08:18 uur 05-04-2017

Mitto AG publiceert nieuw witboek met groeistrategieën door middel van A2P-berichten

ZUG, Zwitserland–(BUSINESS WIRE)– Mitto AG, een globale aanbieder voor mobiele SMS-berichten, heeft vandaag een nieuw witboek gepubliceerd, “Businessinnovatie door middel van A2P-berichten”. Het witboek, geschreven door Juniper Research, een wereldleider op het gebied van brancheonderzoek en data, biedt een volledig overzicht van hoe mobiele netwerkbeheerders, OTT’s en bedrijven A2P-berichten kunnen gebruiken en de geassocieerde use cases om bedrijven te doen groeien en meer opbrengst te realiseren.

De belangrijkste resultaten zijn:

  • Vertrouwdheid van de consument met tekstberichten breidt zich nu uit naar A2P, hetgeen suggereert dat de markt gereed is voor meer use cases.
  • A2P-berichten biedt mobiele netwerkbeheerders de mogelijkheid om een groeiend kosten-opbrengst tekort te compenseren dat wordt veroorzaakt door dalende kernopbrengst van spraak, P2P-berichten en data en verhoogde operationele uitgaven en investeringen.
  • Terwijl A2P-berichten in 2016 bijna $ 36,3 miljard aan verkeer genereerde, werd 31 procent daarvan niet in geld omgezet, in totaal bijna $ 11,9 miljard aan verloren opbrengsten voor mobiele netwerkbeheerders.
  • OTT-spelers gebruiken A2P-berichten intensief, en genereren miljarden aan verkeer per jaar tijdens hun gebruik van A2P-berichten voor 2FA (twee-factor authenticatie) en maken gebruikers die hun berichtentoepassing hebben genegeerd of van toestel zijn veranderd opnieuw betrokken.
  • Het grootste financiële voordeel dat A2P-berichten kan brengen aan OTT’s is content in de vorm van een alternatief afrekeningsmechanisme met de waarde van digitale inhoud betaald via de rekening van de exploitant die naar verwachting van $ 16,5 miljard in 2016 zal toenemen tot bijna $ 56,2 miljard in 2021, een gemiddelde jaarlijkse groei van 28 procent.
  • Consumenten geven de voorkeur aan SMS als communicatiemiddel met bedrijven via andere kanalen inclusief OTT-berichtenapps, Facebook/Skype en pushnotificaties direct naar de app van een bedrijf.

Het witboek sluit af met een aantal aanbevelingen van Juniper Research over de stappen die deze drie sectoren moeten nemen om de opbrengsten van A2P-berichten te verhogen. Deze omvatten de vereiste om carrier-grade berichten platforms te gebruiken of te werken met externe platformaanbieders die kunnen helpen het ‘grey route’-verkeer in te perken en het bereik te verhogen om een robuust en betrouwbaar globaal SMS-netwerk aan te bieden.

“Terwijl bedrijven weten dat de A2P-mogelijkheid bestaat, zien we vaak dat ze niet weten hoe hun eigen bedrijf hiervan kan profiteren”, stelt Andrea Giacomini, Managing Director, Mitto. “Daarom hebben we Juniper gevraagd om dit witboek te schrijven, om eenvoudige aanbevelingen te doen die bedrijven snel kunnen omzetten om direct resultaten te realiseren voor dit mechanisme.”

Het witboek is beschikbaar om te downloaden op http://go.mitto.ch/A2P_messaging_whitepaper.

Over Mitto

Mitto, gevestigd in Zug, Zwitserland en met kantoren overal ter wereld, verbetert de flexibele benadering van Mitto, zijn betrouwbare relaties met mobiele netwerkbeheerders en carrier-grade SMS-berichtenplatform conversies en verhoogt het de snelheid en betrouwbaarheid van globale mobiele communicatie voor de grootste OTT’s, bedrijven en mobiele netwerkbeheerders ter wereld. Bezoek voor meer informatie mitto.ch, volg ons op LinkedIn, Twitter of vind ons leuk op Facebook.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mitto AG
Louise Finlay, +1 305-343-9122
louise@mitto.ch

Check out our twitter: @NewsNovumpr