02:09 uur 23-10-2025

Picsart, Gen Z’s favoriete platform voor het maken van digitale content, neemt LinkedIn-creators mee naar het kasteel van Dracula voor de Halloween-campagne “Why Your Marketing Sucks”

LONDEN & MIAMI–(BUSINESS WIRE)– Picsart, ’s werelds toonaangevende platform voor digitale creatie, kondigt de lancering aan van zijn nieuwe Halloween-campagne en ebook: Why Your Marketing Sucks: een sterk visuele, humoristische handleiding over de engste fouten die marketeers maken en hoe je die kunt vermijden.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20251022004734/nl/

Why Your Marketing Sucks Ebook by Picsart

Why Your Marketing Sucks Ebook by Picsart

De campagne, die loopt van 15 tot en met 31 oktober, combineert horrorverhalen met praktische marketingtips en -expertise. Centraal in de campagne staat het ebook Why Your Marketing Sucks dat mede is ontwikkeld door Picsart en vijf toonaangevende marketinginfluencers van LinkedIn tijdens een exclusieve merkreis naar Transsylvanië, waar zij een bezoek brachten aan kasteel Bran — dat wordt gezien als het thuis van Graaf Dracula zelf

Mikayel Vardanyan, COO en medeoprichter van Picsart, zegt: “Gen Z vertegenwoordigt meer dan 25% van de huidige beroepsbevolking. Picsart ondersteunt deze doelgroep al 15 jaar — meer dan de helft van onze gebruikers zijn loyale Gen Z-consumenten — en we blijven hen een creatieve thuisbasis bieden, zowel voor plezier als werk, terwijl ze doorgroeien naar een nieuwe levensfase. Deze campagne is bedoeld om op een leuke en leerzame manier waarde te bieden aan de nieuwe generatie marketeers.”

Een creatieve primeur voor B2B-marketing

Van 8 tot 11 oktober 2025 ontving Picsart de vijf influencers terwijl zij door Roemenië reisden. De ervaring begon op het kantoor van Picsart in Boekarest, waar de makers het team ontmoetten, genoten van themagebakjes en het programma bespraken voorafgaand aan de reis. Daarna reisde de groep naar de regio Transsylvanië voor twee dagen. Eerst naar Braşov voor marketingvergaderingen, waar alle bijdragen van de influencers aan het ebook zijn geleverd, en daarna naar Bran voor een privé‑diner en een exclusieve after‑hours tour door Kasteel Bran (het kasteel van Dracula): een sfeervolle locatie die de vampierthema‑toon en gotische vormgeving van de campagne inspireerde.

Hoewel influencer­reizen vaak voorkomen voor makers op Instagram en TikTok, hebben maar weinig merken specifiek een reis georganiseerd voor influencers op LinkedIn — ondanks dat 8 van de 10 B2B‑marketeers aan het platform de voorkeur geven, zoals Tagembed benadrukt in zijn rapport Top LinkedIn Statistics to Drive Engagement & Growth in 2025. Picsart ontwikkelde de campagne met de nadruk op echte co‑creatie, in plaats van traditionele promotie via content op het account van een influencer. Picsart nodigde een geselecteerde groep LinkedIn‑makers uit om in real time samen te werken, en iets te bouwen dat andere marketeers kunnen gebruiken: een volledig ebook dat zowel vermaakt als leerzaam is.

“Dit soort inhoud is zo belangrijk om uit te dragen, want zelfs als je marketing niet waardeloos is, is het heel gemakkelijk om vast te blijven zitten in comfortabele manieren waardoor je stagneert. Uitdagen wat je doet kan je op meerdere manieren beter maken,” zegt Rebecca Shipton, Rebecca Shipton, expert in organische social media en een van de coauteurs van het ebook.

“We weten dat marketing snel verandert — trends, adviezen en updates verschijnen dagelijks. Het is makkelijk om het gevoel te hebben achter te lopen en niet te weten wat de moeite waard is om te volgen. Daarom is dit ebook belangrijk. Het is niet zomaar een lijst met tips. Het is een verzameling eerlijke, praktische waarheden die je normaal niet online ziet,” aldus Allanah Micallef, persoonlijk branding­expert en coauteur van het ebook.

Over Why Your Marketing Sucks: Een griezelige overlevingsgids voor de moderne marketeer

Uitgebracht op 15 oktober, is Why Your Marketing Sucks een door Halloween geïnspireerde marketinghandleiding die de focus richt op veelvoorkomende marketingvalkuilen en uitlegt hoe je deze kunt aanpakken, en dat alles in de visueel creatieve stijl waar Picsart om bekendstaat.

Elk hoofdstuk behandelt de “engste marketingfout” binnen een specifieke niche, en hoe je die kunt oplossen — besproken door enkele van de meest herkenbare makers op LinkedIn:

  • Rebecca Shipton — Social Media: How to Revive an Audience (Hoe je je publiek nieuw leven inblaast)
  • Sophie Miller — Content: How to Lure Them to Your Lair (Hoe je ze naar je schuilplaats lokt)
  • Ashleen Narula — Community Building: How to Cultivate Your Coven (Hoe je je eigen heksenkring opbouwt)
  • Eleshea Williams — Nonprofitmarketing: Raising Spirits and Funds (Geesten én fondsen oproepen)
  • Allanah Micallef — Personal Branding: How to BRANd Yourself (Hoe je jezelf BRANdt)

Aanvullende hoofdstukken behandelen AI in marketing, campagne-uitvoering en influencerstrategie, en zijn gemaakt in samenwerking met het interne team van Picsart. Visueel heeft het e-book een gotische uitstraling, in combinatie met typografie van Monotype, waardoor het een leermiddel en een gratis, informatief stuk voor marketeers is.

De campagne Why Your Marketing Sucks is gelanceerd op de LinkedIn- en Instagram-kanalen van Picsart, via e-mail, een speciale landingspagina en de sociale mediakanalen van de betrokken creators. Het ebook is gratis te downloaden via https://picsart.com/why-your-marketing-sucks/. De campagne loopt tot en met 31 oktober, met een hoogtepunt op Halloween zelf.

Over Picsart

Picsart is een erkend AI-gedreven platform dat creatieve onafhankelijkheid mogelijk maakt in een wereldeconomie die steeds meer wordt aangestuurd en beïnvloed door content. Al meer dan 15 jaar groeit Picsart mee met — en ondersteunt het — de volgende generatie verhalenvertellers: Gen Z digital natives. Zij kunnen zonder beperkingen of barrières op grote schaal ontwerpen, merken bouwen en creëren. Met ruim 130 miljoen maandelijks actieve gebruikers en meer dan 2 miljard downloads, is Picsart hard op weg om de creatieve motor te worden achter de markt van 750 miljard dollar aan kleine bedrijven, ondernemers en merken. Het platform biedt een reeks innovatieve en intuïtieve tools en oplossingen die het creatieve proces, marketing en reclame volledig vernieuwen. Nu creativiteit steeds centraler staat in identiteit, invloed, ondernemerschap en winstgevendheid, is Picsart hét platform voor schaalbare, zelfgestuurde storytelling in een economie waarin content centraal staat.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mediacontact:

Katie Russo, ThroughCo Communications

krusso@throughco.com
501-282-5069

Check out our twitter: @NewsNovumpr