22:12 uur 06-01-2022

Miro haalt $ 400 miljoen op in serie C-financieringsronde om innovatie te versnellen door visuele samenwerking op de nieuwe hybride werkplek

Nieuwe financieringsronde waardeert het bedrijf op $ 17,5 miljard, aangezien Miro 30 miljoen gebruikers bereikt

SAN FRANCISCO & AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Miro, het online platform dat innovatie versnelt door visuele samenwerking, heeft aangekondigd dat het $ 400 miljoen aan serie C-financiering heeft afgesloten. Deze investering ondersteunt de voortdurende focus van Miro op het helpen van organisaties en ondernemingen om creativiteit te ontsluiten, de productiviteit te verhogen, de samenwerking te versterken en snel te innoveren. Met de wereldwijde verplaatsing naar werken op afstand en hybride werken, heeft Miro zijn gebruikersbestand uitgebreid tot 30 miljoen gebruikers en werkt het nu samen met 99% van de Fortune 100-bedrijven bij het adopteren van een nieuwe, digitale manier van werken.

Deze nieuwe kapitaalinfusie brengt de totale financiering van Miro op $ 476 miljoen en een waardering achteraf van $ 17,5 miljard. Als winstgevend bedrijf investeert Miro het kapitaal in productontwikkeling en programma’s die zijn bedoeld om het visuele samenwerkingsplatform naar meer ondernemingen te brengen en zijn wereldwijde aanwezigheid verder uit te breiden. Investeerders in de series C-ronde zijn ICONIQ Growth, Accel, Atlassian, Dragoneer, GIC, Salesforce Ventures en TCV.

Sinds Miro zijn $ 50 miljoen serie B-financieringsronde ophaalde in april 2020 heeft het bedrijf zijn gebruikersbestand met 500% vergroot (van 5 miljoen naar 30 miljoen) en zijn betalende klantenbestand met 550% (van 20.000 naar 130.000).

Miro, pionier in de categorie visuele samenwerking, brengt teams samen in een gedeelde online werkruimte die begint als een leeg canvas om complexe problemen op te lossen, producten en diensten te ontwerpen, processen te verbeteren, ideeën uit te wisselen en ze op een flexibele manier tot leven te brengen. Het platform maakt een nieuwe manier van werken mogelijk waarmee teams snel en inclusief kunnen co-creëren, ongeacht waar ze zich bevinden, via meer dan 100 app-integraties en bijna duizend sjablonen die zijn ontworpen om teams te helpen snel te kunnen beginnen.

“Al meer dan tien jaar is het de visie van Miro om een oneindig canvas te creëren voor betere samenwerking, zowel persoonlijk als online, om organisaties te helpen creativiteit te ontsluiten en zinvolle resultaten te behalen”, zei Andrey Khusid, medeoprichter en CEO van Miro. “We zijn van mening dat ons platform nu belangrijker is dan ooit, aangezien organisaties over de hele wereld de manier waarop ze werken herdefiniëren. Ze zijn op zoek naar nieuwe manieren om teams te betrekken en silodenken te elimineren. Duizenden organisaties gebruiken het platform van Miro elke dag om de kracht van samenwerking te benutten om nieuwe ideeën te koesteren, complexe problemen op te lossen en nieuwe producten op de markt te brengen. We zijn van mening dat de ‘Miro-manier’ de vonk zal zijn die teams in staat stelt om verbeeldingskracht om te zetten in uitvoering en kansen in realiteit.”

Via zijn geavanceerde samenwerkingsplatform helpt Miro ondernemingen, non-profitorganisaties en universiteiten bij het aanpakken van complexe uitdagingen die miljoenen mensen over de hele wereld kunnen treffen in kritieke tijden van transformatie. De klanten van Miro gebruiken het oneindige canvas om hoognodige medische behandelingen op de markt te brengen, categoriebepalende producten te ontwerpen en nieuwe leerpaden te creëren.

Tot de klanten van Miro behoren veel van ’s werelds meest innovatieve bedrijven, waaronder Cisco, Dell, Deloitte, HP, Kaiser Permanente, Liberty Mutual, Okta en nog veel meer. Miro heeft momenteel 20 ondernemingen als klant die elk meer dan $ 1 miljoen per jaar betalen.

De belangrijkste mijlpalen van het bedrijf in de afgelopen 12 maanden zijn:

  • Verdubbeling van het personeelsbestand van 585 naar meer dan 1.200
  • Opening van vijf nieuwe hubs, waaronder Berlijn, München, Londen, Sydney en Tokio, waardoor de totale wereldwijde voetafdruk op 11 hubs wereldwijd komt
  • Partnerschappen verdiepen door nieuwe integraties met Atlassian, Cisco, Google Workspace, Microsoft Teams, Zoom en anderen te introduceren, zodat gebruikers de visuele samenwerkingslaag van Miro kunnen toevoegen aan hun bestaande workflows, tools en processen

“Sinds onze initiële investering is Miro opgeschaald met een enorm momentum, sterk marktleiderschap en ongelooflijke productsnelheid”, zei Matthew Jacobson, algemeen partner bij ICONIQ Growth en bestuurslid bij Miro. “We zijn van mening dat Miro zich op een krachtig kruispunt bevindt tussen asynchroon en synchroon werken dat overal creatieve processen vastlegt en aanwakkert. In onze optiek zorgt de cultuur van klantgerichtheid van Miro dat het goed gepositioneerd is om een groot aantal gebruikssituaties in hybride werk aan te pakken voor meer dan een miljard kenniswerkers wereldwijd. We zijn verheugd om onze samenwerking met Andrey en het hele Miro-team voort te zetten.”

“Het platform van Miro helpt miljoenen gebruikers, organisaties en ondernemingen over de hele wereld om op creatieve manieren samen te werken, strategieën te ontwikkelen en uit te voeren met behulp van visuele samenwerking”, zei Alex Kayyal, SVP en managing partner, Salesforce Ventures. “In deze volledig digitale wereld van overal werken, is de missie van Miro om impactvolle samenwerking naar hybride werkomgevingen te brengen van vitaal belang. We zijn diep onder de indruk van de productgerichtheid van het bedrijf, de snelle groei en het gemeenschapsecosysteem, en zien Miro als een generatiebedrijf dat de productiviteit verstoort.”

“Miro maakt deel uit van een unieke categorie bedrijven die hun succes hebben opgebouwd op solide zakelijke fundamenten en productgestuurde groei”, zei John Doran, algemeen partner bij TCV. “Wereldwijde organisaties gebruiken het platform om teams te betrekken en op zinvollere manieren samen te werken. Voor gebruiksscenario’s variërend van het ontwerpen van producten, het beheren van bedrijfstransformatie tot het efficiënt en productief implementeren van complexe processen. Het intuïtieve, toegankelijke en speciaal gebouwde samenwerkingsplatform van Miro stelt teams in staat om iedereen aan tafel te brengen om samen te creëren, en positioneert Miro als een kritiek element van de nieuwe softwarestack die moderne, hybride werkmodellen aanstuurt.”

“Bedrijven ervaren een onmiskenbare verschuiving in de manier waarop hun teams samenkomen om zakelijke doelstellingen en doelen te bereiken, en zijn gretig naar technologie die kan helpen sterkere samenwerking en betrokkenheid te bevorderen”, zei Chris Hecht, hoofd bedrijfsontwikkeling van Atlassian. “Miro biedt organisaties technologie die de kracht heeft om de manier waarop ze werken echt te transformeren om meer te creëren, meer te bouwen en samen meer te bereiken.”

Andere investeerders zijn Howie Liu (medeoprichter en CEO, Airtable), Andrew Ofstad (medeoprichter, Airtable), Frank Slootman (voorzitter en CEO, Snowflake) en Dan Springer (CEO, DocuSign).

Miro en het Miro-logo zijn handelsmerken van RealtimeBoard, Inc., in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of servicemerken die hierin worden gebruikt of genoemd, behoren toe aan hun respectievelijke eigenaren.

Over Miro

Miro is een online, visueel samenwerkingsplatform dat is ontworpen om creativiteit te ontsluiten en innovatie tussen allerlei soorten teams te versnellen. Het oneindige canvas van het platform stelt teams in staat om boeiende workshops en vergaderingen te leiden, producten te ontwerpen, te brainstormen over ideeën en meer. Miro, met een hoofdkantoor in San Francisco en Amsterdam, bedient 30 miljoen gebruikers wereldwijd, waaronder 99% van de Fortune 100. Miro werd in 2011 opgericht door Andrey Khusid en Oleg Shardin en heeft momenteel meer dan 1.200 werknemers in 11 hubs over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar https://miro.com/index/.

Over ICONIQ Growth

ICONIQ Growth werkt samen met uitzonderlijke ondernemers en leiders die wereldwijde impact en verandering stimuleren. We zijn geïnspireerd door visionairs die de toekomst van hun branches bepalen door duurzame bedrijfsculturen op te bouwen. Ons unieke investeringsplatform maakt gebruik van de kracht van levendige ecosysteem van oprichters, pioniers en bedrijfsleiders van ICONIQ Capital met als doel het leveren van tastbare waarde en het vergroten van het succes van onze portfoliobedrijven vanaf de vroege groeifase tot de IPO en daarna. Het portfolio van vernieuwers van ICONIQ Growth omvat onder andere Adyen, AirBnB, Alibaba, Alteryx, Automattic, BambooHR, Braze, Chime, Collibra, Coupa, Datadog, DocuSign, Gitlab, Marqeta, Miro, Procore, Red Ventures, Relativity, ServiceTitan, Snowflake, Sprinklr, Truckstop, Uber, Wolt en Zoom. Ga voor meer informatie en een volledige lijst van portfoliobedrijven naar https://iconiqgrowth.com/.

Over Salesforce Ventures

Salesforce Ventures is de wereldwijde investeringstak van Salesforce en is gericht op samenwerking met de meest ambitieuze technologiebedrijven voor ondernemingen in elke fase van hun traject. Sinds 2009 heeft Salesforce Ventures meer dan $ 3 miljard geïnvesteerd in meer dan 400 toonaangevende bedrijven, waaronder Databricks, DocuSign, Guild Education, Hopin, monday.com, nCino, Snowflake, Snyk, Stripe, Tanium en Zoom. Salesforce Ventures biedt portfoliobedrijven ongeëvenaarde toegang tot Salesforce, een van de snelstgroeiende enterprise-softwarebedrijven ter wereld, waaronder strategisch advies, klantintroducties en het sterkste cloud-ecosysteem. Salesforce Ventures heeft geïnvesteerd in meer dan 25 landen met kantoren over de hele wereld, waaronder in San Francisco, Irvine, New York, Londen, Tokio en Sydney. Volg @SalesforceVC en ga voor meer informatie naar salesforce.com/ventures.

Over TCV

TCV is in 1995 opgericht met een duidelijke visie: kansen benutten in de technologiemarkt door een gespecialiseerde en consistente focus op investeringen in snelgroeiende bedrijven. Sinds de oprichting heeft het bedrijf een staat van dienst opgebouwd met het succesvol ondersteunen van publieke en private bedrijven die zich hebben ontwikkeld tot dominante spelers in de industrie op het gebied van internet, software, FinTech en bedrijfs-IT. TCV heeft tot nu toe meer dan $ 16 miljard geïnvesteerd en heeft CEO’s geholpen bij meer dan 145 IPO’s en strategische overnames. TCV heeft geïnvesteerd in geavanceerde technologiebedrijven, waaronder Airbnb, Believe, Brex, Dream Sports, FarEye, Mollie, Nubank, Razorpay, RELEX Solutions, Revolut, RMS, Sportradar, Spotify, Trade Republic, The Pracuj Group en Zepz. TCV heeft met succes meer dan 350 investeringen van verschillende structuren uitgevoerd, waaronder investeringen in middenfase-, laatfase- en beursgenoteerde bedrijven, en heeft kantoren in Menlo Park, New York en Londen. Ga voor meer informatie over TCV, waaronder een compleet overzicht van investeringen van TCV naar https://www.tcv.com/.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Allison Menozzi

Miro

allison@miro.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr