17:21 uur 27-09-2017

Garmin® en Disney stimuleren motivatie en verbeeldingskracht op de speelplaats met de introductie van de vívofit® jr. 2 activiteitentracker voor kinderen met Disney, Star Wars en Marvel

OLATHE, Kan.–(BUSINESS WIRE)– Garmin International Inc., een onderdeel van Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), heeft vandaag de komst van de vívofit jr. 2 activiteitentracker1 voor kinderen aangekondigd met polsbandjes met een Disney-, Star Wars- of Marvel-thema en app-avonturen. Op elk bandje staan favoriete personages van kinderen, waaronder Minnie Mouse, BB-8TM en de Avengers van Marvel, en elk thema biedt een avontuur op de bijpassende app waarin kinderen opdrachten kunnen doen om verder te komen op hun reis en voor de volgende stap nieuwe iconen van personages te ontsluiten, met hulp van hun ouders, door elke dag 60 minuten actief te zijn. Deze spannende samenwerking zet de lievelingsfiguren van kinderen in om kinderen te stimuleren actief te zijn en zorgt zo uiteindelijk voor een levenslang gezond beweegpatroon.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20170927005032/nl/

The Garmin vívofit jr. 2 activity tracker for kids features Disney, Star Wars and Marvel-themed band ... The Garmin vívofit jr. 2 activity tracker for kids features Disney, Star Wars and Marvel-themed bands and mobile app adventures. (Photo: Business Wire)

“De opzet van de vívofit jr. 2 is dat kinderen lol krijgen in bewegen zodat ze al jong merken hoe fijn het is om een actief leven te leiden,” zei Cliff Pemble, directeur en CEO van Garmin. “We vinden het een eer om op deze unieke manier te kunnen samenwerken met Disney en de briljante vertelkunst van hun creatieve experts te kunnen gebruiken. Door onze samenwerking met de merken Disney, Star Wars en Marvel kunnen we hun personages en verhalen in ons product en de app stoppen en kinderen en hun ouders een unieke speelse benadering van bewegen bieden.”

“Disney zet zich in om aan gezondere generaties te bouwen en we hebben met Garmin samengewerkt om gezond leven leuk te maken met een wearable met de personages en verhalen waarvan we weten dat kinderen er gek op zijn,” zei Josh Silverman, Executive Vice President, Global Licensing, Disney Consumer Products and Interactive Media. “Door de expertise van Garmin op het gebied van technologie voor wearables te combineren met de vertelkunst van Disney worden we actief in een segment dat kan beïnvloeden op welke manier kinderen actief blijven.”

Deze zwemvriendelijke2 activiteitentracker is erop ontworpen dat hij zo lekker zit dat hij dag en nacht kan worden gedragen en heeft een aanpasbaar kleurenscherm, een batterij die meer dan een jaar meegaat3 en wordt geleverd met een van de twee stevige bandjes: een rekbaar bandje voor kleine polsjes en een verstelbare band voor oudere kinderen. Het kleurenscherm dat altijd aan staat geeft de tijd en de datum weer en herinnert kinderen er zelfs aan om actief te blijven met een bewegingsbalk. Het apparaat houdt niet alleen stappen bij en de slaap, maar meet ook de actieve minuten en stimuleert kinderen zo om de aanbevolen 60 minuten dagelijkse beweging te halen. Als het doel van 60 minuten eenmaal is gehaald, kunnen kinderen verder naar nieuwe avonturen, wat ze motiveert om hun best te doen. Bij het halen van een beweegdoel krijgen kinderen er ook een nieuw personage-icoon bij voor die stap, zoals Minnie Mouse, BB-8, en Iron Man, die kunnen worden gepersonaliseerd op het beeldscherm van de band. De Toe-to-ToeTM stappenuitdaging stimuleert vriendschappelijke wedstrijdjes; hiermee kunnen kinderen stappenwedstrijdjes houden waarbij de tijd wordt bijgehouden met vrienden en vriendinnen in hun omgeving die ook een vívofit jr. 2 dragen.

De vívofit jr. 2 komt tot leven door de bijbehorende gratis app4, die ouders beheren, en het ontwerp van elke polsband heeft een bijpassend avontuur op de app met Disney, Star Warsof Marvel. Via de app kunnen ouders de dagelijkse activiteit van hun kinderen bekijken en zelfs taken instellen, die als iconen op de wearable verschijnen; perfect voor kinderen die soms even een herinnering nodig hebben. Voor kinderen die de neiging hebben om dingen uit te stellen kunnen er meldingen worden ingesteld om ze een extra zetje te geven hun huiswerk af te maken of hun tanden te poetsen. Kinderen kunnen de takentimer op het apparaat gebruiken zodat ze weten hoeveel tijd ze nog hebben voor elke taak. Op de app kunnen meerdere profielen worden ingesteld, zodat ouders en broertjes of zusjes met compatibele Garmin-apparaten hun stappen ook op het scorebord kunnen zetten, wat een beetje gezonde competitie tussen de gezinsleden stimuleert.

Extra polsbandjes zijn apart te koop, zodat kinderen alle drie de avonturen kunnen ontdekken door hun bandje door een andere te vervangen en zo toegang te krijgen tot een nieuw avontuur*.

De drie verschillende app-avonturen zijn:

Mickey’s Verjaardagsverrassing: Een Disney-avontuur

In dit avontuur gaan kinderen op pad met Minnie Mouse en haar vrienden als ze stiekem een verjaardagsfeestje organiseren voor Mickey Mouse. Versier de feestruimte met Daisy Duck, zet de verjaardagstaart in elkaar met Goofy en zorg dat alles klaarstaat zonder dat Mickey Mouse erachter komt!

Het avontuur van BB-8: Een Star Wars-verhaal

In dit avontuur gaan kinderen erop uit met BB-8 en de piloot Zepha als ze zich in avonturen storten op de planeet Jakku. Doorzoek oude ruimteschepen om ontbrekende onderdelen te scoren, ontmoet Maz Kanata en help BB-8 uit gevaarlijke situaties te redden!

De wraak van Ultron: Een missie van de Avengers van Marvel

In dit avontuur gaan kinderen mee met Captain America en de Avengers en storten zich in de app op avonturen in New York om Ultron proberen te verslaan. Ontmoet de onoverwinnelijke Iron Man in het lab van Tony Stark, help Thor om de doortrapte Loki te verslaan en voer zelfs met Black Widow uiterst geheime opdrachten uit van S.H.I.E.L.D.

De vívofit jr. 2 is overal in het land verkrijgbaar in verschillende winkels en heeft een adviesprijs van $ 99,99 en $ 29,99 voor elke extra polsband. De designs verschillen per maat en omvatten Minnie Mouse (Disney), BB-8, het Verzet, de First OrderTM (Star Wars) en Avengers (Marvel).

Het steeds groter wordende sport&recreatie-onderdeel van Garmin ontwikkeld technologieën om een actieve levensstijl te stimuleren en te verrijken. Of de gebruiker nu hardloopt, fietst, zwemt, aan meerdere sporten doet of gewoon door de dag heen in beweging wil blijven, er is altijd een fitnessproduct van Garmin dat je helpt om je doel voor gezond blijven en bewegen te behalen.

Al enkele tientallen jaren verricht Garmin baanbrekend werk op het gebied van nieuwe apparaten en apps speciaal ontworpen voor mensen die een actief leven leiden. Garmin bedient vijf primaire sectoren, waaronder automobielindustrie, luchtvaart, sport en beweging, maritiem en recreatie buitenshuis. Ga voor meer informatie naar de virtuele perszaal van Garmin op garmin.com/newsroom, bel de afdeling Media Relations op 913-397-8200 of volg ons op facebook.com/garmintwitter.com/garmin, of youtube.com/garmin.

* Extra polsbanden en app-avonturen zijn compatibel met vívofit jr.-apparaten van de eerste generatie.

Zie Garmin.com/waterrating

Bij normaal gebruik; de levensduur van de batterij varieert afhankelijk van de gekozen prestaties en het gebruik

Zie Garmin.com/ataccuracy

Bij gebruik met een compatibele smartphone van AndroidTM 5 of AppleTM iOS 10; zie Garmin.com/ble

Over Garmin

Garmin International Inc. is een dochteronderneming van Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN). Garmin Ltd. is in Zwitserland opgericht en de voornaamste dochterondernemingen zijn gevestigd in de Verenigde Staten, Taiwan en Groot-Brittannië. Garmin en vívofit zijn geregistreerde handelsmerken en Toe-to-Toe is een handelsmerk van Garmin Ltd. of zijn dochterondernemingen.

Over Disney Consumer Products and Interactive Media

Disney Consumer Products and Interactive Media (DCPI) is het bedrijfsonderdeel van The Walt Disney Company (NYSE:DIS) dat de verhalen en personages van het bedrijf tot leven brengt via innovatieve en aantrekkelijke fysieke producten en digitale ervaringen in meer dan 100 categorieën, van speelgoed en T-shirts tot apps, boeken en computerspellen. DCPI omvat vier branches: Global Licensing, Disney Retail, Publishing and Digital Media, en Games, Apps, and Connected Experiences. Het onderdeel heeft fantastische ontwerpers van apps en games voor zich werken, experts op het gebied van licenties en de detailhandel, een toonaangevende winkel (Disney Store), kunstenaars en verhalenvertellers en technologen en brengt de magie van Disney in het dagelijks leven van gezinnen en fans over de gehele wereld.

Android is een handelsmerk van Google Inc. Apple is een handelsmerk van Apple Inc., dat in de V.S. en in andere landen geregistreerd is. Alle andere merken, productnamen, bedrijfsnamen, handelsmerken en dienstmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

STAR WARS en aanverwante producten en namen van personages zijn handelsmerken en/of auteursrechten van Lucasfilm Ltd. en/of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. © & TM Lucasfilm Ltd.

Mededeling over op de toekomstgerichte uitspraken

Deze publicatie bevat over op de toekomst gerichte uitspraken met betrekking tot Garmin Ltd. en zijn handel. Zulke uitspraken zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management. De op de toekomst gerichte gebeurtenissen en omstandigheden die in deze publicatie worden besproken zullen wellicht niet plaatsvinden en de feitelijke resultaten kunnen substantieel verschillen als gevolg van bekende en onbekende risicofactoren en onzekerheden waar Garmin mee te maken krijgt, waaronder, maar niet beperkt tot, de risicofactoren die worden genoemd in het jaarrapport voor het jaar dat 31 december 2016 is geëindigd in Formulier 10-K, dat door Garmin bij de Securities and Exchange Commission is gedeponeerd (dossiernummer 0-31983 bij de Commissie). Een kopie van Formulier 10-K is beschikbaar op http://www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Een op de toekomst gerichte uitspraak kan niet worden gegarandeerd. Op de toekomst gerichte uitspraken gelden alleen voor de datum waarop ze worden gedaan en Garmin neemt geen enkele verplichting op zich om een op de toekomst gerichte uitspraak openbaar te herzien of te wijzigen, of dat nu op basis is van nieuwe informatie, gebeurtenissen in de toekomst of andere zaken.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Garmin International Inc.
Mary Thompson Woodbury, 913-397-8200
media.relations@garmin.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr