23:36 uur 24-01-2019

Luohan Academy onthult rapport over digitale technologie en inclusieve groei op World Economic Forum

Rapport licht belangrijke voorbeelden uit China toe over hoe digitale technologie inclusieve groei kan stimuleren

DAVOS, Zwitserland–(BUSINESS WIRE)– Luohan Academy – een open onderzoeksinstituut geïnitieerd door Alibaba Group Holding Limited (NYSE: BABA) – heeft vandaag haar eerste rapport uitgebracht over de veelbesproken relatie tussen digitale technologie en economische groei tijdens het World Economic Forum van 2019 in Davos. Het rapport laat zien hoe digitale technologie de inclusieve groei kan bevorderen op een manier waarop eerdere technologische revoluties daar niet voor hebben gezorgd, vooral wanneer beleidsrichtlijnen en samenwerking tussen de publieke en particuliere sector ondersteunend werken.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190124005838/nl/

From left to right: Kristalina Georgieva, Chief Executive Officer of the World Bank; H.M. Queen Máxi ...

From left to right: Kristalina Georgieva, Chief Executive Officer of the World Bank; H.M. Queen Máxima of the Netherlands; Jack Ma, Executive Chairman of Alibaba; Dame Minouche Shafik, Director, London School of Economics; Chen Long, Director, Luohan Academy (Photo: Business Wire)

Het rapport werd gelanceerd tijdens een evenement dat mede werd georganiseerd in samenwerking met de Wereldbank en bevatte toespraken van en discussies met spraakmakende experts, waaronder Hare Majesteit Koningin Máxima van Nederland en de speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de VN voor inclusieve financiering voor ontwikkeling (UNSGSA); Kristalina Georgieva, CEO van de Wereldbank; Michael Spence, hoogleraar Economie aan de New York University en Nobelprijswinnaar; Jack Ma, uitvoerend voorzitter van Alibaba Group; en Chen Long, directeur van Luohan Academy. Meer dan 120 afgevaardigden van het World Economic Forum woonden de lancering bij, waaronder regeringsfunctionarissen, chief executives, academici en hoofden van NGO’s, internationale organisaties en ontwikkelingsbureaus.

Het rapport ‘Digital Technology and Inclusive Growth‘ geeft aan waarom de voordelen van de huidige digitale revolutie beter kunnen worden verdeeld dan gebeurde bij eerdere technologische revoluties. Op macroniveau is de brede acceptatie en toepassing van digitale technologie niet langer afhankelijk van het niveau van inkomen en economische ontwikkeling. Op microniveau maakt digitale technologie het voor consumenten gemakkelijker om ondernemingen te starten, consumenten te bereiken en toegang tot financiering te krijgen. Met China als casestudie illustreert het rapport hoe digitale technologieën meer toegang kunnen bieden tot economische kansen op manieren die voorheen niet mogelijk waren.

“Ervaring in China en andere opkomende markten toont het enorme potentieel van een nieuw groeitraject, dat ontwikkeling inclusiever en duurzamer maakt,” aldus Chen Long, directeur van Luohan Academy. “Met publiek-private gezamenlijke inspanningen en het juiste beleid biedt het digitale tijdperk nieuwe kansen voor opkomende markten die voorheen niet bestonden.”

Dit rapport geeft aan waar digitale technologieën een wezenlijk verschil hebben gemaakt voor inclusieve groei in China, en biedt enkele inzichten in de manier waarop de geleerde lessen in China op andere markten kunnen worden toegepast. Enkele belangrijke bevindingen zijn:

  • Verlaging van de vaardigheidsdrempel: om de digitale penetratie te bevorderen is het verlagen van de vaardigheidsdrempel die nodig is om technologie te gebruiken even belangrijk als het verhogen van het niveau van de technologische expertise. In landelijke Taobao-dorpen in China bijvoorbeeld verdienen e-tailer-huishoudens die deelnemen aan e-commerce meer dan het dubbele van het inkomen van niet-e-tailer-huishoudens op elk onderwijsniveau, omdat de vaardigheden in de praktijk kunnen worden geleerd; geen formele opleiding vereist.
  • Benutting van digitale platforms: digitale platforms vormen een nieuwe vorm van uitwisseling en coördinatie om een ecosysteem voor inclusieve groei te creëren. Het is een vrij draaiend wiel dat talrijke consumenten en producenten verbindt en interacties vergemakkelijkt met zeer lage kosten, hoge efficiëntie en betrouwbaarheid.
  • Vorming van effectieve publiek-private partnerschappen: het is belangrijker dan ooit dat de publieke sector een gunstige macro-omgeving creëert voor de particuliere sector om te groeien en de nodige investeringen doet voor de bevolking om toegang te krijgen tot digitale technologie.
  • Beheer van onverwachte effecten: in het digitale tijdperk zijn er zorgen over echte en complexe kwesties zoals technologische werkloosheid, misbruik van privé-informatie, achterblijvend concurrentiebeleid en toegenomen ongelijkheid. De eerste stap om deze uitdagingen aan te pakken is om feiten te scheiden van speculatie en angst. Het bewijsmateriaal in China toont aan dat de voordelen van nieuwe markttoegang en kansen meer uitgesproken zijn in minder ontwikkelde landen.

“Dit rapport over digitaal ondersteunde groeipatronen in China is zeer interessant. Uit de gegevens blijkt dat het mobiele internet, e-commerce, mobiele betalingen en op internet gebaseerde financiële diensten samen de algehele groei hebben versneld en opvallend inclusieve groeipatronen in meerdere dimensies hebben geproduceerd. Het rapport documenteert dit en verklaart waarom deze effecten optreden,” stelde Michael Spence, winnaar van de Nobelprijs voor Economie in 2001 en professor aan de New York University. “In combinatie met opgedane ervaring in andere ontwikkelingslanden kan met veel overtuiging gezegd worden dat digitaal gestuurde, platformgebaseerde ecosystemen een nieuwe en krachtige groeimotor zijn.”

De Luohan Academy, gelanceerd in juni 2018 in Hangzhou, is gericht op het aanpakken van universele uitdagingen die voortvloeien uit de snelle ontwikkeling van digitale technologieën. Met 16 Nobelprijswinnaars en vooraanstaande academici als commissieleden wil het instituut de topwetenschappers in de wereld bij elkaar brengen om de meest urgente kwesties van de digitale economie te bestuderen en het onderzoek naar technologie en de impact ervan op de mensheid te bevorderen.

Over Luohan Academy

Luohan Academy, een onafhankelijke denktank en open onderzoeksinstituut, werd op 26 juni 2018 in Hangzhou, China, opgericht door Alibaba Group. Het werd gelanceerd door Jack Ma, de oprichter en uitvoerend voorzitter van Alibaba, en 16 leden van het academisch comité. Luohan Academy wil de beste denkers ter wereld samenbrengen met praktische informatie uit eerste hand over de digitale economie om de onderzoeksgrenzen van digitale technologie en de impact ervan op de mensheid te bevorderen. Haar missie is tweeledig: inzicht krijgen in de manier waarop digitale technologie kan bijdragen om algemeen welzijn te bewerkstelligen; en opbouwen van een brede onderzoeksgemeenschap voor systematisch en diepgaand leren, wat leidt tot nieuwe paradigma’s voor het oplossen van de meest urgente kwesties in de digitale maatschappij.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media:
Holly Zhao
Holly.zhao@alibaba-inc.com
+1 (505) 469-3316

Check out our twitter: @NewsNovumpr