09:22 uur 23-10-2018

Dentsu Aegis Network kondigt de overname van Namics AG aan

LONDEN–(BUSINESS WIRE)–

Namics sluit zich aan bij Merkle, wat Merkle’s capaciteit en geografische voetafdruk in EMEA uitbreidt

Dentsu Aegis Network maakt vandaag bekend dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend voor de overname van Namics AG, een toonaangevend full-service digitaal agentschap in Zwitserland en Duitsland. Na de overname, die is onderworpen aan goedkeuring door de Duitse mededingingsautoriteit, wordt het bedrijf ‘Namics – A Merkle Company’.

De digitale ervaring en de expertise op het gebied van creatief en serviceontwerp van Namics vormt een aanvulling op Merkle’s reeds significante klantervaring (Customer Experience, CX) en marketingtechnologiepraktijk in de regio. De overname is een belangrijke stap in de strategie van Merkle om haar internationale voetafdruk te vergroten. Het biedt verdere schaalgrootte en diepte aan de op mensen gebaseerde marketingmogelijkheden van Merkle, in het bijzonder op het gebied van bedrijfsstransformatiestrategie, digitale consulting en technologie-implementatie in Adobe Experience Cloud, Sitecore, Salesforce en SAP en andere toonaangevende technologiepartners.

Alle 550 digitale specialisten van Namics gevestigd in Frankfurt, Hamburg, München, St. Gallen, Zürich en Belgrado zullen toetreden tot Merkle, waardoor de regionale werknemersaantallen voor EMEA uitkomen op meer dan 2000. Namics werd opgericht in 1995 en biedt strategisch advies, conceptontwikkeling en creativieve en technische implementatie, met een sterke focus op gebruikerservaring. Tot haar klanten behoren ABB, Credit Suisse, Migros, Swiss Life, UBS en Victorinox in Zwitserland en ADAC, Boehringer Ingelheim, Kaufland, Kuka en smart in Duitsland.

Giulio Malegori, CEO van Aegis EMEA, stelde: “Ik ben verheugd om Namics welkom te heten in het Dentsu Aegis Network. Deze overname zorgt voor meer schaalgrootte in onze bestaande aanwezigheid op de Duitse en Zwitserse markt in EMEA. Hun diensten vullen de unieke mogelijkheden van Merkle aan en creëren een aantrekkelijk aanbod dat klanten helpt hun merken te transformeren in de digitale economie.”

Michael Komasinski, President, Merkle EMEA, verklaarde: “Deze acquisitie biedt belangrijke schaalgrootte voor ons bedrijf in EMEA en voegt nieuwe markten en een gevestigd dienstenaanbod toe dat perfect past bij onze bestaande marketingtechnologie en CX-praktijk. Met een benijdenswaardig klantenbestand en een gedeelde visie versnelt Namics onze strategie om de op mensen gebaseerde marketingmogelijkheden van Merkle binnen EMEA uit te breiden.”

Bernd Schopp, CEO van Namics, merkte op: “Deel uitmaken van Merkle en Dentsu Aegis Network is een fantastische kans voor Namics, omdat we een gedeelde visie hebben om klanten te helpen winnaars te worden op het gebied van digitale transformatie. Onze aanpak, die de klant voorop stelt bij het leveren van digitale marketing-, communicatie- en handelsoplossingen, zal verder worden versterkt door de data-, analyse- en CRM-mogelijkheden van Merkle. Dit is een ongelooflijk aantrekkelijke aanbieding voor onze klanten. We zijn enthousiast over de kansen die door deze stap ontstaan.”

Merkle is een toonaangevend datagedreven, op technologie gericht, wereldwijd performance marketingbureau dat is gespecialiseerd in het leveren van unieke, gepersonaliseerde klantervaringen verspreid over platforms en apparaten.

Financiële details van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

Over Dentsu Aegis Network

Dentsu Aegis Network, dat deelmaakt uit van Dentsu Inc., bestaat uit tien wereldwijde netwerkmerken – Carat, Dentsu, dentsu X, iProspect, Isobar, mcgarrybowen, Merkle, MKTG, Posterscope en Vizeum – en wordt ondersteund door haar specialistische merken voor meerdere markten. Dentsu Aegis Network innoveert de manier waarop merken worden opgebouwd – Innovating the Way Brands Are Built – voor haar klanten door middel van de beste expertise en mogelijkheden op het gebied van media-, digitale en creatieve communicatiediensten. Dentsu Aegis Network, dat een onderscheidend en innovatief assortiment producten en diensten biedt, heeft haar hoofdkantoor in Londen en is actief in 145 landen over de hele wereld met meer dan 40.000 toegewijde specialisten. www.dentsuaegisnetwork.com

Over Merkle

Merkle is een toonaangevend datagedreven, op technologie gericht, wereldwijd performance marketingbureau dat is gespecialiseerd in het leveren van unieke, gepersonaliseerde klantervaringen verspreid over platforms en apparaten. Al meer dan 30 jaar werken Fortune 1000-bedrijven en toonaangevende non-profitorganisaties samen met Merkle om de waarde van hun klantenportfolio’s te maximaliseren. Het erfgoed van het bureau op het gebied van data, technologie en analyse vormt de basis voor de ongeëvenaarde vaardigheden als het gaat om het begrijpen van consumenteninzichten die de op mensen gebaseerde marketingstrategieën aansturen. De gecombineerde sterke punten in prestatiemedia, klantervaring, klantrelatiebeheer, loyaliteit en ondernemingsmarketingtechnologie zorgen voor verbeterde marketingresultaten en concurrentievoordelen. Met 5.500 medewerkers heeft Merkle haar hoofdkantoor in Columbia, Maryland, met 24 extra kantoren in de VS en 25 kantoren in Europa en Azië. In 2016 trad het bureau toe tot het Dentsu Aegis Network.

Over Namics

Namics werd opgericht in 1995 en is een leider in digitale transformatie in Zwitserland en Duitsland. Met een toewijding aan hoge kwaliteitsnormen is de missie van Namics om haar klanten te leiden van visie naar realiteit en daardoor marktvoordelen en efficiëntiewinsten mogelijk te maken. Namics richt zich op de volledige gebruikerservaring en op basis hiervan op de juiste maatregelen op strategisch, technologisch en operationeel niveau.

Namics is een one-stop-shop voor strategisch advies, innovatieve concepten, creatief werk en technische implementatie waarbij verschillende disciplines betrokken zijn. Namics heeft 550 digitale enthousiastelingen in dienst en heeft kantoren in St. Gallen, Zürich, Frankfurt, München, Hamburg en Belgrado. Namics werkt onder andere voor ADAC, Boehringer Ingelheim, Bucherer, Daimler AG, DriveNow, Hansgrohe, Hoval, Jelmoli, Kaufland, KUKA, Medela, Migros, Swiss Life, UBS en Victorinox.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

 

Contacts

Duitsland/Zwitserland
Dentsu Aegis Network
Judith Weiand
judith.weiand@dentsuaegis.com
of
VK
Simpatico PR
Lorna Keegan/Sarah Ramamurphy
+44 (0) 207 439 9275
merkle@simpaticopr.co.uk

Check out our twitter: @NewsNovumpr