15:08 uur 03-09-2015

Starwood Hotels& Resorts introduceert Tribute Portfolio™ in Europa met Great Northern Hotel

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. (NYSE: HOT) heeft vandaag het debuut van Tribute Portfolio in Europa aangekondigd met de toevoeging van het Great Northern Hotel, een Tribute Portfolio Hotel. Tribute Portfolio, dat afgelopen april werd gelanceerd als Starwoods 10e merk, is een groep van excellente onafhankelijke hotels en resorts die zowel eigenaren als leden en gasten van  Starwood Preferred Guest ® (SPG ®) de mogelijkheid biedt om onafhankelijk te blijven (‘ Stay Independent‘). De ondertekening van het Great Northern Hotel – een historisch monument op King’s Cross in Londen – is een belangrijke stap in de wereldwijde uitrol van Tribute Portfolio en weerspiegelt de groeiende mondiale trend naar onafhankelijke, maar betrouwbare ‘high-end’ reiservaringen.

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: http://www.businesswire.com/news/home/20150903005705/nl/

The signing of the Great Northern Hotel – a historic King’s Cross London landmark – is a significant ... The signing of the Great Northern Hotel – a historic King’s Cross London landmark – is a significant step in the global roll-out of Tribute Portfolio and reflects the growing global trend for independent, yet dependable high-end travel experiences. (foto: Business Wire)

“We zijn verheugd om het Great Northern Hotel te verwelkomen als het eerste Tribute Portfolio hotel in Europa,” aldus Dave Marr, Global Brand Leader van Tribute Portfolio en Sheraton Hotels & Resorts. “Het hotel is ontworpen met nauwgezette aandacht voor details en wij zijn heel blij samen te werken met dhr. Jeremy Robson, hij blijft zijn onafhankelijke visie waarmaken.”

Tribute Portfolio arriveert in Londen
Het Great Northern is gelegen binnen het nieuwe Western Concourse van King’s Cross, op slechts 25 meter van het Eurostar-eindpunt op het station St. Pancras International, en is een van de mooiste luxe boutique hotels in de regio Groot-Londen. Nadat het voor het eerst werd geopend in 1854, is het hotel prachtig gerenoveerd en opnieuw ontworpen door de Victoriaanse bouwmeester Lewis Cubitt, waarbij de glamour en sierlijkheid van het buitengewone verleden van het gebouw eer wordt gedaan. De hoge plafonds en grote dubbele schuiframen in de kamers van Cubitt zorgen voor overvloedig natuurlijk licht, terwijl de vrolijke en charmante Couchette-kamers een innovatieve interpretatie zijn van een traditionele treinslaapwagon. De Wainscot-kamers, op de bovenste verdieping van het hotel, hebben een hoog plafond in de Mansarde-stijl en zijn bekleed met zwarte Amerikaanse walnoot lambrisering die, samen met een diepe auberginekleur, een verleidelijke sfeer oproepen.

Gasten van het Great Northern kunnen genieten van een verscheidenheid aan eetgelegenheden die de ambiance en de smaken van de Engelse keuken tot leven brengen. Plum + Spilt Milk, gelegen op de eerste verdieping die bereikt wordt via de originele grote trap van het hotel, biedt eenvoudige Britse gerechten met seizoensgebonden en zorgvuldig ingekochte ingrediënten. Het restaurant, dat zijn naam te danken heeft aan de levendige kleuren van de door de Flying Scotsman getrokken restauratierijtuigen, beschikt over 120 handgeblazen glazen hanglampen en bankmeubels, handgemaakt door Boffi uit Milaan. De GNH Bar, waarvan het design erop is gericht een van Europa’s meest glamoureuze spoorwegbars te zijn, komt direct uit op het station King’s Cross en is voorzien van geëtste spiegelplafonds, een golvend gevormde bar van tin en marmer en twee grote kristallen kroonluchters.

“Sinds onze lancering in 2013 is het Great Northern Hotel uitgegroeid tot een van de beste boutique hotels in Londen,” verklaarde Jeremy Robson, de eigenaar van het Great Northern Hotel, een Tribute Portfolio Hotel. “De restauratie van het pand was al vele jaren een droom van mij en samen met mijn uitstekende team ben ik er ongelooflijk trots op om iets van werkelijke waarde te hebben kunnen creëren: een bezienswaardigheid in Londen waar zowel bezoekers als Londenaren terecht kunnen. Vandaag wordt ons bekroonde hotel toegevoegd aan het Tribute Portfolio en de prestigieuze Starwood-collectie. We kijken ernaar uit om voort te bouwen op ons succes met dit krachtige merk, met behoud van alles wat het Great Northern tot een uniek en geliefd hotel maakt.”

Wij houden van wat we zien
Zoals bij alle hotels van het merk beschikt het Great Northern Hotel over een opmerkelijke selectie #ourlikes, een lijst bestaande uit opvallende momenten in het hotel die illustreren waarom de gasten er zo van houden om ‘onafhankelijk te blijven.’ Naast de typische hotelbrochure belichten deze sociaal ingewonnen vignetten de geheime plekken, must-sees en onmisbare ervaringen in elk Tribute Portfolio Hotel.

De #ourlikes van het Great Northern Hotel omvatten:

  • De opvallende architectuur van de buitenzijde van het gebouw;
  • De luxe Cubitt-kamer, vernoemd naar de bouwmeester van het hotel, met Jieldé-tafellampen aan weerszijden van het bed;
  • De speelse bagage- en deurkaarten die tekeningen in klassieke lijnen van portiers en andere opmerkelijke hotelkenmerken bieden;
  • De King’s Cross Kiosk, met heerlijke broodjes met gebraden vlees die geproefd moeten worden;
  • De op elke verdieping gelegen zelfbedieningspantry, waar gasten zich kunnen voelen alsof ze gewoon thuis zijn;
  • Plum + Spilt Milk restaurant, met heerlijke Britse gerechten in een omgeving die uitgesproken gericht is op design;
  • De GNH Bar met zijn gezellige nachtleven in een stijlvolle omgeving, en karakteristieke Lady Violet cocktail, een eerbetoon aan een voormalige bewoner uit de gloriedagen van het hotel.

“Tribute Portfolio is slechts het meest recente voorbeeld in de lange geschiedenis van merkinnovatie, ontwerpleiderschap en toonaangevende wereldwijde high-end aanwezigheid van Starwood,” merkte Michael Wale, President, Starwood Hotels & Resorts, Europa, Afrika en het Midden-Oosten, op. “Onze missie is om te zorgen voor geweldige hotels op prachtige bestemmingen voor onze SPG-leden die samen meer dan de helft van alle Starwood-verblijven uitmaken.”

Onafhankelijk van aard
Tribute Portfolio, dat een antwoord is op het verlangen van zowel gasten als eigenaren om onafhankelijk te blijven ( Stay Independent), maakte zijn debuut in april 2015 met zijn eerste hotel, het Royal Palm South Beach Miami en kondigde onlangs twee nieuwe toekomstige locaties aan, Coral Gables, FL en Ft. Lauderdale, FL. Tribute Portfolio is stevig verankerd in de hogere klassen van de viersterren categorie en laat eigenaars van opmerkelijke hotels hun onafhankelijke geest behouden, terwijl ze profiteren van de krachtige distributie, loyaliteit en verkoopplatforms van Starwood.

Starwood heeft als doel om het merk tot 2020 uit te breiden met 100 hotels, met locaties op veelgevraagde bestemmingen en markten waar de SPG-leden reizen. Voor meer informatie en om Tribute Portfolio te volgen, kunt u terecht op  www.tributeportfolio.com.

# # #

Over Tribute Portfolio
Tribute Portfolio, een debuut van Starwood Hotels & Resorts, bestaat uit uitzonderlijke onafhankelijke hotels over de hele wereld en biedt gasten en eigenaren de mogelijkheid om onafhankelijk te blijven (‘Stay Independent’). Van boutique resorts tot hotels met stedelijke bestemmingen, kunnen gasten genieten van toegang tot uitstekende viersterren hotels uit de hogere klasse met een onafhankelijke geest, terwijl ze kunnen profiteren van het bekroonde Starwood Preferred Guest-programma (SPG). Het Tribute Portfolio merk werd gelanceerd in april 2015 als Starwood’s 10e merk en tweede collectie van onafhankelijke hotels en Starwood is van plan om het merk tot 2020 uit te breiden tot 100 hotels. Voor meer informatie over Tribute Portfolio kunt u terecht op  www.tributeportfolio.com. Volg ons om onafhankelijk te blijven (Stay Independent):  @TributePortfolio op Instagram,  @TributePRTFLO op Twitter, www.tumblr.com/TributePortfolio en  www.facebook.com/TributePortfolio.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersonen voor de media:
Julien Guitard, tel. +32 2 204 5160
Associate Director Communications – Europa, Afrika en het Midden-Oosten
Starwood Hotels & Resorts
Julien.Guitard@starwoodhotels.co m
www.starwoo dmediacentre.com
of
Nicola McShane, +44 (0) 20 7290 7105
Acting Regional Director Communications – West-Europa
Starwood Hotels & Resorts
Nicola.Mcshane@starwoodhotels.co m
www.starwoo dmediacentre.com
of
Louise Toye, +44 (0)207 290 7107
Director of Communications – VK en Ierland
Starwood Hotels & Resorts
Louise.Toye@starwoodhotels.com< br/>www.starwo odmediacentre.com
of
Tabitha Russell / Georgia Lowther, +44 (2) 208 600 3600
Sauce Communications
Tabitha@saucecommunications.com / Georgia@saucecommunications.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr