17:42 uur 17-10-2018

WHOOP, the Human Performance Company, betreedt de Europese markt

WHOOP, gebruikt door ’s werelds beste atleten, stelt consumenten in staat hun volledige potentieel te realiseren door een beter inzicht te verkrijgen in hun eigen lichaam

BOSTON–(BUSINESS WIRE)–WHOOP, the Human Performance Company, is nu voor het eerst verkrijgbaar voor Europese consumenten. WHOOP werd in 2014 gelanceerd in de VS en is nu verkrijgbaar in landen in heel Europa via de WHOOP-website. De eerste landen waar WHOOP wordt gelanceerd zijn België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

WHOOP wordt al gebruikt door vele professionele atleten en teams in Europa, en is sinds 2016 verkrijgbaar voor consumenten in de VS.

WHOOP is in 2012 opgericht door voormalige Harvard-studenten Will Ahmed, John Capodilupo en Aurelian Nicolae. Als aanvoerder van het squashteam D1 van Harvard, merkte Ahmed, de CEO van het bedrijf, dat zijn teamleden vaak te veel trainden, hun fitheidspieken verkeerd interpreteerden, en hun behoefte aan herstel en slaap onderschatten, hetgeen vaak leidde tot blessures. Hij werd geïnspireerd door een eenvoudig idee: Mensen, met name atleten, zouden hun dagelijkse prestaties kunnen optimaliseren als ze beschikten over een systematische benadering om inzicht te verkrijgen in hun lichaam.

De WHOOP Strap 2.0 is een wearable die 100 keer per seconde vijf verschillende variabelen verzamelt om de meest gedetailleerde en nauwkeurige informatie over het menselijk lichaam te geven. Analytische gegevens over herstel, belasting en slaap, te bekijken in een mobiele of webapp, helpen gebruikers om hun prestaties 24/7 te optimaliseren. WHOOP is verkrijgbaar in de vorm van een lidmaatschap dat is ontworpen voor een lifestyle waarin prestaties 24 uur per dag centraal staan, met hardware, analytische gegevens en een community van geestverwanten.

Tot de WHOOP-community behoren professionele atleten, CEO’s van Fortune 500-bedrijven en enkele van de meest competitieve hoogpresteerders ter wereld. WHOOP-leden kunnen gebruikmaken van geavanceerde hardware en analytische gegevens, en kunnen zich aansluiten bij teams en deelnemen aan uitdagingen om hun potentieel verder te ontwikkelen. Naast de Europese lancering publiceerde WHOOP onlangs een update van hun slaapcoachfunctionaliteit om consumenten te helpen meer te weten te komen over hun slaap en hen te helpen gebruik te maken van hun slaap-waakritme om optimale slaap- en waaktijden te bepalen op basis van hun dagelijkse prestatiedoelen.

“We zijn uiterst enthousiast over het feit dat we met onze Europese lancering de volgende stap hebben kunnen zetten op weg naar het introduceren van WHOOP aan de rest van de wereld,” aldus Ahmed. “We hebben enorm succes geboekt in de VS en hebben een community van gebruikers opgebouwd die begrijpen dat inzicht in hun eigen lichaam de sleutel is tot presteren naar hun volle potentieel. We streven ernaar deze community verder uit te breiden door WHOOP in andere landen toegankelijk te maken.”

De WHOOP Strap 2.0 kost €25 per maand, met een initiële verbintenis van 6 maanden voor €150, en kan worden aangeschaft op whoop.com.

Over WHOOP

WHOOP, the Human Performance Company, transformeert de wijze waarop atleten hun lichaam begrijpen en hun innerlijke potentieel realiseren. WHOOP is een systeem dat bestaat uit hardware, analytische gegevens en een community, ontworpen voor een lifestyle waarin prestaties 24 uur per dag centraal staan, en wordt gebruikt door topatleten om hun gedrag te verbeteren aan de hand van praktische aanbevelingen. De WHOOP Strap 2.0 verschaft teams en individuele sporters een doorlopend en persoonlijk inzicht in hun herstel, belasting en slaap. Studies tonen aan dat WHOOP het aantal blessures kan verminderen, overtraining kan voorkomen en prestaties kan verbeteren. Sluit u aan bij de beste atleten ter wereld en kom meer te weten door een bezoek te brengen aan www.whoop.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

 

Contacts

Public Relations voor WHOOP
Access Brand Communications
Georgia Simpson
georgias@accesstheagency.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr