14:53 uur 11-07-2019

“MORI Building DIGITAL ART MUSEUM: teamLab Borderless” viert zijn 1-jarig jubileum

Heeft 2,3 miljoen bezoekers uit meer dan 160 landen mogen verwelkomen

— Trekt mensen van over de hele wereld als toonaangevende bestemming van Tokio, Japan —

TOKIO–(BUSINESS WIRE)– MORI Building DIGITAL ART MUSEUM: teamLab Borderless, een museum dat gezamenlijk wordt geëxploiteerd door Mori Building Co., Ltd, een toonaangevende ontwikkelaar van stadslandschappen, en teamLab, een toonaangevend collectief op het gebied van digitale kunst, heeft aangekondigd zijn 1-jarig jubileum op 21 juni te hebben gevierd.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190711005437/nl/

Het museum is gemaakt op basis van het concept van grenzeloze, ervaringsgerichte tentoonstellingen die fysiek met bezoekers omgaan en bezoekers in staat stellen op unieke manieren met elkaar te communiceren, waardoor ze een gevoel van ontzag en diep emotionele indrukken krijgen. Het eerste jaar trok het museum zo’n 2,3 miljoen bezoekers uit meer dan 160 landen, vergelijkbaar met andere toonaangevende musea in Japan, waaronder het Tokyo National Museum en het 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa*1. Bovendien is ongeveer de helft van de 2,3 miljoen bezoekers afkomstig uit het buitenland*2, en volgens een vragenlijstonderzoek van het museum is gebleken dat bijna 50% van deze overzeese bezoekers naar Japan komt met als voornaamste doel een bezoek aan dit museum te brengen*3.

Bovendien heeft het museum, als een toonaangevende bestemming van Tokio in Japan, het omliggende gebied aan het water meer betekenis gegeven. Sinds de opening van het museum heeft het Aomi Station op de Yurikamome-lijn, het dichtstbijzijnde treinstation, 50% meer bezoekers verwelkomd, en VenusFort, een aangrenzend winkelcomplex, heeft gemeld dat het aantal bezoekers met 20% is gestegen ten opzichte van het jaar ervoor.

*1

Sogo Unicom Co., Ltd. Maandelijks materiaal voor de vrijetijdsindustrie (septembernummer) “de ranglijst van het totale aantal bezoekers in recreatieve voorzieningen”, 3 september 2018

*2

Gebaseerd op de verkoopgegevens van de toegangskaartjes op de officiële webpagina van het museum.

(enquêteperiode: 16 februari 2019 – 7 juni 2019)

*3

Enquête onder bezoekers van het museum (enquêteperiode: 25 oktober, 2018 – 2 november, 2018)

Ongeveer de helft van de 2,3 miljoen bezoekers is afkomstig uit het buitenland

Het aantal bezoekers van het museum bedroeg in het eerste jaar ongeveer 2,3 miljoen, waarvan 50% afkomstig was uit het verre buitenland, goed voor meer dan 160 landen of 80% van alle landen wereldwijd. Het grootste aantal bezoekers kwam uit de Verenigde Staten, gevolgd door Australië en China, het bewijs dat het museum bezoekers van heinde en verre aantrok, en niet alleen bezoekers in de nabijgelegen landen. Uit een enquête van het museum is ook gebleken dat bijna de helft van deze buitenlandse bezoekers voornamelijk naar Japan is afgereisd om een bezoek aan het museum te brengen.

Het aantal van 2,3 miljoen bezoekers komt overeen met andere toonaangevende musea in Japan, waaronder het Tokyo National Museum en het 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa. Toen het museum werd geopend, waren de tickets die van tevoren besteld konden worden de drie opvolgende maanden uitverkocht, en staan er zowel op werk- als feestdagen voordat het museum de deuren opent nog steeds meer dan 100 bezoekers voor de deur te wachten.

Een bijdrage aan de levendigheid van de waterkant van Tokio door kunst en cultuur

Sinds de opening van het museum is het aantal bezoekers aan de waterkant van Tokio, waaronder Odaiba, enorm toegenomen. Aomi Station op de Yurikamome-lijn, het station het dichtst bij het museum, heeft het aantal passagiers met 50% zien toenemen, en VenusFort, een aangrenzende winkel, heeft geprofiteerd van 20% meer bezoekers. Het museum heeft ook het gezichtsveld van klanten enorm verbreed en de detailhandel langs de gehele waterkant helpen stimuleren.

[Press Kit]

https://goo.gl/MpzVss

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mori Building Co., Ltd.

Kazuna Takahashi

borderless@mori.co.jp

Check out our twitter: @NewsNovumpr