11:23 uur 04-08-2015

HTA op zoek naar marketingdiensten

HONOLULU–(BUSINESS WIRE)– De Hawaii Tourism Authority (HTA), het toerismebureau van de staat, schrijft een verzoek om offertes uit voor diensten ten behoeve van externe marketing en promotie van de eilandengroep als reisbestemming in de volgende belangrijke markten: Oceanië, Korea, China, Europa en Zuidoost-Azië.

De HTA zoekt een aanbieder voor iedere regio en selecteert het bedrijf op basis van kwalificaties en het vermogen tot het verlenen van veelomvattende marketingdiensten ten behoeve van de Hawaïaanse eilanden. De primaire focus ligt daarbij niet op het verspreiden van reclame, wat slechts een aspect van de gevraagde diensten is. Andere diensten waar de HTA om vraagt zijn:

  • Ontwikkeling en implementatie van een merkmanagementplan dat het aantal reizen naar de Hawaïaanse eilanden en de uitgaves aldaar verhoogt.
  • Integratie van activiteiten in de reisbranche met veelzijdige, traditionele en niet-traditionele middelen.
  • Ontwikkeling en het faciliteren van samenwerkingen of andere banden binnen de Hawaïaanse toerismesector.
  • Promotie van Hawaii als plek voor bijeenkomsten, vergaderingen en bedrijfsuitjes.

HTA Issues RFPs for Destination Marketing Management and Representation Services

 

HONOLULU–(BUSINESS WIRE)– The Hawaii Tourism Authority (HTA), the state’s tourism agency, is releasing a request for proposals (RFP) for external destination marketing management and representation services for each of the following major market areas: Oceania, Korea, China, Europe, Taiwan and Southeast Asia.

The HTA is seeking a contractor in each market and will select the company determined to be the most qualified and capable of providing a full range of comprehensive marketing services for the Hawaiian Islands. Advertising placement is not the primary focus of the contract, and is only one aspect of services being solicited, which include:

  • Developing and deploying a brand management plan that drive visitation and increase expenditures for the Hawaiian Islands;
  • Integrating activities with travel trade and consumers through multi-faceted, traditional and non-traditional means;
  • Developing and facilitating partnerships or other relationships with Hawaii’s visitor industry; and
  • Promoting Hawaii as a meetings, conventions and incentives destination.

The new contracts under these RFPs will have a start date of Jan. 1, 2016 and will replace current contracts for Oceania, Korea, China, Europe and Taiwan. The Southeast Asia RFP represents a new contract and will have a start date of Nov. 1, 2015.

RFPs will be available for download at www.hawaiitourismauthority.org (click on the “Request for Proposals” link) from Aug. 3, 2015. Timelines and deadlines for each market are noted in the respective RFPs and may be amended as necessary. Respondents are encouraged to review information on the HTA website for additional background.

Inquiries for all RFPs should be directed to HTA’s procurement officer, Ronald Rodriguez, at 1801 Kalakaua Avenue, Honolulu, Hawaii 96815, by telephone at (808) 973-2251, or email at ronald@gohta.net.

To learn more about each market and the outlook for Hawaii’s visitor industry, check out the 2015 Hawaii Tourism Conference Aug. 27-28 at the Hawaii Convention Center. For more information and to register, visit the HTA’s conference website.

Contacts

for Hawaii Tourism Authority
Julie Kaneko, 808-523-8802
julie@strykerweiner.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr