18:43 uur 23-06-2015

Guillaume Jesel benoemd tot Senior Vice President/Global General Manager van TOM FORD BEAUTY

NEW YORK – (Business Wire)

The Estée Lauder Companies Inc. (NYSE: EL) heeft deze week bekendgemaakt dat Guillaume Jesel is aangesteld als Senior Vice President/Global General Manager van TOM FORD BEAUTY. In deze functie leidt hij het wereldwijde schoonheidsmerk, werkt hij direct samen met Tom Ford, President en CEO van TOM FORD INTERNATIONAL, en legt hij verantwoording af aan John Demsey, Group President van The Estée Lauder Companies.

“Guillaume is ongelooflijk,” verklaart Tom Ford. “Een groot talent, een briljante zakenman en een geweldige leider. Ik ben razend enthousiast dat hij nu de Global General Manager van TOM FORD BEAUTY is. Door zijn loopbaan bij The Estée Lauder Companies en zijn carrière heeft hij een grondig begrip van de wereldwijde schoonheidsindustrie opgedaan. Zijn ervaring is van onschatbare waarde, vooral nu we producten in China gaan lanceren en we onze internationale activiteiten blijven uitbreiden.”

“Guillaume heeft al een grote impact op het merk gehad, en we zijn ervan overtuigd dat door zijn leiderschapskwaliteiten en zijn ervaring in de wereld van cosmetica ons merk zal uitgroeien tot een enorm succes,” geeft John Demsey te kennen.

Guillaume werkt al 14 jaar bij The Estee Lauder Companies en bekleedde een aantal senior functies, waaronder Vice President, Global Makeup Marketing voor het merk Estée Lauder, en Senior Vice President van Global & North-America Marketing, M•A•C Cosmetics. Toen hij actief was bij M•A•C speelde Guillaume samen met het directieteam een integrale rol bij het vormgeven van de merkstrategie. Zijn uitgebreide ervaring omvat onder meer ruim 50 jaarlijkse lanceringen van M•A•C, en de leiding over de producten- en consumentenmarketing. Hij leidde ook de baanbrekende samenwerkingsverbanden met de modewereld en de popcultuur van het merk, het vestigen van het merk als leider in de sociale media, en hij heeft bijgedragen aan het succes van de opzienbarende Viva Glam campagnes ter ondersteuning van het M•A•C AIDS Fonds. Voordat hij bij het bedrijf kwam werken bekleedde hij marketingfuncties met steeds grotere verantwoordelijkheid bij de Lancôme-divisie van L’Oréal.

Over TOM FORD BEAUTY

TOM FORD BEAUTY is opgericht in 2005 en wordt verkocht in meer dan 61 landen. Het bedrijf omvat geuren voor kenners, zoals Tom Ford Black Orchid, Tom Ford Noir en de Tom Ford Private Blend-collectie. In 2012 stortte TOM FORD BEAUTY zich ook op de markt voor kleuren met een compleet assortiment kleur- en huidbehandelingen ontworpen om een sensuele kleur op de perfecte basis te bereiken: vlekkeloze eigenschappen en een stralende huid. Ook nu blijft het merk luxe en smaak voor wereldwijde prestigieuze schoonheid herdefiniëren.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Tom Ford Beauty
voor de pers
Katherine Holmes, 212-572-5438
kaholmes@tomfordbeauty.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.