00:37 uur 17-10-2023

Enquête bij gebruikers van SAP stelt vast dat klantenervaring, productiviteit van gebruikers en AI/ML topprioriteiten zijn voor bedrijven en IT

SANTA CLARA, Calif.–(BUSINESS WIRE)– Digitate, een vooraanstaande leverancier van op SaaS gebaseerde bedrijfssoftware voor IT en bedrijfsactiviteiten, maakte vandaag een studie bekend die gevoerd werd in partnerschap met ASUG, Amerika’s grootste netwerk van SAP-klanten, partners en professionals, waarin wordt gepeild naar de problemen die voor gebruikers van SAP bovenaan het lijstje staan. De resultaten onthulden dat 90% van de gebruikers van SAP problemen voor hadden met uitval van de SAP-applicatie. Bovendien gaven twee derden van de respondenten aan dat ze dagelijks 25% van hun tijd moesten besteden aan het oplossen van deze onvoorspelbare problemen.

SAP domineert de ERP-markt (enterprise resource planning) en haar vermogen om een groot aantal bedrijfsfuncties te automatiseren, te optimaliseren en te analyseren, maakt dit voor vele organisaties hun eerste keuze. Toch kunnen SAP-oplossingen complex zijn en een uitdaging om ze te beheren, vooral nu gebruikers worden aangemoedigd om te migreren naar het nieuwe, op de cloud gebaseerde S/4HANA-platform van SAP.

De enquête, Evaluating Automation and SAP Transformations, werd gehouden bij belangrijke gebruikers en beheerders van SAP uit meer dan 150 verschillende organisaties in Noord-Amerika binnen sectoren gaande van de maaksector tot retail en nutsbedrijven. Het doel van het onderzoek bestond erin om beter te identificeren hoe zij operationele transformaties van SAP, het herontwerpen van bedrijfsprocessen en de automatisering van hun organisaties ervaren.

Terwijl interne impacts van een uitval werden aangegeven als veel meer ervaren dan externe impacts, vormden impacts voor de business-user wegens een uitval van SAP niet verwonderlijk de hoofdbekommernis van de respondenten, met 39% die een directe impact op klanten aangaf. Integratie-uitdagingen werden aangeduid als de grootste schuldige voor ongeplande uitval. Eigenlijk gaven bijna alle respondenten (95%) aan dat ze met integratieproblemen te kampen hadden, waarvan gegevensinconsistentie de vaakst voorkomende uitdaging vormde.

“Gebruikers in het SAP-landschap zijn op zoek naar technologieoptimaliseringen om hun uitdagingen op het vlak van schaal, snelheid en prestaties te verminderen. Dit wordt door de bevindingen van de enquête bevestigd,” zegt Ugo Orsi, Chief Customer Officer bij Digitate. “We hebben AI/ML en automatisering toegepast op SAP-activiteiten in het IT- en bedrijfslandschap en hielpen om digitale transformatie mogelijk te maken in heel wat belangrijke internationale ondernemingen.”

De belangrijkste bevindingen van de enquête zijn:

  • Impacts van uitval

    • Voor het merendeel van de respondenten (66%) wordt tot een kwart van hun tijd besteed aan onvoorspelbare problemen die te maken hebben met een uitval van de SAP-applicatie.
    • Op overweldigende wijze worden business-user impacts aangegeven als de belangrijkste bekommernis/impact te wijten aan uitval. Interne impacts wegens een uitval worden veel meer ervaren dan externe impacts, hoewel 39% toch een directe impact voor klanten aangaf.
  • Integratie van SAP-automatiseringsoplossingen

    • Integratie van SAP-automatiseringsoplossingen betekent onzekerheid omdat bijna de helft van de respondenten niet in staat was om dit bij hun organisatie te beoordelen.
    • Dit gezegd zijnde, vond het merendeel (42%), wanneer zij zeker waren, dat hun organisaties niet zoveel mogelijk oplossingen integreren. In het algemeeen zijn meer openheid en inspanningen nodig om nieuwe technologie, back-end support en automatisering aan te passen in alle systemen om voordelen tot stand te brengen.
  • Transformatie van SAP-activiteiten

    • Gezien de anticipatie voor automatisering om de tijd besteed aan handmatige patchupgrades te verminderen, is het verminderen van handmatige processen het belangrijkste initiatief nodig om SAP-activiteiten te verbeteren.
    • Gegevensanalyse/dashboardinzichten en optimalisering van de toeleveringsketen zijn andere toonaangevende technologieën/initiatieven die nodig zijn. Meer dan de helft selecteerde ook automatisering.
  • Gebruik van AI/ML en bewakingstools

    • Hoewel slechts 15% momenteel AI/ML gebruikt, overweegt 33% dit in de toekomst te doen.
    • De meerderheid van de respondenten gebruikt tot 20 tools om verschillende elementen van hun SAP-systemen te bewaken.
  • Operationele KPI’s en oplossing van tickets

    • De KPI van tickets zonder menselijke tussenkomst oplossen is voor velen nog altijd een doel dat veraf blijft; slechts 41% gaf aan dat ze hier vaak aan voldeden. Het merendeel van de respondenten zei dat 10% van de tickets of minder automatisch werden opgelost. 29% had geen enkele ticket automatisch opgelost.

Uit de enquête is duidelijk dat automatisering en SAP S/4HANA voor klanten prioritair is. Terwijl sommige respondenten staan te popelen om van hun verouderde systemen naar S/4 over te stappen om nieuwe capaciteiten/functies te kunnen benutten, moeten heel wat anderen hun verouderde systemen verplicht naar S/4HANA migreren.

ASUG en Digitate houden een webinar, met Johnson & Johnson als spreker, om de bevindingen van deze enquête meer in detail te bespreken. De webinar begint op dinsdag 17 oktober 2023 om 9.00 a.m. Pacific Daylight Time. Voor meer informatie klikt u hier.

Digitate zal ook als deelnemer aanwezig zijn op de ASUG Tech Connect-conferentie van 7 tot 9 november in New Orleans, LA, stand #303.

Over Digitate

Digitate is een vooraanstaande softwareprovider die IT- en bedrijfsactiviteiten soepelheid, zekerheid en veerkracht bezorgt. Digitate’s vlaggenschip-product, ignio™, is een award-winnende AIOps-oplossing die het bedrijfslandschap van een onderneming herontwerpt aan de hand van haar opmerkelijke gesloten-lus aanpak. Het combineert context, inzichten en intelligente automatisering om problemen autonoom op te lossen en te voorkomen. Onze klanten omspannen diverse sectoren en omvatten internationale ondernemingen die leiders en innovators zijn. Om up-to-date te blijven over ignio™-nieuws en meer te weten te komen hoe onze klanten van over de hele wereld onze innovatieve oplossingen konden benutten, gaat u naar www.digitate.com en volg Digitate op X en LinkedIn.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Diana Gallagher

10Fold voor Digitate

408-656-9699

digitate@10fold.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr