10:51 uur 22-11-2017

Het Brightline Initiative kondigt de toevoeging aan van Saudi Telecom Company – STC

Grootste telecommunicatieprovider van Saoedi-Arabië sluit zich aan bij coalitie om bedrijven te helpen het succespercentage van strategische initiatieven te vergroten

RIYAD, Saoedi-Arabië–(BUSINESS WIRE)– Het Brightline Initiative heeft vandaag aangekondigd dat Saudi Telecom Company (STC) toetreedt tot de Brightline Initiative-coalitie om de discipline van strategisch initiatiefbeheer te bevorderen en de hiaten te dichten tussen het ontwerp en de verwezenlijking van bedrijfsstrategieën.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20171121006058/nl/

Signature of Coalition agreement by STC Group CEO, Dr. Khaled Biyari and Brightline Executive Direct ...

Signature of Coalition agreement by STC Group CEO, Dr. Khaled Biyari and Brightline Executive Director Ricardo Vargas (Photo: Business Wire)

De overeenkomst van het initiatief is ondertekend door de CEO van de STC Group, Dr. Khaled Biyari, en door Ricardo Vargas, Executive Director van Brightline.

Het Brightline Initiative werd begin 2017 gelanceerd door het Project Management Institute (PMI), de Boston Consulting Group (BCG) en de Agile Alliance. Het is een niet-commerciële coalitie die managers helpt om de dure en onproductieve kloof tussen het ontwerp en de verwezenlijking van strategieën te overbruggen.

“STC heeft een diepgaande expertise en staat bekend om haar succes op het gebied van het ontwikkelen en uitvoeren van strategieën. We kijken ernaar uit om toe te treden tot een coalitie die toonaangevende organisaties en academici over de hele wereld samenbrengt om het kritieke zakelijke probleem van de succesvolle verwezenlijking van strategieën aan te pakken,” aldus Dr. Khaled Biyari, CEO van de STC Group. Hij voegde eraan toe: “Voor STC is deze capaciteit essentieel om de opkomende kansen in de MENA binnen te halen, terwijl we de leider blijven in ICT en het beheer van algemene uitdagingen in de komende jaren.”

Uit een rapport van een wereldwijd onderzoek in meerdere sectoren en onder 500 senior leidinggevenden uitgevoerd door The Economist Intelligence Unit (EIU) en in opdracht van het Brightline Initiative, bleek dat bijna 90% van de respondenten van de wereldwijde enquête toegeven dat ze niet al hun strategische doelen bereiken omdat ze niet goed implementeren, en meer dan de helft (53 procent) is het ermee eens dat onvoldoende capaciteit om te verwezenlijken hen in een nadelige concurrentiepositie doet belanden.[1]

De Executive Director van Brightline, Ricardo Vargas, zegt hierover: “Het Brightline Initiative verwelkomt STC in onze groeiende gelederen, terwijl we organisaties helpen de implementatiekloof in verband met strategieën te overbruggen in een tijdperk van disruptie en sociale en economische uitdagingen. Het is belangrijk om te benadrukken dat strategieën slechts passieve plannen op een stuk papier zijn, tenzij organisaties manieren vinden om het gedrag van hun werknemers te beïnvloeden en nieuwe manieren van samenwerken te creëren.”

Over het Brightline Initiative

Het Brightline Initiative is een coalitie van toonaangevende internationale organisaties die zich richten op het helpen van leidinggevenden om de dure en onproductieve kloof te overbruggen tussen strategieontwerp en strategieverwezenlijking. Brightline voert onderzoek naar gedachteleiderschap uit en bevordert beste praktijken die zijn ontworpen om het vermogen van een organisatie om een strategische intentie te bereiken te verbeteren.

Over STC

Saudi Telecom Group, met hoofdkantoor in Riyad, is de grootste telecomonderneming in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, gebaseerd op haar marktwaarde: de Group genereerde in 2016 meer dan 51,825 miljard riyalen (13,825 miljard dollar) in realiseerbare omzet en een netto inkomen van 8,539 miljard riyalen (2,277 miljard dollar). STC werd opgericht in 1998 en telt momenteel ongeveer 100.000.000 klanten over de hele wereld aan wie het bedrijf hoogtechnologische, kennisgebaseerde, innovatieve oplossingen biedt. Het richt zich op het leveren van diensten aan klanten via een glasvezelnetwerk dat 137.000 kilometer overspant in Azië, het Midden-Oosten en Europa. In Saoedi-Arabië (de belangrijkste operationele locatie van de groep) beheert STC het grootste moderne mobiele netwerk in het Midden-Oosten, aangezien het meer dan 99% van de bevolkte gebieden van het land bestrijkt. Verder biedt het bedrijf 4G mobiele breedband aan meer dan 85% van de bevolking in het hele Koninkrijk van Saudi Arabië. Naast haar hoofdactiviteiten in Saoedi-Arabië, die 100% in haar handen is, omvatten de investeringen van STC een eigenaarschap van 100% in Viva Bahrain, 51,8% aandelen in Viva Kuwait, naast een managementcontract, 35% aandelen in Oger Telecom Limited in de VAE dat Turk Telecom controleert, Avea in Turkije, Cell-C in Zuid-Afrika, 25% aandelen in Binariang GSM Holding in Maleisië dat zowel Maxis in Maleisië als Aircel in India in beheer heeft. Naast het bovengenoemde heeft STC investeringen in informatietechnologie, content, distributie, contactcenters en onroerend goed, die samen de telecomoperaties van het bedrijf in het Midden-Oosten ondersteunen.

1] Economist Intelligence Unit (EIU), “Closing the Gap: Designing and Delivering a Strategy that Works”, 2017.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

 

Contacts

Brightline Initiative
Tahirou Assane, +1 613-981-8211
Director of Operations & Program
tahirou.assane@brightline.org

Check out our twitter: @NewsNovumpr