23:02 uur 10-07-2025

Over het hoofd gezien en ondergemarketeerd: “Gen X” duikt op als meest invloedrijke wereldwijde consumentencohort, volgens NIQ en World Data Lab

  • De nieuwste report van NIQ in haar serie over generatiegebonden uitgaven onthult dat Gen X de meest invloedrijke en niettemin door merken over het hoofd geziene consumentencohort is van het voorbije decennium.
  • De koopkracht van Gen X piekt op $15,2 biljoen (USD) in 2025 en zal naar verwaching tegen 2035 $23 biljoen bereiken.
  • Deze cohort is de generatie die sinds 2021 in de hele wereld het meest uitgeeft (hun uitgaven overschrijden Gen Z met 40% in 2025 alleen al). Hoe lang deze dominantie in de uitgaven zal doorgaan, varieert in belangrijke mate per regio en zelfs per land.
  • Gen X-ers functioneren als “zorgverlenerconsumernten” omdat zij simultaan voor ouder wordende ouders zorgen en hun afhankelijke kinderen steunen. Gezien deze concurrerende verplichtingen, geven Gen X-ers prioriteit aan gemak, vragen ze om waarde en belonen merken die hen helpen om alles goed te beheren.

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– In samenwerking met World Data Lab (WDL) heeft NielsenIQ (“NIQ”) vandaag een complete report over generatiegebonden uitgaven gepubliceerd dat zich op Gen X focust.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250710696351/nl/

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mediacontact: Patricia.Ratulangi@nielseniq.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr