11:00 uur 09-10-2018

Escher Group benoemt Nick Manolis tot CEO

HAMBURG, Duitsland –(BUSINESS WIRE)–

De veteraan uit de wereld van Supply Chain sluit zich aan bij Escher als het bedrijf kijkt om zijn platform van de klantenbetrokkenheid voor postexploitanten en koeriers wereldwijd uit te breiden

Hamburg, Duitsland Post-Expo 2018, stand #B1.360 – 9 oktober 2018 – Escher Group, het bedrijf dat de post- en koeriersmarkt transformeert met hun innovatieve klant betrokkenheid platform, kondigde vandaag aan dat Nick Manolis is benoemd tot chief executive functionaris (CEO) van Escher, en dat hij ook is benoemd tot lid van de raad van bestuur van de vennootschap. De postbedrijven en koeriers vertrouwen al meer dan twee decennia op Escher. Al meer dan twee decennia vertrouwen postbedrijven en koeriers op Escher om hun klantervaring op alle punten van engagement te verbeteren, de dienstverlening te versnellen en hen helpen om hun bedrijf om te vormen tot een efficiënter variabele-kostenmodel in een budget beperkte wereld. Escher heeft zich ontpopt tot de wereldwijde marktleider op het gebied van klantgerichtheid, engagement oplossingen voor post point-of-service (POS), en Manolis zal verantwoordelijk zijn voor
het leiden van de verdere wereldwijde expansie van het bedrijf.

“Nick is een bewezen leidinggevende in toonaangevende, hoogpresterende, klantgerichte technologiebedrijven”, aldus Matthew Peacock, oprichter bij Hannover en bestuurslid van Escher. “Dat talent in combinatie met zijn succes in het innoveren van wereldwijde retailplatform oplossingen maakt hem perfect geschikt om Escher te leiden, aangezien het bedrijf zijn bereik wereldwijd wil uitbreiden naar nieuwe landen en post- en koeriersmarkten”.

Verouderde IT-infrastructuur en verouderde bedrijfsmodellen werken niet langer voor postbedrijven en koeriers die de groei van pakketten moeten beheren en zich moeten aanpassen aan de huidige digitale klanten die zich op hun eigen voorwaarden willen engageren. Vooruitstrevende postbeambten investeren in platforms voor klantenbetrokkenheid om de beste klantervaring te bieden, de inkomsten te verhogen en over te stappen op een variabel kostenmodel.

Escher Group Appoints Nick Manolis as CEO

HAMBURG, Germany–(BUSINESS WIRE)–

Supply chain veteran joins Escher as the company looks to expand their customer engagement platform for postal operators and couriers globally

Hamburg, Germany Post-Expo 2018, Booth #B1.360 – October 9, 2018 – Escher Group, the company transforming the postal and courier market with their innovative customer engagement platform, today announced that Nick Manolis has been named chief executive officer (CEO) of Escher, and that he has also been appointed to the company’s board of directors. For more than two decades, postal operators and couriers have relied on Escher to improve their customer experience at all points of engagement, accelerate service delivery and help them to transform their business to a more efficient variable cost model in a budget constrained world. Escher has emerged as the worldwide market leader in customer engagement solutions for postal point-of-service (POS), and Manolis will be responsible for leading the company’s continued global expansion.

“Nick is a proven executive in leading high-performing, customer-centric technology companies,” said Matthew Peacock, founding partner at Hanover and Escher board member. “That talent combined with his success in innovating global retail platform solutions makes him a perfect fit to lead Escher as the company looks to expand its reach globally into new countries, and postal and courier markets.”

Outdated IT infrastructure and antiquated operating models no longer work for postal operators and couriers who need to manage the growth of parcels and adapt to today’s digitally savvy customers who want to be engaged on their own terms. Forward-looking postal executives are investing in customer engagement platforms to provide the best customer experience, increase revenues and move to a variable cost model.

With its unique and purpose-built customer engagement platform, Escher enables postal operators to shift to modern and profitable customer engagement strategies that embrace today’s digitally disruptive world. With new and deeper points of engagement – including third-party locations, kiosks, expanded pick-up drop-off (PUDO) locations and mobile point of sale – Escher makes it easier for postal customers to do business. Escher drives efficiency by automating and streamlining business processes and easily operationalizing new points of engagement. New services can be rolled out in days and third-party services can be implemented overnight.

With 25 unique post-centric technology patents, Escher has been able to deploy more than 350 thousand customer engagement points globally, which has resulted in more than two billion transactions processed annually. Escher has transformed how 35 postal operators around the globe profitably interact with their customers.

“Postal operators and couriers worldwide rely on Escher as they make the shift to a modern and profitable customer engagement strategy and embrace today’s digitally disruptive world. Our platform allows them to rapidly deliver new services and capabilities, while also providing a superior customer experience. With Escher, postal executives can do more with the resources with which they are entrusted,” said Nick Manolis. “I am honored to work with the exceptional team at Escher and the posts we serve globally.”

Manolis has spent the last ten years at TrueCommerce, a global provider of retail trading partner connectivity and integration solutions, as president and CEO. Under Manolis’ leadership, TrueCommerce provided a global trading platform that connected 12,000 suppliers with nearly 92,000 retailers worldwide.

Meet Manolis and the Escher team, and learn more about Escher’s customer engagement platform at Post-Expo booth #B1.360.

About Escher

Escher is transforming postal operators and couriers worldwide, enabling them to engage today’s digitally savvy customers across all points of engagement. With Escher’s unique, purpose-built customer engagement platform, posts can drive superior customer experience, with greater speed and better economics. Learn more: www.eschergroup.com.

Contacts

Media Contact
280blue, Inc.
Amanda McKinney
amanda@280blue.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is. Check out our twitter: @NewsNovumpr