12:42 uur 05-11-2018

Arthur D. Little’s onderzoek wijst uit dat digitale technologie het innovatieproces in alle organisaties zal veranderen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Arthur D. Little (ADL) publiceert vandaag een nieuw onderzoeksrapport waarin de nadruk wordt gelegd op de impact van digitale technologie zoals AI, advanced analystics, self-learning systems en Internet of Things, op het innovatieproces. 93% van de respondenten van de wereldwijde enquête zijn van mening dat digitale innovatie geheel of gedeeltelijk de organisatie zal veranderen. Leiders zullen profiteren van een 1.7x toename in innovatie performance, die oploopt tot 2.4x voor diegene die hun activiteiten optimaliseren met behulp van digitalisatie.

Dit leidt ertoe dat 95% van de deelnemende bedrijven ernaar streeft om de innovatiemotor, of zelfs het gehele bedrijf, te digitaliseren. Desalniettemin erkennen de respondenten dat dit grote veranderingen met zich meebrengt – 89% zegt dat dit een nieuwe benadering van innovatiemanagement vereist. Niet elk bedrijf zal dit kunnen bereiken.

Het rapport ziet de opkomst van vier duidelijke archetpen: digitale natives, pioniers, traditionalisten en aspiranten, met elk een andere insteek en budget voor digitale innovatie. 72% van de aspiranten gaf bijvoorbeeld toe dat hun organisatie nog steeds het potentieel van digitale innovatie aan het ontdekken was, tegenover 31% van de digitale natives.

Bovendien zullen de voordelen van digitale innovatie niet gelijkmatig worden verdeeld, doordat vele bedrijven nog steeds moeite hebben om het potentieel te ontsluiten. Barrières zoals een tekort aan digitale denkers, (door 71% van de respondenten als significant/zeer significant gezien) en capaciteiten (64%) dreigen bedrijven, met name in de maakindustrie, voedsel- en drank industrie en engineering, te weerhouden van het zien van concrete voordelen van digitale innovatie.

Michaël Kolk, Partner and Digital Innovation Lead, ADL zegt hierover: “Alle organisaties begrijpen dat digitale technologie innovatie zal transformeren en enorme voordelen zal opleveren. Ons rapport laat echter zien dat deze voordelen ongelijk verdeeld zijn en veel organisaties worstelen met het overwinnen van bepaalde barrières. Nu is het moment voor deze groep om hun digitale reis te beginnen om goed voorbereid aan de toekomst te beginnen.”

ADL adviseert een drievoudige aanpak – (1) oplossingen ontwerpen voor een brede “user adoption” van digitale innovatie, (2) gecontroleerde pilot programma’s voor cutting-edge technologie en (3) het monitoren en experimenteren met potentieel disruptieve applicaties.

Het ADL “Innovating in the digital age – a cross-industry exploration”-rapport is gebaseerd op een analyse van een enquête van 150 senior executives, interviews en uitgebreide deskresearch. Het is via deze link te lezen: www.adl.com/DigitalAge

 

Contacts

Arthur D. Little
Cate Bonthuys
Tel: +44 7746546773
cate@catalystcomms.co.uk

Check out our twitter: @NewsNovumpr