09:47 uur 26-11-2015

Hyundai Motor Group laat droom van binnenlandse ontheemden uitkomen

SEOUL, Zuid-Korea–(BUSINESS WIRE)– De videoclips van Hyundai Motor Group, die hoop geven aan diegenen die hun thuisland missen, staan volop in de belangstelling.

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20151125005942/nl/

Op 5 november is de ‘Going Home campagne’ van Hyundai Motor Group gelanceerd. Hyundai heeft deze campagne opgezet om ontheemden te helpen en het herenigingsproject van Korea voort te zetten. Dit is een langgekoesterde wens van de eervolle directeur van Hyundai, Asan Chung Ju-yung.

De ‘Going Home campagne’ is gemaakt om ‘digitale bezoeken aan Noord-Korea’ mogelijk te maken gebaseerd op ‘creatieve technologie’, een combinatie van geavanceerde technologie en creativiteit. Door het gebruik van Vworld, 3D-restauratie en technologie van Hyundai levert dit een virtuele ervaring op van een bezoek aan de geboorteplaats van ontheemden. Deze campagne is van belang, omdat dit hen op een virtuele manier kan helpen om hun eenvoudige, maar onmogelijke droom te verwezenlijken.

De campagne is gestart met een 3D-restauratie van de geboorteplaats van Kim Gu-Hyeon, die niet meer bestaat. Alleen via Vworld is de plek van zijn oude huis nog terug te vinden. Om de reconstructie goed te kunnen doen, is hij twee maanden lang geïnterviewd. Zo hebben ze zijn geboorteplaats, oude woonhuis en de graven van zijn ouders digitaal kunnen opbouwen.

Gebaseerd op Vworld ( www.vworld.kr), het openbare ruimtelijke informatieplatform van het Ministerie van Land, Infrastructuur en Transport met exacte 3D-kaarten van Noord-Korea. Hyundai heeft voor deze campagne de eigen MnSoft-navigatie en 3D-restauratietechnieken gebruikt. Daarnaast is HMI (Human Machine Interface) simulatietechniek van het Hyundai Central Research Institute gebruikt om een nog betere weergave van de realiteit te maken. Moderne technieken op het gebied van ergonomie en exacte gevoeligheid met nieuwe apparaten zorgen voor een betere rijveiligheid en beleving. Bij deze campagne is deze techniek gebruikt om tijdens het virtuele bezoek van Kim de ervaring nog prettiger en realistischer te maken.

Na de enorme inspanning van Hyundai, zijn de landschappen, zoals straten, voetgangers, verkeersagenten, reclameborden, waterplassen en bloemen in 3D aan de auto toegevoegd. Kim leek tijdens het virtuele bezoek aan zijn geboorteplaats via het halfronde scherm van 28,2 x 6 meter verbaasd en geroerd tegelijk.

Deze campagne is opgezet als onderdeel van de wens van Hyundai om ontheemden na de hereniging weer naar hun geboorteplaats te brengen. En het laat meer dan eens de menselijke kant van Hyundai zien evenals de wens om de wereld beter te maken.

Kijk voor meer informatie en de videoclips over de ‘Going Home campagne’ op het YouTube-kanaal en de website van de Hyundai Motor Group.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Hyundai Motor Group
Park jong Hyun, +82-2-3464-2919

 

Check out our twitter: @NewsNovumpr