20:09 uur 22-02-2023

Introductie van Starbucks Oleato™ – een revolutionair nieuw koffieritueel

Een onverwachte alchemie van de beste Arabica-koffie van Starbucks® doordrenkt met extra virgin olijfolie van Partanna® biedt een fluweelzachte, heerlijk weelderige nieuwe koffie-ervaring

Oleato wordt onthuld in de winkels van Starbucks Reserve® Roastery Milan en Starbucks Italy en zal het komende jaar in geselecteerde markten over de hele wereld worden gelanceerd

MILAAN–(BUSINESS WIRE)– Starbucks heeft vandaag een baanbrekende koffie-innovatie onthuld, Oleato – een lijn van koffiedranken die het onverwachte samenbrengt: Starbucks arabica-koffie heerlijk doordrenkt met een lepel koudgeperste, extra virgen olijfolie van Partanna. Het resultaat is een fluweelzachte, delicaat zoete en weelderige koffie die elk kopje een buitengewone nieuwe smaak en textuur geeft. Het nieuwe drankenplatform dat op 22 februari in Starbucks-winkels in Italië wordt gelanceerd, omvat: Oleato™ Caffè Latte, Oleato™ Iced Shaken Espresso en Oleato™ Golden Foam™ Cold Brew. De Starbucks Reserve Roastery Milan zal op 22 februari ook vijf dranken voor klanten introduceren: Oleato™ Caffè Latte, Oleato™ Iced Cortado, Oleato™ Golden Foam™ Cold Brew, Oleato™ Deconstructed en Oleato™ Golden Foam™ Espresso Martini. Starbucks zal beginnen met het introduceren van de dranken in geselecteerde markten over de hele wereld, te beginnen met Zuid-Californië in de Verenigde Staten dit voorjaar. Later dit jaar zullen de dranken in Japan, het Midden-Oosten en het Verenigd Koninkrijk worden gelanceerd.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20230221005756/nl/

Introducing Starbucks Oleato™ – a Revolutionary New Coffee Ritual (Photo: Business Wire)

Introducing Starbucks Oleato™ – a Revolutionary New Coffee Ritual (Photo: Business Wire)

“Tijdens mijn eerste reis naar Milaan in 1983 werd ik gegrepen door het gemeenschapsgevoel, de verbondenheid en de passie voor koffie die ik aantrof in de espressobars van de stad. Het was die reis die me inspireerde om het ritueel van handgemaakte espresso naar Starbucks en naar Amerika te brengen. Oleato vertegenwoordigt de volgende revolutie in koffie die een alchemie van de beste ingrediënten uit de natuur samenbrengt: arabica-koffiebonen van Starbucks en koudgeperste extra virgin olijfolie van Partanna,” aldus Howard Schultz, interim CEO van Starbucks. “Vandaag voel ik me net zo geïnspireerd als 40 jaar geleden, Oleato heeft onze ogen geopend voor frisse nieuwe mogelijkheden en een transformerende manier om van onze dagelijkse koffie te genieten,” verklaarde Schultz.

De voortdurende zoektocht van Starbucks naar inspiratie onthulde een familietraditie die al generaties lang in regio’s van Italië bestaat: elke dag genieten van een lepel extra virgin olijfolie als een opbeurend ritueel. Dit leidde Starbucks naar Partanna, een Italiaans merk voor extra virgin olijfolie met meer dan 100 jaar traditie en toewijding aan het verbouwen en vervaardigen van premium extra virgin olijfolie.

Oleato, het nieuwe koffieritueel

Partanna creëerde een zeer samengestelde mix van extra virgin olijfolie van de beste mediterrane olijven, waaronder de hoogwaardige Nocellara del Belice (ook wel Castelvetrano genoemd)-olijven uit Partanna, Sicilië. De melange is zorgvuldig geselecteerd om perfect te combineren met Starbucks-koffie, die vervolgens vakkundig in de drank wordt gegoten om een soepele en heerlijke ervaring als geen ander te ontsluiten.

Starbucks Oleato-dranken die in Starbucks-winkels over de hele wereld worden geserveerd:

  • Oleato™ Caffè Latte: Starbucks Blonde Espresso Roast, een lichtgeroosterde koffie die zacht en subtiel zoet is, doordrenkt met extra virgin olijfolie van Partanna en gestoomd met romige havermelk om een fluweelzachte, heerlijk weelderige latte te creëren.
  • Oleato™ Golden Foam™ Cold Brew: het uitnodigende aroma van koudschuim doordrenkt met weelderige Partanna extra virgin olijfolie stroomt langzaam door het donkere, zachte koude brouwsel, waardoor een subtiele zoetheid in de drank ontstaat.
  • Oleato™ Iced Shaken Espresso: deze koffie-innovatieve drank biedt smaaklagen, gezoet met tonen van hazelnoten, rijke espresso en romige havermelk, doordrenkt met de extra virgin olijfolie van Partanna.

In geselecteerde markten kunnen klanten ook een pers – het equivalent van een lepel – extra virgin olijfolie van Partanna toevoegen als aanpassing aan bepaalde dranken. De pers wordt vervolgens geïnfuseerd (gestoomd, geschud of gemengd) als een aanpassing in bepaalde dranken zoals espressodranken en thee lattes. Golden Foam zal ook beschikbaar zijn als een drankaanpassing, die kan worden toegevoegd als een heerlijke topping op zowel warme als koude dranken.

Ontworpen om perfect te combineren met de voortreffelijke Starbucks Reserve-koffie, debuteerde de Starbucks Reserve Roastery Milan vandaag vijf Starbucks Reserve Oleato-dranken:

  • Oleato™ Caffè Latte: Starbucks Reserve Espresso en romige havermelk doordrenkt met Partanna extra virgin olijfolie creëren een fluweelzachte, weelderige latte.
  • Oleato™ Iced Cortado: Starbucks Reserve Espresso, demerara-siroop en een scheutje sinaasappelbitters en havermelk is doordrenkt met Partanna extra virgin olijfolie. Het wordt vervolgens geserveerd met ijs en afgewerkt met een sinaasappelschil.
  • Oleato™ Golden Foam™ Cold Brew: Starbucks Reserve Cold Brew is licht gezoet met demerara-siroop en afgewerkt met koudschuim doordrenkt met Partanna extra virgin olijfolie, waardoor een uitnodigend aroma en subtiele zoetheid ontstaat.
  • Oleato™ Deconstructed: een ode aan de Italiaanse traditie van het combineren van olijfolie met een scheutje citroen. Deze drank combineert Starbucks Reserve Espresso en Partanna extra virgin olijfolie doordrenkt met een luxe koudschuim met passievrucht.
  • Oleato™ Golden Foam™ Espresso Martini: Starbucks Reserve Espresso, wodka en vanillesiroop gegarneerd met goudkleurig schuim – een fusie van fior di latte (zoete room) en Partanna extra virgin olijfolie.

“Bij het maken van de dranken werden we geïnspireerd door de rijke geschiedenis en oorsprongsverhalen van koffie en olijfolie – twee van de meest transcendente ingrediënten van de natuur,” stelde Amy Dilger, hoofddrankontwikkelaar voor Starbucks. “Starbucks-koffie infuseren met olijfolie leverde een fluweelzachte, rijke textuur op, waarbij de boterachtige, ronde smaken van de olijfolie perfect samengingen met de zachte, chocoladeachtige tonen van de koffie.”

“Een ding dat speciaal is aan de olijven van Partanna zijn hun unieke nootachtige, lichtzoete smaken – denk aan die rijke zachtheid van een boterachtige karamel, het is een natuurlijke aanvulling op onze koffie,” aldus Dilger. “Of je nu warm of koud van Oleato geniet, je krijgt deze echt luxueuze textuurervaring.”

Lees meer over de inspiratie en creatie van deze dranken: hier.

De lat hoger leggen voor koffie-innovatie

De romantiek van Italië met koffie, eten en verbinding heeft gediend als inspiratie voor de Starbucks Experience sinds het begin van het bedrijf, en heeft zijn koffie, eten en winkelontwerpen beïnvloed, evenals zijn eerbied voor kunstenaarschap.

“De kunst van het maken, cureren en creëren van koffie blijft de kern van Starbucks. Ons streven om ‘s werelds leider te blijven op het gebied van premium koffie – zowel in de kunst als de wetenschap ervan – is vandaag de dag nog net zo sterk als meer dan 50 jaar geleden toen Starbucks voor het eerst zijn deuren opende,” merkte Schultz op. “We omarmen ons erfgoed en blijven toegewijd aan het overtreffen van de verwachtingen van onze klanten door te zorgen voor innovatieve proefervaringen.”

Van de eerste Starbucks Caffè Latte die in 1984 werd geserveerd tot Pumpkin Spice Latte, Nitro Cold Brew en de meer recente Iced Shaken Espresso-dranken, blijft Starbucks zijn klanten innovatieve dranken op grote schaal aanbieden.

Over Starbucks

Sinds 1971 zet Starbucks Coffee Company zich in voor het ethisch inkopen en roosteren van arabicakoffie van hoge kwaliteit. Tegenwoordig is het bedrijf, met bijna 36.000 winkels wereldwijd, de belangrijkste koffiebrander en verkoper van speciale koffie ter wereld. Door onze niet-aflatende toewijding aan uitmuntendheid en onze leidende principes, brengen we de unieke Starbucks-ervaring tot leven voor elke klant in elk kopje. Bezoek ons in onze winkels of online op stories.starbucks.com of starbucks.com om deze ervaring met ons te delen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

E-mail: press@starbucks.com
Hotline: 206-318-7100

Check out our twitter: @NewsNovumpr