we een sneller traject naar onze groeidoelstellingen.”

ALIBABA.COM BOUWT HAAR AMERIKAANSE B2B ECOSYSTEEM OP MET NIEUWE DEELNEMERS

Alibaba.com brengt een aantal merken en organisaties met een passie voor het ondersteunen van KMO’s, waaronder grote Amerikaanse bedrijven en dienstverleners.

In maart kondigde Alibaba.com een strategische samenwerking aan met Office Depot, en momenteel treedt Robinson Fresh, een divisie van C.H. Robinson, toe tot het platform. Beide zijn toegewijd als ‘Anchor Sellers’ om uitgebreide productcatalogi aan te bieden om tegemoet te komen aan de groeiende interesses van het enorme koperspubliek van het platform. De deelname van Anchor Sellers is bedoeld om aanzienlijke voordelen te bieden, waaronder het genereren van nieuwe kopersinteresse die optreedt wanneer de productselectie groeit.

“We zijn er trots op onze strategische samenwerking met Alibaba.com uit te breiden,” verklaarde Gerry Smith, CEO van Office Depot, Inc. “Door een Anchor Seller te worden kunnen we een groter publiek van kleine bedrijven bereiken en hen van de producten en diensten voorzien die ze nodig hebben om op wereldwijde schaal te concurreren.” Bovendien hebben Alibaba.com-klanten nu toegang tot exclusieve aanbiedingen, kortingen en premium content voor leden van een groeiend ecosysteem van toonaangevende zakelijke dienstverleners, waaronder:

71lbs

BigCommerce

Indeed

ShipStation (NASDAQ: STMP)

● Skuvault

TeamViewer

Wellbots

Xometry

NATIONALE TOUR VAN LOKALE ‘BUILD UP’-EVENEMENTEN OM GROEI VAN MKB TE ONDERSTEUNEN

Het eerste fysieke Alibaba.com Build Up-evenement wordt vandaag gehouden in Brooklyn in Industry City – een gemeenschap van innovatieve industriële en productiebedrijven – samen met de mede-organisatoren, de Brooklyn Kamer van Koophandel en Industry City. Elk Build Up-evenement biedt deelnemers een diepgaande workshop, de mogelijkheid voor individuele training en consultatie door Alibaba.com-experts, evenals exclusieve kortingen, incentives en ondersteuning van het ecosysteem van merken en organisaties.

De Brooklyn Build Up wordt op de voet gevolgd door evenementen in Los Angeles op 26 juli met de Los Angeles Kamer van Koophandel in California Market Center, en Chicago op 30 juli met de Illinois Kamer van Koophandel in M Hub. Het hele jaar door worden in het hele land extra Build Ups gepland met ondersteuning van lokale en nationale bedrijfsorganisaties, waaronder lokale SCORE-afdelingen, Food Export USA – Northeast en de Food Export Association of the Midwest USA. Bovendien coproduceert Alibaba.com digitale Build Up content met SCORE.

“Kleine bedrijven zijn de motor van de Amerikaanse economie, maar ze staan voor uitdagingen,” merkte Ken Yancey, CEO van SCORE, op. “SCORE en ons mentorennetwerk is enthousiast over het helpen van Amerikaanse bedrijven om te leren over de enorme mogelijkheden in e-commerce tijdens deze fysieke en virtuele Build Up workshops die beschikbaar zijn voor gemeenschappen in de VS.”

Ga naar Alibaba.com/BuildUp voor meer informatie over het verbeterde Alibaba.com-platform, nieuwe medewerkers of om u in te schrijven voor een Build Up workshop bij u in de buurt.

Over Alibaba.com

Alibaba.com, de eerste business unit van Alibaba Group, is een toonaangevend platform voor wereldwijde B2B e-commerce dat het gemakkelijk maakt om overal zaken te doen. Alibaba.com werd gelanceerd in 1999 en houdt zich bezig met diensten die alle aspecten van de handel dekken, waaronder het bieden van tools aan bedrijven die een wereldwijd publiek voor hun producten helpen te bereiken en het helpen van kopers om producten te ontdekken, leveranciers te vinden en snel en efficiënt online bestellingen te plaatsen. Het bedient miljoenen kopers en leveranciers uit meer dan 190 landen en regio’s over de hele wereld.

Over Alibaba Group

De missie van Alibaba Group (NYSE: BABA) is om overal gemakkelijk zaken te doen en het doel van het bedrijf is om gedurende 102 jaar een duurzame groei te bereiken.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mediacontacten

Alibaba Group

Brion Tingler

brion.tingler@alibaba-inc.com 

Alibaba Group

Roger Zhang

roger.zhang@alibaba-inc.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr