20:26 uur 17-06-2019

P&G hanteert nieuwe kijk op creativiteit voor grondige vernieuwing van reclameactiviteiten via innovatieve nieuwe creatieve samenwerkingsverbanden

P&G introduceert gedurfde samenwerkingsverbanden met John Legend en met Thrive Global van Arianna Huffington en lanceert baanbrekend creatief werk en nieuwe, door technologie ondersteunde consumentenervaringen op het Cannes Lions International Festival of Creativity van 2019

CANNES, Frankrijk–(BUSINESS WIRE)– De Procter & Gamble Company (NYSE:PG) heeft vandaag een reeks innovatieve nieuwe creatieve samenwerkingsverbanden aangekondigd met John Legend, Arianna Huffington’s Thrive Global en anderen, die een nieuwe kijk op creativiteit betekenen om tot een grondige vernieuwing van de reclameactiviteiten te komen in een tijd waarin verandering onontkoombaar is.

Deze partnerschappen komen tegemoet aan de toenemende vraag van consumenten naar authentieke verhalen en ervaringen die een positieve impact hebben op de samenleving en de mensheid en omarmen de convergentie van reclame, journalistiek, cinematografie, muziek, comedy en technologie. Verder brengen ze creatieve vernieuwers bijeen die gelijkheid en inclusie omarmen om een meer inspirerende creativiteit te scheppen die mensen telkens weer aanspreekt.

“De reclamewereld staat al veel te lang op zichzelf, los van andere creatieve sectoren, en is daardoor minder relevant geworden voor consumenten. Het is de hoogste tijd om een nieuwe kijk op creativiteit te hanteren om de reclameactiviteiten grondig te vernieuwen,” aldus Marc Pritchard, Chief Brand Officer bij Procter & Gamble. “Er zijn enorme bronnen van creativiteit beschikbaar. Vandaag komt P&G in actie om de reclamewereld in contact te brengen met andere creatieve werelden door middel van partnerschappen waarin menselijkheid centraal staat en die onze kijk verbreden op wat reclame zou kunnen zijn.”

Deze week doet P&G tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity een oproep op de sector om zich aan te sluiten bij deze revolutie door de krachten te bundelen met andere creatieve werelden, en kondigt het bedrijf diverse nieuwe samenwerkingsverbanden aan:

Een creatieve samenwerking met John Legend waarbij meerdere genres worden geïntegreerd om diverse aspecten van de mensheid en de menselijke ervaring te onderzoeken – zoals ouderschap, moderne masculiniteit, muziek en sociale rechtvaardigheid – met P&G en haar merken Pampers, Gillette en SK-II.

Een op menselijkheid gebaseerd samenwerkingsverband met Arianna Huffington’s Thrive Global, met de opname van gewoontes in microstappen in merken van P&G zoals Oral-B en Crest, Pampers, Venus, Secret en Pantene. Hierbij worden cognitieve en gedragswetenschap vermengd met biowetenschap om consumenten te helpen stress te verminderen en hun dagelijkse gezondheid te verbeteren.

Een moedige partnerschap met Saturday Morning, een baanbrekend, sociaal bewust creatief collectief dat samen met P&G een preview zal tonen van een nieuwe korte film getiteld ‘THE LOOK’. Hierin wordt op directe wijze ingegaan op de kwestie van rassendiscriminatie, voortbouwend op het succes van ‘The Talk’ die diverse Lions heeft gewonnen, waaronder een Grand Prix.

Een collectieve samenwerking voor de herintroductie van Free the Bid into Free the Work, een beheerde service voor het zoeken naar talent die is opgericht door de bekroonde filmmaker Alma Har’el. Deze service werd ontworpen voor vrouwen en ondervertegenwoordigde makers om nieuwe, unieke verhaallijnen te ontwikkelen, omdat creativiteit en diversiteit nu eenmaal hand in hand gaan.

Een creatief samenwerkingsverband met GLAAD om positieve aandacht te geven aan alle aspecten van menselijke inclusie en expressie, waaronder een nieuwe film van Pantene ter vernieuwing van de iconische campagne van het merk, ‘Don’t Hate Me Because I’m Beautiful’.

Partnerschappen op het gebied van technologie die de modernste technologie integreert in merken om te zorgen voor superieure consumentenervaringen. Het interactieve P&G LifeLab wordt in Cannes geopend met nieuwe producten en ervaringen van P&G, zoals Oral-B Sense, Olay Skin Advisor, SK-II FutureX Smart Store, My Black is Beautiful en een immersieve virtual reality-ervaring van Verizon Media, ondersteund door content van HuffPost.

“Het is nu meer dan ooit cruciaal dat degenen onder ons die invloed hebben, deze gebruiken om een positieve impact te hebben op de wereld. Ik zet me ervoor in mensen met elkaar in contact te brengen, hun hart en geest te openen en hen te helpen elkaars zorgen en aspiraties te zien,” aldus zanger, liedjesschrijver, acteur, activist en producer John Legend. “We kunnen verandering teweegbrengen wanneer we praten over rechtvaardigheid, gemeenschap, familie, en over hoe merken producten kunnen maken en gesprekken op gang kunnen brengen die de wereld beter maken. Ik verheug me op de samenwerking met een bedrijf dat ernaar streeft een kracht voor het goede in de wereld te zijn en dat tot nadenken aanzettend creatief werk ontwikkelt dat verandering bevordert.”

“Grote merken zijn onderdeel van de gewoontes van hun consumenten, en de merken van P&G zijn onderdeel van de dagelijkse gewoontes van tot wel 5 miljard consumenten wereldwijd,” stelde Arianna Huffington, oprichter en CEO van Thrive Global. “Het innovatieve samenwerkingsverband tussen Thrive en P&G is gericht op het optimaliseren van deze dagelijkse gewoontemomenten die in verband staan met producten van P&G, zoals tanden poetsen of luiers verschonen, als springplank voor Thrive’s Microsteps: door wetenschap ondersteunde manieren om stress te verminderen, de gezondheid te verbeteren en de prestaties te verhogen. Uit de gedragswetenschap blijkt dat habit-stacking – het koppelen van een nieuwe gewoonte aan een bestaande gewoonte zodat het een duurzame routine wordt – de snelste methode is om een nieuwe gewoonte aan te leren die blijvend is. In een tijd van ongekende stress en burnout en een epidemie van geestelijke gezondheidsproblemen, vertegenwoordigt ons samenwerkingsverband een nieuwe en belangrijke methode om invulling te geven aan onze missie om het leven van consumenten te verbeteren en mensen te helpen een gezonder, meer voldoening schenkend leven te leiden door middel van de merken en producten waar ze van houden en die ze dagelijks gebruiken.”

Deze partnerschappen bouwen voort op het fundament dat P&G vorig jaar in Cannes heeft gelegd:

Een samenwerkingsverband met Katie Couric Media , waaruit boeiende programma’s zijn voortgekomen in de vorm van menselijkheid in journalistiek, waaronder profielen van vrouwen die iets hebben bereikt, gesponsord door de merken Olay, Secret en Pantene van P&G een korte film over verwachtingen van vrouwen met SK-II; een recent project met Gillette over het grootbrengen van jongens; en een stijlvolle dagelijkse nieuwsbrief, Wake-Up Call, die inzichten en commentaar biedt over het belangrijkste nieuws van de dag, alsmede lifestyleartikelen.

Vorig jaar introduceerde P&G verder The Queen Collective met Queen Latifah, Tribeca Studios en United Talent Agency om gelijkheid van geslachten en rassen achter de camera te bevorderen door films te maken en te distribueren die zijn geproduceerd door multiculturele vrouwelijke regisseurs, te beginnen met Ballet After Dark van B’Monet en If There is Light van Haley Elizabeth Anderson – korte documentaires die in première zijn gegaan tijdens het Tribeca Film Festival.

En P&G werkt samen met National Geographic en Global Citizen aan de ontwikkeling van ACTIVATE, een serie documentaires die het bewustzijn verhogen rond extreme armoede, ongelijkheid en een duurzaam milieu om burgers wereldwijd te bewegen om duurzame verandering teweeg te brengen.

“Wanneer we samenwerken met creatieve mensen die geloven in het belang van gelijkheid en inclusie, kunnen we verhalen maken die we nooit eerder hebben meegemaakt – omdat creativiteit en diversiteit hand in hand gaan,” verklaarde Pritchard. “En als we creativiteit omarmen door middel van menselijkheid, kunnen we de wereld letterlijk veranderen door onze stem te gebruiken, niet alleen als een kracht voor groei, maar ook als een kracht voor het goede.”

Over het P&G LifeLab

Bezoek het P&G Life Lab tijdens het Cannes Lions Festival of Creativity van 17-21 juni, 09.30-17.30 uur, in Palais II. Het P&G LifeLab, in eerste instantie geïntroduceerd tijdens de Consumer Electronics Show in januari 2019, is een boeiende tentoonstelling waarin wordt getoond hoe we baanbrekende wetenschap en technologieën koppelen aan diepe inzichten in consumenten om onderling verbonden innovaties en belevingen te bieden die het leven van mensen transformeren.

Over P&G

P&G levert aan consumenten over de hele wereld met een ijzersterk portfolio van vertrouwde merknamen, die bekend staan om hun kwaliteit en leiderschap, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® en Whisper®. De P&G-gemeenschap ontplooit operationele activiteiten in circa 70 landen verspreid over de hele wereld. Zie http://www.pg.com voor het laatste nieuws en uitgebreide informatie over P&G en haar merken.

Digitaal pakket voor de pers

https://news.pg.com/cannes-2019-press-kit

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media:
Andrea Schoff
P&G Global Communications
schoff.ar@pg.com
+1-513-238-4154

Becky East
H&K Global Strategies
becky.east@hkstrategies.com
+44 207 413 3093

Check out our twitter: @NewsNovumpr