13:23 uur 16-09-2016

SAP en NTT versterken mondiale samenwerking

TOKIO–(BUSINESS WIRE)– SAP SE (NYSE:SAP) en Nippon Telegraph and Telephone Corporation (NTT) (NYSE:NTT) hebben vandaag de versterking aangekondigd van hun samenwerking in ‘Co-Innovation’, ‘Cross-Selling of Solutions’ en ‘Global Reference’.

SAP en NTT werken samen aan het integreren van de allernieuwste technologieën. Als het eerste project van dit initiatief voor de ondersteuning van veilig ondernemen in de transportindustrie hebben de twee bedrijven een oplossing ontwikkeld waarbij SAP’s Connected Transportation Safety-oplossingen (CTS) dat voertuiggerelateerde gegevens verzamelt en analyseert, combineert met NTT’s hitoe®, een stof voorzien van sensoren die samen met Toray Industries is ontwikkeld, en het NTT IoT analyseplatform dat biologische gegevens van de bestuurder, waaronder hartfrequentie en een waarde voor mentale moeheid levert. Het doel van het project is nauwkeurigere en realtime informatie verschaffen over het voertuig en de conditie van de bestuurder.

In samenwerking met Keifuku Bus Co. Ltd (Fukui, Japan) zullen SAP en NTT Group vanaf oktober 2016 een veldonderzoek uitvoeren dat is gericht op het aanbieden van de dienst vanaf januari 2017. De bedrijven zijn van plan om de oplossing in de Verenigde Staten en Europa uit te rollen.

“Wij vinden het een eer om een samenwerkingsverband aan te gaan met de NTT-groep, die verantwoordelijk is voor de grootste datacentra ter wereld,” aldus Rob Enslin, lid van het Executive Board van SAP SE en president van Global Customer Operations, SAP. “Dit samenwerkingsverband heeft een belangrijke impact op SAP om de keuze van de klant wat betreft het faciliteren van digitale transformatie te verbreden. De integratie van NTT’s allernieuwste technologieën en SAP’s revolutionaire oplossingen zal een impuls genereren die de gehele markt naar het volgende niveau zal brengen. Door op mondiale schaal nauw samen te werken, zullen NTT en SAP hun banden continu versterken om in een langetermijnperspectief door te gaan met de drie sleutelinitiatieven, waaronder Co-innovation, Global Partnership en SAP Solution Reference Customer.”

“NTT streeft ernaar bij te dragen aan de bedrijfstransformatie van hun zakelijke klanten door samen met partners diensten met hoge toegevoegde waarde te bieden.” aldus Jun Sawada, Senior Executive Vice President van NTT, “Mondiale samenwerking met SAP is een belangrijke stap voor het versterken van de concurrentiepositie in de snel veranderende ICT-markt. Door dit samenwerkingsverband kan NTT samen met de expertise en ervaringen van SAP de mogelijkheden om hun mondiale klanten te ondersteunen vergroten en de digitale transformatie van industrieën versnellen.”

Deze co-innovatieinspanning begon in Palo Alto, Californië en werd geleid door NTT Labs en SAP Labs China. SAP en NTT Group zijn van plan de co-innovaties op verschillende gebieden en met nieuwe technologieën voort te zetten en hun samenwerkingsverband uit te breiden door marketingpromotie wereldwijd.

SAP en NTT Group zijn overeengekomen hun samenwerking op het gebied van digitale activiteiten te verbeteren en hebben een nieuwe partner voor Industrial Revolution geformatteerd. Het belangrijkste doel voor 2016 is klanten naar de cloud brengen voor IoT en Industry 4.0.

Omdat het samenwerkingsverband niet beperkt is tot Industrial Revolution, versnellen beide bedrijven ook hun samenwerking rond particulier beheerde cloudoplossingen, zoals SAP HANA Enterprise Cloud, waardoor NTT’s datacentrum van wereldklasse wereldwijd op een hoger plan wordt gebracht. NTT is ook winnaar van de S/4 HANA Adoption Pinnacle Award 2016.

Daarnaast zullen NTT en SAP een mondiale referentie ontwikkelen die een universeel model zou kunnen worden. NTT is bezig met het opzetten van een businessplatform en IT-infrastructuur, om binnen de groep synergie te creëren. Om het proces te versnellen, gaat NTT de meest recente SAP-oplossingen gebruiken.

Over SAP

Als marktleider in applicatiesoftware voor ondernemingen zorgt SAP (NYSE: SAP) ervoor dat bedrijven van elke omvang en sectoren beter draaien. Van backoffice tot bestuurskamer, magazijn tot winkel, desktop tot mobiel apparaat stelt SAP mensen en organisaties in staat efficiënter samen te werken en het inzicht in het bedrijf effectiever te gebruiken om de concurrentie voor te blijven. Applicaties en diensten van SAP maken het voor meer dan 320.000 klanten mogelijk winstgevend te werken, zich continue aan te passen en duurzaam te groeien. Het bedrijf handelt onder het merk ‘SAP’ op de beurs van Frankfurt, de beurs van New York en andere belangrijke mondiale beurzen. Ga voor meer informatie naar www.sap.com.

Copyright© 2016 SAP SE of een bij SAP aangesloten bedrijf. Alle rechten voorbehouden.
SAP, het SAP logo en andere producten en diensten van SAP die in dit persbericht worden genoemd, alsmede hun respectievelijke logo’s, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SAP SE (of een aangesloten bedrijf van SAP) in Duitsland en andere landen. Andere bedrijfsnamen, logo’s, productnamen, etc. die hierin worden genoemd zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van de betreffende bedrijven.

Over Nippon Telegraph en Telephone Corporation (NTT)

NTT Group levert geavanceerde technologie en innovatieve oplossingen voor netwerken, softwarecommunicatie en cloudcomputing die bedrijven, overheden en gemeenschappen over de hele wereld helpen transformeren.
NTT Group zal handige, kwaliteit verhogende en betrouwbare diensten aanbieden om klanten te ondersteunen als een ‘value partner’ waarvoor hun klanten blijven kiezen. Momenteel vertrouwt 85% van de Fortune 100-bedrijven op de NTT Group als hun zakenpartner. NTT Group genereert meer dan $ 95 miljard aan jaarlijkse inkomsten, heeft meer dan 240 datacentra en meer dan 241.000 professionals in dienst, die werkzaam zijn in 87 landen. Ga voor meer informatie naar www.ntt-global.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersonen voor de media
Contactpersoon SAP Global PR
Jason Loesche
j.loesche@sap.com
of
SAP Japan Co., Ltd.
Kaori Suzuki, +81-(3) 6737-3880 (divisie switchboard); +81-80-1007-5933 (directe lijn)
Public Relations
kaori.suzuki@sap.com
of
Nippon Telegraph and Telephone Corporation
Public Relations Office
ntt-cnr-ml@hco.ntt.co.jp

Check out our twitter: @NewsNovumpr