03:59 uur 03-03-2023

Mary Kay Inc. benoemt James Whatley tot Chief Information Officer

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Het emblematische bedrijf voor schoonheid en ondernemerschap Mary Kay Inc. kondigde onlangs de benoeming aan van James Whatley tot Chief Information Officer. In zijn nieuwe functie zal Whatley de digitale innovatie-activiteiten van Mary Kay ondersteunen, en een radicale verandering invoeren voor onafhankelijke Mary Kay Beauty Consultants bij het ontplooien van hun volle capaciteiten aan de hand van hulpmiddelen en technologie.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20230302005792/nl/

“I’m motivated first and foremost by finding solutions for the sales force,” said Whatley. “At the same time, I want to create environments that foster teamwork, trust, and strong partnerships amongst the company’s global partners,” said Whatley (Credit: Mary Kay Inc.)

“I’m motivated first and foremost by finding solutions for the sales force,” said Whatley. “At the same time, I want to create environments that foster teamwork, trust, and strong partnerships amongst the company’s global partners,” said Whatley (Credit: Mary Kay Inc.)

“Door de ontwikkeling van digitale technologie, hulpmiddelen en toepassingen verbeteren we niet alleen de ervaring voor de onafhankelijke verkoopmedewerkers, maar ook voor hun klanten over de hele wereld”, aldus Deborah Gibbins, Chief Operating Officer bij Mary Kay Inc. “James is een kampioen in verandering. Hij begrijpt hoe de onafhankelijke verkopers moeten worden uitgerust om te concurreren en uitzonderlijke service te verlenen in ons altijd actieve en verbonden bedrijfsdomein. We zijn benieuwd hoe zijn passie voor innovatie onze digitale strategie in de toekomst zal revolutioneren.”

Whatley, die al 25 jaar werkzaam is bij Mary Kay, had een belangrijke rol bij het ontwerpen van systemen die ervoor zorgen dat een onafhankelijke Beauty Consultant zijn bedrijf altijd en overal kan runnen. Dit omvat de ontwikkeling van iconische Mary Kay digitale eigendommen zoals MaryKay.com, Mary Kay InTouch (een digitaal portaal dat door de onafhankelijke verkoopmedewerkers wordt gebruikt), online bestellingen en de persoonlijke zakelijke websites van de onafhankelijke verkopers. Als een van de grootste directe verkopers ter wereld verwerkt Mary Kay miljoenen bestellingen via haar webwinkels.

“Wat mij in de eerste plaats motiveert is het vinden van oplossingen voor het verkoopteam”, aldus Whatley. “Tegelijkertijd wil ik omgevingen creëren die teamwerk, vertrouwen en sterke partnerschappen bevorderen tussen de wereldwijde partners van het bedrijf. Onze oprichtster, Mary Kay Ash, zei ooit: ‘Stilstaan is hetzelfde als achteruitgaan.’ Ik ben het met haar eens, en het is een filosofie die ik elke dag meeneem naar kantoor.”

Whatley heeft een bachelor in Management Information Systems van de Universiteit van New Orleans. Voordat hij bij Mary Kay kwam, werkte hij bij Software Spectrum en Electronic Data Systems (EDS) in softwareontwikkeling en adviesfuncties.

Over Mary Kay

Mary Kay Ash, een van de oorspronkelijke glazen plafondbrekers, richtte in 1963 haar droomschoonheidsbedrijf op met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkopers in meer dan 35 landen. Als onderneming voor de ontwikkeling van ondernemerschap zet Mary Kay zich in om vrouwen sterker te maken op hun traject, door middel van onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging, netwerken en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en geuren. Mary Kay gelooft in het verrijken van het leven van vandaag voor een duurzame toekomst, door samen te werken met organisaties van over de hele wereld die zich richten op het bevorderen van zakelijke uitmuntendheid, het ondersteunen van kankeronderzoek, het bevorderen van gendergelijkheid, het beschermen van overlevenden tegen huiselijk geweld, het verfraaien van onze gemeenschappen en het aanmoedigen van kinderen om hun dromen te volgen. Ga voor meer informatie naar marykayglobal.com, vind ons op Facebook, Instagram, en LinkedIn of volg ons opTwitter.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom
972.687.5332 or media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr