16:42 uur 29-06-2015

Amcor en Kezzler kondigen wereldwijde samenwerking op het gebied van geserialiseerde verpakkingen voor consumentenbetrokkenheid en het bestrijden van vervalsingen.

Amcor (ASX:AMC), een wereldleider op het gebied van flexibele en
harde plasticverpakkingen en Kezzler AS, een leider op het gebied van
serialisatie van bedrijfsdiensten, hebben vandaag een globale
samenwerking aangekondigd om klanten een geavanceerde
verpakkingsserialisatie te bieden met volledige service, ondersteund
door een cloudplatform. Het nieuwe product, MaXQ, biedt eigenaren van
merken unieke identificatiecodes die worden afgedrukt op iedere
verpakking. De dynamische codes kunnen worden gebruikt voor digitale
consumentenbetrokkenheid, bestrijding van vervalsingen, track and trace,
en andere activiteiten.

Amcor’s leiderschap op het gebied van verpakkingsinnovatie in combinatie
met de bewezen technologie van Kezzler maakt de weg vrij om iedere
verpakking uniek en interactief te maken. De unieke codes worden
gegenereerd en afgedrukt op iedere verpakking, en integreren naadloos
met de bestaande toeleveringsketen van de klant.

Marco Hilty, Vice President Marketing en R&D van Amcor Flexibles
Europe
en America stelde, “Onze klanten willen hun klanten meer
gepersonaliseerde ervaringen bieden. En onze klanten moeten in
toenemende mate actie ondernemen tegen de vervalsing van hun producten.
We zijn erg blij om samen te werken met Kezzler om iedere verpakking een
unieke digitale identiteit te geven, om in deze behoeften te voorzien.”

MaXQ stelt merkeigenaren in staat om een unieke, geserialiseerde code af
te drukken op iedere verpakking, die kan worden uitgelezen met een
smartphone, of verstuurd via SMS. Merkeigenaren en consumenten kunnen
direct verifiëren of een product authentiek is of een vervalsing. De
codes kunnen ook worden gebruikt voor een aantal activiteiten op het
gebied van consumentenbetrokkenheid; zoals wedstrijden, directe prijzen,
loyaliteitsprogramma’s, en klantenfeedback. Merkeigenaren hebben
volledige vrijheid en interacties kunnen op maat worden gemaakt voor de
consument. De informatie gegenereerd wanneer consumenten interacties
hebben met de codes biedt merkeigenaren waardevolle marktinzichten.

De CEO en oprichter van Kezzler, Magnar Loeken stelde, “De samenwerking
met een van de meest gerespecteerde verpakkingsbedrijven ter wereld
getuigt van de kwaliteit van de technologieën en diensten die we jaren
lang hebben ontwikkeld. We geloven dat MaXQ de complexiteit van
serialisatiediensten zal elimineren. Amcor en Kezzler bieden een
naadloos geïntegreerde dienst die afdruke- en IT-operaties omvat, zodat
merkeigenaren zich volledig op hun merken en consumenten kunnen
concentreren in plaats van op logistiek.”

MaXQ codes, die kunnen worden uitgedrukt als QR, alfanumeriek, of
streepjescodes, worden bij Kezzler met meer dan 1 miljard per minuut
gegenereerd en afgedrukt met industriële snelheid door Amcor. De
dynamische codes worden geactiveerd door merkeigenaren en kunnen worden
beheerd via het bewezen technologieplatform van Kezzler.

MaXQ biedt een unieke oplossing voor FMCG merkeigenaren waar standaard
QR-codes historisch ontoereikend zijn geweest. “Standaard QR-codes op
verpakkingen zijn statisch en bieden weinig dynamische inhoud. Dezelfde
code wordt op miljoenen verpakkingen afgedrukt en leidt de consument in
de meeste gevallen gewoon naar een statische internetpagina,” zei Marco
Hilty. “MaXQ-codes maken iedere verpakking uniek en bieden de consument
relevante toepassingen en echte waarde die hij ervaart wanneer de
verpakking wordt gescand. MaXQ personaliseert de gebruikerservaring, en
motiveert de consument om betrokken te blijven het merk te blijven.”

MaXQ is beschikbaar voor alle verpakkingsoplossingen van Amcor, van
flexibele en harde plasticverpakkingen voor de voedsel-, drank-,
gezondheids-, huis en persoonlijke verzorging en tabakindustrie.

Voor meer informatie over MaXQ kunt u terecht op www.amcor.com/MaXQ

Over MaXQ

MaXQ biedt bedrijven een compleet serialisatiesysteem, met meerdere
voordelen en functies.

  • SNEL, ZEKER EN SCHAALBAAR — Codes worden gegenereerd,
    afgedrukt en beheerd op een industrieel niveau; codes worden
    geactiveerd door merkeigenaren tijdens iedere fase in de
    toeleveringsketen.
  • MEERVOUDIG GEBRUIK — Een enkele code kan een product traceren,
    vervalsingen bestrijden, consumentenbetrokkenheid vergroten door
    innovatieve marketingcampagnes en waardevol marktinzicht in real-time
    vergaren.

Voor meer informatie over MaXQ kunt u terecht op: www.amcor.com/MaXQ

Over Kezzler

Kezzler AS is een wereldleider op het gebied van serialisatietechnologie
en operatieplatforms ontworpen voor de industrie, opgericht in 2001.
Voor meer informatie over Kezzler kunt u terecht op www.kezzler.com.

Over Amcor

Amcor (ASX: AMC) past kunst en wetenschap toe om verantwoordelijke
verpakkingsoplossingen te creëren die de producten die mensen in het
dagelijks leven gebruiken te verbeteren. Met wereldwijde
leiderschapsposities op het gebied van verpakkingen van flexibele en
hard plastics wijdt Amcor zich elk jaar aan innovatie om nieuwe en
betere manieren te ontwikkelen om essentiële producten zoals voedsel,
dranken, medicijnen, medische hulpmiddelen, persoonlijke en
huishoudelijke goederen te beschermen. Het hoofdkantoor van Amcor
bevindt zich in Melbourne, Australië en het bedrijf heeft wereldwijd
27.000 mensen in dienst en vestigingen in 43 landen. Ga voor meer
informatie naar www.amcor.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Check out our twitter: @NewsNovumpr