01:38 uur 19-08-2025

Xsolla komt opnieuw naar Devcom & Gamescom 2025 met alles wat ontwikkelaars nodig hebben om games in een cross-platform wereld te bevorderen

Dit verstevigt de toekomst van monetisatie, verdeling en ontdekking van games in elk platform

KEULEN, Duitsland–(BUSINESS WIRE)– Xsolla, een wereldwijd handelsbedrijf dat ontwikkelaars helpt om hun games te lanceren, te laten groeien en te gelde te brengen, komt opnieuw naar de Devcom Developer Conference & Gamescom 2025, het evenement dat als wereldtopper geldt voor computer- en videogames en van 18 augustus tot 22 augustus in Keulen, Duitsland, EU, wordt gehouden. Tijdens het evenement van dit jaar zal Xsolla nieuwe en verbeterde oplossingen onthullen, ontworpen om gamemonetisatie te versnellen, wereldwijd bereik verder uit te breiden en cross-platform activiteiten te vereenvoudigen voor ontwikkelaars en uitgevers van elke omvang.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250818962360/nl/

Graphic: Xsolla

Graphic: Xsolla

Voortbouwend op de productuitbreidingen van 2024, zal Xsolla’s demonstratie van 2025 belangrijke updates en nieuwe aanbiedingen in haar hele ecosysteem onthullen. Hoogtepunten zijn onder andere de Xsolla SDK voor cross-platform ontwikkeling en Xsolla Web Shop & Publishing Suite, die nu uitgebreide functies aanbieden voor catalogusbeheer, monetisatie en wereldwijd bereik zonder dat hiervoor codes nodig zijn. Xsolla’s betaaloplossingen zijn eveneens regionaal uitgebreid, met gelokaliseerde methoden in Europa, Azië en het Amerikaanse continent, via Xsolla Pay Station, die de gebruikerservaring en de omrekeningskoersen verbetert. Xsolla Cloud Gaming werd aan upgrades onderworpen om ogenblikkelijke toegang, analyse in realtime en nieuwe monetisatiemodellen mogelijk te maken.

“Nu de wereldwijde sector van gameontwikkeling verder groeit en evolueert, vertonen ook evenementen in persoonlijke aanwezigheid eenzelfde trend, waar we de aandacht richten op het bevorderen van gemeenschapszin en samenwerking,” aldus Berkley Egenes, Chief Marketing & Growth Officer van Xsolla. “Dankzij ons uitzonderlijke team en onze gewaardeerde sectorpartners, zijn onze evenementen veranderd in dynamische platformen om inzichten te delen, uitdagingen te bespreken en samen oplossingen te verkennen. Dit jaar breiden we onze aanwezigheid in Keulen meer uit dan ooit voordien, door in nieuwe ruimtes actief te worden en innovatieve manieren aan te wenden om alles te demonstreren wat gameontwikkelaars nodig hebben om zich te lanceren, te groeien en in 2025 maar ook daarna succes te boeken.”

Planning van de Xsolla sprekerssessies:

Wanneer: Maandag, 18 augustus, 11.15 uur – 11.45 uur a.m. CET

Locatie: Podium 2 – Mobile Track, Confex Level 1

Onderwerp: In het nieuwe tijdperk van mobiele games een weg vinden temidden voortdurende beleidswijzigingen

De sector van mobiele games is flink aan het bijbenen aan de hand van een aantal nieuwe regelgevingen en updates met betrekking tot de Digital Markets Act (DMA) en rechterlijke uitspraken in de V.S., die zeer binnenkort ook door andere geografische gebieden worden gevolgd. Ontwikkelaars winnen nu door unieke aanbiedingen en DTC-ervaringen te creëren, terwijl ze de beleidslijnen volgen met de app stores en de regelgevingen van in hun lokale markten. Kom luisteren naar Sam Gaglani, Executive Vice President of Global Business Development van Xsolla, die door experts van de sector wordt bijgestaan, om te weten te komen op welke manier winnende strategieën te ontwikkelen terwijl u nieuwe beleidslijnen voor app stores en regionale regelgevingen toepast.

Wanneer: Maandag, 18 augustus, 15.15 uur – 15.45 uur p.m. CET

Locatie: Podium 2 – Mobile Track, Confex Level 1

Onderwerp: Als u platformvergoedingen niet erg vindt, waarom dan nog moeite doen voor D2C?

D2C gaat om veel meer dan 30% op platformvergoedingen besparen. Het gaat om de manier waarop u LiveOps buiten de in-game store bevordert. Kom luisteren naar Tim Kravchenko, Product Manager van Xsolla, om te weten te komen hoe u gepersonaliseerde aanbiedingen, evenementen en leaderboards kunt gebruiken om engagement en inkomsten te bevorderen, terwijl u via Xsolla’s LiveOps Management Suite volledige controle behoudt.

Wanneer: Maandag, 18 augustus, 16.45 uur – 17.15 uur p.m. CET

Locatie: Podium 2 – Mobile Track, Confex Level 1

Onderwerp: De verschuiving in de mobiele markt grijpen: waarom nu handelen

Wat willen gameontwikkelaars in 2025? De DTC-ervaring van begin tot einde bezitten, van ad unit tot download en in-game aankopen. Of u nu een mobiele game of een pc-game aan het maken bent, dankzij een shopervaring kunnen ontwikkelaars en studio’s spelers erbij betrekken en echte resultaten bevorderen. De regelgevingen waren voortdurend aan het veranderen en zullen hoogstwaarschijnlijk in de toekomst in Europa en andere regio’s worden bijgewerkt om gameontwikkelaars toegang en kansen te bieden om gebruikers echte DTC-ervaringen aan te bieden. Gehost door Artem Liubutov, VP of Monetization Products & Solutions van Xsolla, kunnen de aanwezigen de beste praktijken aanleren om op de nieuwe regelgevingen en kansen voor pc-, mobiele en webgames te kapitaliseren, nieuwe gebruikers te werven, meer waarde te creëren en hogere LTV te verwezenlijken, om zo een succesvolle bedrijfsactiviteit tot stand te brengen die meer winstgevende groei genereert.

Wanneer: Dinsdag, 19 augustus, 15.15 uur – 15.45 uur p.m. CET

Locatie: Podium 4, Confex Level 1

Onderwerp: Wat zijn de trends in de wereldwijde markten voor onafhankelijke en mid-tier games?

Het aantal onafhankelijke en mid-tier games neemt gestaag toe en lijkt overal ter wereld in stijgende lijn te gaan. Er bestaan belangrijke mogelijkheden voor game in de regio om succes te boeken door de trends en het stijgende traject van de sector in EMEA te volgen en te benutten. Kom luisteren naar Chris Hewish, voorzitter van Xsolla, die nieuwe trends, inzichten en kansen voor ontwikkelaars in 2025 bespreekt, zeker nu we ons voorbereiden op een jaar van groei in 2026.

Planning van ‘Ask Me Anything’-sessies gehost door Xsolla:

Wanneer: Woensdag, 20 augustus, 14.00 uur – 15.30 uur p.m. CET

Locatie: Xsolla Riverside Hub, Hyatt Regency Hotel

Onderwerp: De uitgavehandschoen overleven – Redlining van contracten voor onafhankelijken

Kom luisteren naar Manny Hachey en René Otto (advocaat en oprichter van Deviant Legal) voor een praktische workshop waarin uw vaardigheden op gebied van uitgavecontracten op de proef worden gesteld. U werkt er in teams om uw contracten uit het echte leven te ontleden, rode vlaggen op te sporen en te leren hoe u de rechten en inkomsten van uw studio kunt beschermen. Deze sessie verrijkt u met de nodige juridische knowhow, kritisch denken en vertrouwen om als een professional door uitgave- en licentieovereenkomsten te navigeren, ongeacht of het sluiten van akkoorden voor u nieuw is ofwel of u enkel uw redlining-vaardigheden verder wilt aanscherpen.

Wanneer: Donderdag, 21 augustus, 11.00 uur – 12.15 uur p.m. CET

Locatie: Xsolla Riverside Hub, Hyatt Regency Hotel

Onderwerp: Een grenzenloos gamingecosysteem uitbouwen: beleid, platformen & spelen

Dit panel verkent hoe samenwerking tussen openbaar en privé, regelgevende duidelijkheid en platforminnovatie voor ontwikkelaars en studio’s wereldwijde mogelijkheden vorm geven. Er komen inzichten aan bod uit de VAE-, de UK- en de EU-markten, met aandacht voor monetisatie, markttoegang en strategieën voor schaalvergroting voor de toekomst. In een specifiek deel van de sessie wordt ook op relocatiemogelijkheden naar Dubai ingegaan, en hoe de regering op actieve wijze internationale studio’s ondersteunt door middel van infrastructuur, financiële stimulansen en gestroomlijnde set-upprocessen.

Wanneer: Donderdag, 21 augustus, 13.00 uur – 13.30 uur p.m. CET

Locatie: Xsolla Riverside Hub, Hyatt Regency Hotel

Onderwerp: Gebruikerstrajecten bij de check-out – Xsolla neemt een diepe duik in betaalgedrag

Elke betaalmethode, van digitale wallets tot vooruitbetaalde kaarten, heeft een eigen vingerafdruk qua gedrag. Kom luisteren naar Victor Bacre, Director of European Fintech Strategy van Xsolla, die aantoont hoe het begrijpen van deze voorkeuren studio’s in staat stelt om betaalervaringen tot stand te brengen die op de verwachtingen van de speler zijn afgestemd.

Wanneer: Donderdag, 21 augustus, 16.00 uur – 16.30 uur p.m. CET

Locatie: Xsolla Riverside Hub, Hyatt Regency Hotel

Onderwerp: De game te buiten: Devs omvormen tot internationale ondernemers

In deze speciale AMA gehost door Jana Hodgins, Director of Strategic Partnerships, Ecosystem van Xsolla, en bijgestaan door Carles Tomás Martí, CEO van Pley, en Arturs Sakalis, Xsolla VP of Game Platform, wordt gezamenlijk verkend hoe ontwikkelaars nieuwe groei kunnen ontsluiten door verder te denken dan app stores en over de grenzen heen. We gaan de game te buiten om te ontdekken hoe creatief nadenken over regiospecifieke strategieën, cross-platform releases en gediversifieerde bedrijfsmodellen kansen lang na de dag van lancering kunnen ontsluiten.

Wanneer: Donderdag, 21 augustus, 14.00 uur – 14.30 uur p.m. CET

Locatie: Xsolla Riverside Hub, Hyatt Regency Hotel

Onderwerp: De muur doorbreken: hoe verschuivingen in regels voor platformen D2C hervormen

Regelgevende druk herschrijft het draaiboek van mobiele monetisatie. Van Apple’s wijzigingen opgelegd door het gerechtshof in de V.S. tot DMA-naleving in Europa — en nu toenemende actie tegen Google — winnen mobiele ontwikkelaars nieuwe vrijheden om direct-to-consumer (D2C) inkomstenstromen buiten de app stores tot stand te brengen.

Voor de eerste keer in meer dan een decennium kunnen ontwikkelaars op wettige wijze een link naar alternatieve betaalmethoden maken, deze methoden rechtstreeks in de app promoten en opnieuw controle verwerven over marges, relaties met gebruikers en monetisatiestrategie.

In deze interactieve sessie gehost door Pavel Savkin, Director of Products (Monetization) van Xsolla, gaan we op de volgende punten dieper in:

  • Wat de nieuwe regels van Apple en Google momenteel toelaten — in de V.S., de EU en daarbuiten
  • D2C-tactieken uit het echte leven die inkomsten en getrouwheid bevorderen
  • Hoe uw product, UX en publiek op de volgende fase van monetisatievrijheid voorbereiden

Verwacht u aan duidelijke antwoorden op de meest gebruikelijke (en verwarrende) vragen, praktische voorbeelden van toonaangevende teams, en een open AMA-formaat zonder off-limit onderwerpen.

Dit is geen juridische update. Het is een tactische sessie voor studio’s die klaar zijn om in actie te komen — voordat de volgende golf inslaat.

De aanwezigen kunnen Xsolla bezoeken in Hall 2.2, stand #A-30, waar tijdens het hele evenement live demonstraties van Xsolla’s Payments en Web Shop en de nieuwste releases van onze oplossingen worden gegeven. Xsolla’s team zal er ter beschikking staan om vragen te beantwoorden, inzichten te verschaffen en toe te lichten hoe deze tools op maat kunnen worden gebracht om te voldoen aan de unieke behoeften van elke ontwikkelaar en uitgever.

Voor meer informatie, contact te leggen en ontmoetingen met Xsolla tijdens de Devcom Developer Conference & Gamescom 2025 te boeken, gaat u naar: xsolla.events/gamescom25

Over Xsolla

Xsolla is een wereldwijd handelsbedrijf met een robuuste en krachtige set tools en services speciaal ontworpen om de uitdagingen van de videogame-industrie op te lossen. Van indie tot AAA werken bedrijven samen met Xsolla om hen te helpen bij het financieren, distribueren, op de markt brengen en te gelde maken van hun games. Xsolla gelooft in de toekomst van videogames en is vastbesloten om kansen samen te brengen en makers voortdurend met nieuwe middelen te ondersteunen. Xsolla is gevestigd en geregistreerd in Los Angeles, Californië, en opereert als merchant of record. Het bedrijf heeft meer dan 1500 gameontwikkelaars geholpen om meer spelers te bereiken en hun bedrijf wereldwijd te laten groeien. Met meer manieren om te verdienen en te winnen, hebben ontwikkelaars alles wat ze nodig hebben om van het spel te genieten.

Ga voor meer informatie naar xsolla.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mediacontact

Derrick Stembridge

Vicevoorzitter internationale PR, Xsolla

d.stembridge@xsolla.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr