13:39 uur 08-09-2017

Fiskars opent designtentoonstelling om de 50e verjaardag van iconische schaar met oranje handvaten te vieren

MADISON, Wisconsin–(BUSINESS WIRE)– Fiskars, ‘s werelds #1 Scissors Brand™, viert de 50e verjaardag van zijn beroemde Orange-handled Scissors™ door deze maand een tentoonstelling in het Helsinki Design Museum te openen, met kunstwerken van prominente internationale persoonlijkheden die de schaar gebruiken of erdoor zijn geïnspireerd. Sinds de introductie van de eerste schaar met een plastic handvat in 1967, heeft Fiskars wereldwijd meer dan een miljard scharen verkocht.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20170908005340/nl/

The iconic orange color is a happy coincidence. The first scissors prototype was produced with the m ... The iconic orange color is a happy coincidence. The first scissors prototype was produced with the machine that manufactured Fiskars juicers, which utilized the same color orange. In the final vote, orange beat black by 9 votes to 7. The color orange is now an official trademark color of Fiskars and a visual indicator of the brand, signaling quality, durability and design. (Photo: Business Wire)

De tentoonstelling zal beginnen met een VIP event op 7 sept en is toegankelijk voor het publiek van 8 sept t/m 29 okt 2017. Er zijn werken te zien die zijn geïnspireerd door de schaar van modeontwerpers Tracy Reese, Katie Ermilio en Martin Bergström; papierkunstenaars Eloise Corr Danch, Karen Bit Vejle en JUDiTH+ROLFE; illustrator Laura Ljungkvist; Grace Bonney van de blog Design*Sponge; designer Tuula Pöyhönen; en Berlijns kunstcollectief TAPE THAT.

“Deze tentoonstelling is een viering van de rol van de schaar als designklassieker die overal ter wereld wordt gebruikt en herkend. We willen de volgende 50 jaar inspireren,” zegt Vice President van Brand en Integrated Marketing bij Fiskars, Marika Orkamo.

Fiskars heeft het jubileum gevierd door consumentenverhalen te verzamelen van overal ter wereld via social media voor de jubileumdatum van 5 oktober 2017.

“Ieder paar van de Orange-handled Scissors™ heeft een eigen verhaal, of je nu verteld werd dat je ‘mama’s schaar’ niet mocht aanraken of dat ze vele generaties meegaan,” zei directeur van Fiskars Global Functional, Paul Tonnesen. “Wat is een betere manier om de Orange-handled Scissors™ te eren dan deze verhalen te delen met de wereld?”

Om meer te lezen over de 50e verjaardag van Orange-handled Scissors™ en de Helsinki Design Exhibit of om je verhaal te delen, bezoek dan ourscissors.fiskars.com.

OVER FISKARS

Sinds de oprichting in 1649 is Fiskars Group uitgegroeid tot een vooraanstaand bedrijf voor functionele en huishoudelijke producten met sterke merken waaronder Fiskars, Ittala, Gerber, Wedgewood en Waterford. Fiskars Group heeft medewerkers in 30 landen en is gevestigd in Finland. Met meer dan 1 miljard verkochte oranje scharen is Fiskars uitgegroeid tot ‘s werelds #1 scharenmerk. Fiskars stimuleert prestatie en zelfexpressie door zich te richten op innovatief gereedschap dat gemakkelijk te gebruiken is zodat tuinieren, koken en handwerken leuker worden. Bezoek www.fiskars.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Fiskars Amerikaanse
Blair Brophy
608-294-4532
blair.brophy@fiskars.com
of
F iskars Finse
Jessica Finnilä
+358 44 992 66 65
jessica.finnila@fiskars.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr